Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flashy Flash-stick  (gelezen 2742 keer)

Offline peer

  • Lid
Re: Flashy Flash-stick
« Reactie #25 Gepost op: 2019/01/07, 16:43:15 »
ik begin inmiddels te denken dat de stick echt kapot is maar dat kan toch eigenlijk helemaal niet. Het enige dat ik kan bedenken is dat er een verbinding is gebroken in de usb-stick. Maar dat zou wel heel erg toevallig zijn.

Heb je al eens een andere usb-poort geprobeerd of een andere pc??

Re: Flashy Flash-stick
« Reactie #26 Gepost op: 2019/01/07, 17:10:30 »
Je zou het nog eens op  een Windows-pc kunnen proberen overeenkomstig de bijlage.
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Offline vanadium

  • Lid
Re: Flashy Flash-stick
« Reactie #27 Gepost op: 2019/01/07, 18:33:52 »
Ik denk niet dat dat nog lukt, helaas.

Re: Flashy Flash-stick
« Reactie #28 Gepost op: 2019/01/08, 15:33:02 »
Hoi Allemaal! Tja, ik dacht er met nog wat extra tricks toch nog doorheen te komen, maar helaas. Beste Peer, als ik op dezelfde usb-poort waar ik eerst de probleemstick had zitten , een andere usbstick plaats, dan hop en alles werkt perfect. Op zich begrijp ik heel goed wáár het probleem zit, het is mijn domme "geheel formateren met nullen" van die probleemstick. Je kunt ook zien in Schijven, als ik een gezonde usb erin doe, dat daar een partitie-ruimte is én een deel ongebruikt. Bij die probleem stick is dus álles geheel blauw en staat er onder het blok : "geen media". Ook het aankoppelen / afkoppelen-icoon is er niet. Samengevat: De pc ziet wel dat er iets in zit / bij komt , maar kan dan de inhoud niet openen.

Beste Ronaldus, heb ik ook geprobeerd maar dat werkt niet omdat Diskpart ook hier niets anders ziet staan qua schijven / usb dan alleen maar mijn 2 hoofdschijven. De stick dus geheel niet.
Beste vanadium, ik ben bang dat je gelijk hebt.

Tot zover dan maar aan iedereen, heel hartelijk dank voor het meedenken. Laat mijn domme, domme fout een goede les zijn voor allemaal ; gebruik je het "geheel formatteren", dan kun je in principe het item weggooien!! ( Tenzij iemand alsnog dé oplossing weet , zou ik het topic dan maar als afgesloten willen benoemen. Ik zie echter niet zo gauw hoe ik dat kan aangeven.)

Groet,
Goese Duikertje

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Flashy Flash-stick
« Reactie #29 Gepost op: 2019/01/08, 16:46:06 »
Heeejjjj nog 1 ding om te proberen. Heb jij toevallig een tv ontvanger met usb of een router/modem met usb mogelijkheid?
Zo ja, kan jij eens kijken wat die daarop doet? Stel je voor dat je m daar wel normaal kan formatteren dan kan hij daarna weer terug in de pc om er weer fat32 van te maken.
Als hij daar ook niet herkend wordt of ook niet aan de praat komt, lijkt hij me echt kapot inderdaad
« Laatst bewerkt op: 2019/01/08, 16:48:23 door landfiets »
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Re: Flashy Flash-stick
« Reactie #30 Gepost op: 2019/01/10, 12:55:01 »
Hi Landfiets. Op zich een goeie gedachte. Ik heb dat ding maar eens in mijn mediabox voor de tv gestoken waar ik hem normaal ook gebruik om vakantieviedo's te bekijken. Maaaar.. helaas, wordt dus ook hier niets meer gezien. Het lijkt echt over te zijn. Het enig dat ik me dus van de technische kant kan voorstellen is dit; daar letterlijk de gehele ruimte op de stick is overschreven met die nullen, is er geen enkele ruimte meer over voor de pc om ook maar iets van een kleine "start-up-plek" te vinden. En "ziet"dus "geen media". Ik blijf me erover verbazen dat een programma als Schijven dit zó kan doen, maar het is niet anders. Bedankt voor het meedenken.

Groet,
Goese Duikertje

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Flashy Flash-stick
« Reactie #31 Gepost op: 2019/01/10, 13:11:37 »
aller aller aller laatste ding:   Zet verborgen bestanden eens op 'aan'
ziet hij dan wel meer? ik verwacht hier trouwens niet veel van :-) hihi maar dat kwam nog zo in mij op.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline peer

  • Lid
Re: Flashy Flash-stick
« Reactie #32 Gepost op: 2019/01/10, 14:05:03 »
volgens mij is het overschrijven met nullen in Schijven equivalent met het commando "sudo dd if=/dev/zero of=/dev/sdX" en zou gewoon moeten werken.
Ik heb het net twee keer geprobeerd met een usbstick. Eén keer heb ik Schijven het hele proces laten afmaken en één keer heb ik tussentijds de usb-stick verwijderd.
In beide gevallen kon ik de usb-stick met gparted gewoon opnieuw formatteren.

het lijkt mij dat jouw usb-stick zelf kapot is gegaan, dus een hardwarefout.

Re: Flashy Flash-stick
« Reactie #33 Gepost op: 2019/01/16, 11:09:00 »
hoi Allemaal. Nog een keer voor alle volledigheid, mijn laatste oefeningen die toch ook niets hebben opgeleverd. Landfiets, had ik al gedaan maar geen effect. Ik heb inmiddels een hele stapel van recovery- en id-software gedownload en uitgeprobeerd maar kom steeds op één conclusie uit: De pc is niet in staat om de flashstick überhaupt te openen en kan hem dáárdoor dus ook niet lezen. ( Mijns inziens vanwege dat 100% met nullen schrijven.) Het enig waarmee ik nog iets kon bereiken was op een nogal griezelige Russische website met links naar een nog griezeligere Saudische site...! Omdat bleek dat het merk PNY van deze stick dus Russisch is: Alcor Micro. Daar kreeg ik dan nog iets van wat id-info maar kan er ook niet veel mee. Juist mijn USB Device ID: VID = 058F PID = 1234 indentificatie geeft verder geen echte oplossingen. ( Zover ik die kon vinden dan.) Zie hieronder de uitslag ervan. Ik blijf hopen op ooit nog een mooie trick maar voor tot zover denk echt dat het óver is. Nogmaals allemaal dank.
Groet,
Goese Duikertje

Description: [L:]USB-apparaat voor massaopslag(Generic USB Flash Disk)
Device Type:  Mass Storage Device

Protocal Version: USB 2.00
Current Speed: High Speed
Max Current: 100mA

USB Device ID: VID = 058F PID = 1234

Device Vendor: Alcor Micro
Device Name: Mass Storage Device
Device Revision: 0001

Manufacturer: Generic
Product Model: USB Flash Disk
Product Revision: 7.76

Controller Vendor: Alcor Micro
Controller Part-Number: Unknown [F500] - F/W FA00
Flash ID code:      2CA4E554 - Micron MT29F512G08CKCCB - 2CE/Single Channel [MLC-16K] -> Total Capacity = 64GB

Tools on web: http://dl.mydigit.net/special/up/alcor.html


Possible Flash Part-Number
----------------------------
[2CE]MT29F512G08CKCCB x 1 pcs/Channel x 1 Channel


Flash ID mapping table
----------------------------
[Channel 0] [Channel 1]
2CA4E554A900 --------
2CA4E554A900 --------
-------- --------
-------- --------
-------- --------
-------- --------
-------- --------
-------- --------