Interactief > Algemeen

Windows 11 - misschien een boost voor linux

<< < (2/6) > >>

Ronaldus:
De berichtgeving is wel tegenstrijdig:

https://tweakers.net/nieuws/183654/windows-11-vereist-wel-tpm-20-en-minimaal-ryzen-2000-of-8e-generatie-intel-core.html

MKe:
We krijgen een bericht als dit idd elke keer als er een nieuwe versie van Windows uitkomt. Nog nooit is het aandeel va Linux significant veranderd hierdoor.

Ronaldus:

--- Citaat van: MKe op 2021/06/26, 13:45:42 ---We krijgen een bericht als dit idd elke keer als er een nieuwe versie van Windows uitkomt. Nog nooit is het aandeel va Linux significant veranderd hierdoor.

--- Einde van citaat ---

Met dat verschil, dat W10 wel op heeeeeel veel hardware draaide. Dat valt straks in één keer weg. Dan kun je óf de pc de kliko in gooien óf proberen er wat anders op te zetten. Kan ook zijn dat MS de eisen alsnog naar beneden bij gaat stellen. Al die kantoor pc's die een tweede leven in de huiskamer hebben gevonden, kun je, zoals het er nu met W11 voorstaat, niet meer updaten. 

HWE64:

--- Citaat van: Ronaldus op 2021/06/26, 14:41:58 ---
--- Citaat van: MKe op 2021/06/26, 13:45:42 ---We krijgen een bericht als dit idd elke keer als er een nieuwe versie van Windows uitkomt. Nog nooit is het aandeel va Linux significant veranderd hierdoor.

--- Einde van citaat ---

Met dat verschil, dat W10 wel op heeeeeel veel hardware draaide. Dat valt straks in één keer weg. Dan kun je óf de pc de kliko in gooien óf proberen er wat anders op te zetten. Kan ook zijn dat MS de eisen alsnog naar beneden bij gaat stellen. Al die kantoor pc's die een tweede leven in de huiskamer hebben gevonden, kun je, zoals het er nu met W11 voorstaat, niet meer updaten.

--- Einde van citaat ---
Dan kunnen ze het slijten van de ex-lease machines wel vergeten :'( :'(

Ronaldus:
Die ex-kantoormachines kun je straks voor een prikkie kopen. Leuk voor de linux gebruiker, slecht voor het milieu. Linux draait fantastisch op die dingen.

Dan is het de vraag wat de gemiddelde pc-bezitter gaat doen. Gaan die allemaal hun pc vervangen door een nieuwe? Daar ligt misschien toch nog een kans voor linux.

Zelf heb ik thuis er helaas tenminste één nodig met Windows. Inloggen op mijn werk gaat daar toch het meest stabiel op. (Het kan met linux, maar wat vandaag werkt, kan zomaar morgen niet meer werken + ondersteuning vanuit mijn werk is er niet.) Privé draait het belangrijkste (en leukste) toch al op Xubuntu of Mint en doe ik nagenoeg niets met Windows.
(Linux moet wel een zeker aantal gebruikers blijven houden, zodat de hardwarefabrikanten er nog een klein beetje voor blijven zorgen dat al dat spul ook met linux werkt en blijft zorgen voor drivers en linux serieus blijft nemen.)

EDIT: het aantal pc-gebruikers is door de tablet en het mobieltje sowieso enorm teruggelopen. Ergens jammer. Misschien dat W11 daar straks nog een extra steentje aan gaat bijdragen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie