Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Multisessie DVD  (gelezen 1094 keer)

Offline yJi

  • Lid
Multisessie DVD
« Gepost op: 2015/05/16, 17:08:18 »
Blijkbaar worden deze niet ondersteund onder Linux Mint Xfce 17.1.
Hebben anderen dezelfde ervaring met DVD's van Xlync.

(misschien hoort dit thuis onder andere distributies hoewel het hier om mijn  cd/dvd-brander van Matsushita gaat.)
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Multisessie DVD
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/16, 19:09:32 »
Dit schijnt een Drive error te zijn, zie het plaatje hieronder maar.
Vind dit wel vreemd en raar want dit gebeurt alleen maar met CD/DVD schijven van Xlyne.com.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Multisessie DVD
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/16, 19:56:09 »
Dit heeft dus, volgens moi, niets van doen met Linux Mint! Dus dank je wel Joris Donders, datzelfde probleempje  had ik ook ooit en keer onder Xubuntu 10.04.

Dit gebeurt alleen maar met deze Xlyne CD's en DVD's, bij moi. Bij alle andere cd's/dvd's dus één (1) keer onder Xubuntu 10.04 met een goedkopere aanbieding van Kruidvat CD's gekocht toen bij een dumpzaak.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jolo

  • Lid
Re: Multisessie DVD
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/16, 20:42:19 »
Wat een Multisessie DVD is, staat onder andere uitgelegd in deze hyperlink Een multisessie-cd of -dvd maken. Als het kan, is het beter alles in één sessie op de DVD+/-R(W) te branden.

(..) dit gebeurt alleen maar met CD/DVD schijven van Xlyne.com.
Zou met zo een schijf in de DVD brander, het volgende terminalvenstercommando kunnen uitvoeren
dvd+rw-mediainfo /dev/cdrom [Enter]

Zodat je de output daarvan, hier kunt posten.

Als het om DVD+/-R schijven gaat, zou je een lagere brandsnelheid kunnen proberen. Wellicht zou je een ander merk proberen, zoals Verbatim of eventueel Philips.

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Multisessie DVD
« Reactie #4 Gepost op: 2015/05/16, 21:46:08 »

Citaat
Dit heeft dus, volgens moi, niets van doen met Linux Mint! Dus dank je wel Joris Donders,

Ik heb je een PB gestuurd yJi , en geen dank hoor ;) we doen gewoon ons werk.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Multisessie DVD
« Reactie #5 Gepost op: 2015/05/17, 16:33:35 »
@femke98: communicatie tussen moderator en forumlid is niet een topic voor jou.

OnTopic: het probleem is nog steeds van kracht.
Het blijkt evengoed te bestaan met Xubuntu.

En van hieruit gaan we verder
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline yJi

  • Lid
Re: Multisessie DVD
« Reactie #6 Gepost op: 2015/05/18, 11:44:27 »
Als ik brand met Xfburn gebeurt dit dus voortdurend met al mijn nieuwe DVD's, onder Brasero dus duidelijk niet.
Maar wanneer het eerst in Xfburn branden wordt gedaan stopt het steeds al vrij snel en dan maakt Xfburn er dan ook ineens multisessie dvd's of cd's van.

Onder Brasero gaat het wel goed wanneer je het gelijk onder Brasero gaat branden van de iso's op DVD.
Alleen wordt Brasero nu juist door Pjotr afgeraden (vermoedelijk is Brasero minder kritisch dan Xfburn?)

Onder Xfburn, krijg ik dan gelijk vrij snel deze foutmelding (plaatje toegevoegd)
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Multisessie DVD
« Reactie #7 Gepost op: 2015/05/18, 13:11:38 »
[Moderatie interventie] het mag best een stukje minder met de kritiek naar Pjotr's tips. (zeker als die niet gegrond is)
Pjotr onderbouwd goed, tot zeer goed, de verschillende redenen waarom best het een en ander kan vervangen worden door andere 'extra software'.
Aangaande Gedit is er gegronde kritiek b.v. gezien een bug in het programma dat voor veel verwarring kan leiden, zeker voor een beginner of digibeet.




