Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cinemon achtergrond  (gelezen 422 keer)

Offline MKe

  • Lid
Cinemon achtergrond
« Gepost op: 2016/01/16, 11:55:55 »
Heb voor mijn vrouw Mint Cinemon geinstalleerd en heb er wat problemen mee. Een van de dingen is dat als de laptop op slapen gaat dat de achtergrond van de desktop totale chaos is na het weer wakker worden. Het is een soort mozaik van puntjes. Ik kan dan wel gewoon weer de oude wallpaper opnieuw instellen en dan ziet alles er weer normaal uit. Iemand anders ook dit probleem?
Het is trouwens een ASUS laptop met een Radeon GPU. Ik zal de juiste specs hier neerzetten als ik bij die laptop kan.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Cinemon achtergrond
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/16, 12:10:29 »
Dit klinkt eigenlijk meer als een bug in de Radeon-drivers, en een oplossing kan ik zo 1-2-3 ook niet vinden. Ik zou eigenlijk aan willen raden om sleep/suspend maar gewoon te mijden en de laptop aan of uit te zetten om van deze problemen af te komen.

Offline MKe

  • Lid
Re: Cinemon achtergrond
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/17, 20:54:40 »
Da's toch wel zonde. De laptop valt in slaap als je de klep dicht doet. Op zich is dat een logische actie en niet persee iets wat ik wil uitzetten.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Cinemon achtergrond
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/17, 21:00:07 »
Da's toch wel zonde. De laptop valt in slaap als je de klep dicht doet. Op zich is dat een logische actie en niet persee iets wat ik wil uitzetten.

Dat is een veel komend euvel bij Asus.
Er loopt hier nog zo draadje van Dickstomp die had nog veel meer ellende.

Gewoon de slaapstand op nooit instellen, is nog wel het beste.

Offline MKe

  • Lid
Re: Cinemon achtergrond
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/17, 21:24:41 »
Ik denk dat het meer ATI is. Mij eigen ASUS laptop met nvidia kaart heeft nooit problemen met de slaapstand.