Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Sneltoets Nautilus  (gelezen 2058 keer)

[OPGELOST] Sneltoets Nautilus
« Gepost op: 2009/07/05, 13:15:33 »
L.S.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik Nautilus met een sneltoets kan opstarten? Liefst met de windows-toets en E, zoals de MS-Explorer; dit zit er zo ingeramd en blijf ik toch ook nodig hebben.
gegroet,

mrt
« Laatst bewerkt op: 2009/07/05, 14:57:33 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Remuzzz

  • Lid
Re: Sneltoets Nautilus
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/05, 13:19:47 »
Uit mijn hoofd kun je dat onder preferences instellen (keyboard shortcuts of iets dergelijks). Ik zit nu op mijn werk met een Windows PC, dus kan je even niet helpen.

Windows toets kan volgens mij niet. Ik heb hem ingesteld met <ctrl><alt> <e>. Succes!

Re: Sneltoets Nautilus
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/05, 13:27:29 »
Zo moet het lukken dit is een voorbeeld met gconf-editor. Jij moet nautilus invullen:

Sneltoetsen toewijzen:

Bijvoorbeeld: ik wil een toets die automatisch gconf-editor opent:
We typen eerst in een terminal:
gconf-editor
We krijgen dan een nieuw scherm.
Ga naar Apps -> Metacity -> Keybinding_Commands
Kies nu 1 regel bijvoorbeeld command3
Ga nu op de lijn staan en rechterklik met je muis -> Sleutel bewerken
Bij waarde geef je nu 't commando dat je normaal in je terminal zou typen, in ons geval gconf-editor en druk nu op OK.
Dan gaan we ff terug en net boven  Keybinding_Commands staat er Global keybindings, we kiezen nu 't zelfde commando in dit geval command3
Rechtermuisklik-> sleutel bewerken en in waarde geef je je windows toets in.
Klaar Met dank aan Bartek
« Laatst bewerkt op: 2009/07/05, 13:47:12 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Sneltoets Nautilus
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/05, 13:36:59 »
Dank je Remuzz, maar wat voer ik bij 'opdracht' in; ik moet hier - vermoed ik - de link leggen naar Nautilus en die ken ik niet.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Remuzzz

  • Lid
Re: Sneltoets Nautilus
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/05, 13:48:01 »
Dank je Remuzz, maar wat voer ik bij 'opdracht' in; ik moet hier - vermoed ik - de link leggen naar Nautilus en die ken ik niet.

gegroet,
mrt

Nautilus staat er toch al bij?

Re: Sneltoets Nautilus
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/05, 14:57:06 »
Klopt Remuzz; staat er als 'Home folder' en daar had ik dus overheen gekeken. merci

Gijsbert overigens ook bedankt voor de moeite; voorgestelde werkwijze oogt echter wat omslachtiger.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: [OPGELOST] Sneltoets Nautilus
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/06, 01:26:59 »
Win+E kan ook, maar dan moet je eerst het Explo-effect uitzetten in Compiz (wat al onder Win+E zit), waar je weer die Compiz Settings Editor voor nodig hebt. Volgens mij kan je daar ook ergens 10 sneltoetscommando's opgeven, waarbij <Special> volgens mij de windows toets is. Ik heb ook Nautilus onder Win+E, en calculator onder Win+C etc.