Brasero heeft zo een paar kleine voordelen tov Xfburn ; een iets meer uitgebreide modus en iets meer functionaliteit.
Proberen is altijd de boodschap wanneer iets niet goed of slecht werkt.
Ik zou zelfs durven K3B aanraden, maar helaas pakt die met de installatie ervan een halve Kubuntu-bibliotheek mee ... (dus niet doen eh !!! ) , ik wil maar zeggen: er is veel, zeer veel mogelijk.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline yJi

  • Lid
Re: Multisessie DVD
« Reactie #8 Gepost op: 2015/05/18, 16:39:58 »
[Moderatie interventie] het mag best een stukje minder met de kritiek naar Pjotr's tips. (zeker als die niet gegrond is)
Pjotr onderbouwd goed, tot zeer goed, de verschillende redenen waarom best het een en ander kan vervangen worden door andere 'extra software'.
Aangaande Gedit is er gegronde kritiek b.v. gezien een bug in het programma dat voor veel verwarring kan leiden, zeker voor een beginner of digibeet.




Brasero heeft zo een paar kleine voordelen tov Xfburn ; een iets meer uitgebreide modus en iets meer functionaliteit.
Proberen is altijd de boodschap wanneer iets niet goed of slecht werkt.
Ik zou zelfs durven K3B aanraden, maar helaas pakt die met de installatie ervan een halve Kubuntu-bibliotheek mee ... (dus niet doen eh !!! ) , ik wil maar zeggen: er is veel, zeer veel mogelijk.

Ik kan goed uit de voeten met wat Pjotr hier zoal aanbiedt, en ben het eens met wat @Joris hier dan ook opmerkt/schrijft!

Is Brasero dan de oplossing...mogelijk?!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Multisessie DVD
« Reactie #9 Gepost op: 2015/05/18, 16:45:22 »
...
Is Brasero dan de oplossing...mogelijk?!

Dat zou je eens moeten proberen yJi; selecteer sowieso de laagste snelheid van branden, daarmee voorkom je ellendige fouten in het wegschrijven.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline yJi

  • Lid
Re: Multisessie DVD
« Reactie #10 Gepost op: 2015/05/18, 17:11:45 »
...
Is Brasero dan de oplossing...mogelijk?!

Dat zou je eens moeten proberen yJi; selecteer sowieso de laagste snelheid van branden, daarmee voorkom je ellendige fouten in het wegschrijven.

Heb dat al gedaan 2 maal, maar dien nog te wachten tot donderdagmiddag om de 64 bit LM Cinnamon uit te testen op mijn nieuwe laptop.
Met andere cd's/dvd's gaat het wel goed op Brasero.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Tom

  • Lid
Re: Multisessie DVD
« Reactie #11 Gepost op: 2015/05/18, 17:13:05 »
@femke98: communicatie tussen moderator en forumlid is niet een topic voor jou.

OnTopic: het probleem is nog steeds van kracht.
Het blijkt evengoed te bestaan met Xubuntu.

En van hieruit gaan we verder

Ik was aan het meelezen en vond het eerlijk gezegd ook verwarrend zo.
En wat betreft Pjotr zijn tips ,het zijn dus inderdaad tips ,die je dus niet altijd hoeft te volgen ,zeker niet als alles goed werkt kwestie programma´s.  ;-)
Niks voor ongoed verder groetjes Tom.   :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Multisessie DVD
« Reactie #12 Gepost op: 2015/05/18, 19:30:01 »
Ik zou zelfs durven K3B aanraden, maar helaas pakt die met de installatie ervan een halve Kubuntu-bibliotheek mee ... (dus niet doen eh !!! ) , ik wil maar zeggen: er is veel, zeer veel mogelijk.
Ik heb heel lang K3B gebruikt in Ubuntu, maar nooit last gehad van de Kubuntu-bibliotheek. K3B werkt perfect in Ubuntu, ondanks de afhankelijkheden. Tegenwoordig gebruik ik Nero voor Linux, er zijn nog steeds mensen die CD's en DVD's branden, tegenwoordig een uitstervend soort computergebruikers geworden.

Re: Multisessie DVD
« Reactie #13 Gepost op: 2015/05/18, 19:30:19 »
Heb dat al gedaan 2 maal, maar dien nog te wachten tot donderdagmiddag om de 64 bit LM Cinnamon uit te testen op mijn nieuwe laptop.
Met andere cd's/dvd's gaat het wel goed op Brasero.

Dan zouden we voorwaar kunnen denken dat dit Topic *opgelost* is ?  =D In ieder geval super voor je dat er een oplossing is voor het probleem.
Daar waar het ene brandprogje het goed doet, doet het andere dan weer slecht en omgekeerd.
Soit, laat maar iets weten of jij of ik op de "opgelost"-knop moet drukken.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Multisessie DVD
« Reactie #14 Gepost op: 2015/05/18, 19:32:26 »
Ik zou zelfs durven K3B aanraden, maar helaas pakt die met de installatie ervan een halve Kubuntu-bibliotheek mee ... (dus niet doen eh !!! ) , ik wil maar zeggen: er is veel, zeer veel mogelijk.
Ik heb heel lang K3B gebruikt in Ubuntu, maar nooit last gehad van de Kubuntu-bibliotheek. K3B werkt perfect in Ubuntu, ondanks de afhankelijkheden. Tegenwoordig gebruik ik Nero voor Linux, er zijn nog steeds mensen die CD's en DVD's branden, tegenwoordig een uitstervend soort computergebruikers geworden.
K3B is mijn favoriet altijd geweest, maar sommige mensen houden niet van  de vervuiling dat het met zich meebrengt. (Keuzes)
Is Nero geen te betalen programma ? Ik dacht van wel (vroeger toch) .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline RikRik

  • Lid
Re: Multisessie DVD
« Reactie #15 Gepost op: 2015/05/18, 20:06:29 »
Is Nero geen te betalen programma ? Ik dacht van wel (vroeger toch) .
Nero is gestopt met de Linux versie. Volgens mij had ik ongeveer 20€ betaald voor een licentie.
Als ik heel eerlijk ben, de huidige K3B is minstens zo goed als Nero, misschien wel dankzij K3B zag Nero geen markt meer voor Linux. 
De afhankelijkheden van K3B in Ubuntu of Mint zijn volgens mij geen overdreven belasting voor het systeem, hooguit kost het je extra schijfruimte.
Maar ik ken de discussie betreffende K3B, vandaar het plaatsen van https://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen  ;)
« Laatst bewerkt op: 2015/05/18, 20:08:02 door RikRik »

Offline Nero

  • Lid
Re: Multisessie DVD
« Reactie #16 Gepost op: 2015/05/19, 15:40:02 »
Nero is gestopt met de Linux versie.

Ikke? Niks mee te maken :laugh: :laugh:

Enne, ik doe nog voort met Linux hoor 8-)

Re: Multisessie DVD
« Reactie #17 Gepost op: 2015/05/19, 16:25:45 »
Nero is gestopt met de Linux versie.

Ikke? Niks mee te maken :laugh: :laugh:

Enne, ik doe nog voort met Linux hoor 8-)

Graag voor mij een gratis Linux-versie dan lol  O0
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Nero

  • Lid
Re: Multisessie DVD
« Reactie #18 Gepost op: 2015/05/19, 16:30:07 »

Re: Multisessie DVD
« Reactie #19 Gepost op: 2015/05/19, 16:39:50 »
Dank je Nero, de Debian is de oermoeder van de distro's en hier draait Debian 8 op volle toeren.  8-)

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort