Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thema verandert, ubuntu geeft error  (gelezen 964 keer)

osc4r

  • Gast
Thema verandert, ubuntu geeft error
« Gepost op: 2006/09/23, 21:24:43 »
He daar, heb weer eens wat fout gedaan met mijn ubuntu!

Heb binnen het thema wat ik gedownload heb namelijk in de xms veranderd dat ik een JPEG plaatje had als achtergron, en deze binnenin het thema gezet en opnieuw ingepakt. Dit is toen gelukt, amar nadat ik het het ingesteld en de computer opstarte kreeg ik foutmelding dat jpg geen geldige achtergrond o.i.d. was, en toen moest ik inloggen met het standaard ubuntu inlogscherm. De echte fout is echter dat ik daar niet het inlogvakje kan selecteren om mijn naam en wachtwoord in te typen :/ En nu zit ik in de terminal via ctrl + f6 ofzo, en kan ik wel inloggen maar kom ik het grafische gedeelte weer niet in...

Help mij!

Een wanhopige osc4r

Thema verandert, ubuntu geeft error
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/23, 22:26:13 »
heb je al geprobeerd om in 'recovery-mode'(?...zoiets...kweetniet zeker uit mn kop hoe het heet) op te starten?

osc4r

  • Gast
Thema verandert, ubuntu geeft error
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/23, 22:38:27 »
Nou, ik kan op verschillende manieren opstarten, laatste opstart modus, nieuwe gnome opstart, veilige modus idd etc, maar bij elk van die dingen kan ik mijn gebruikersnaam niet invoeren :/ Ben nu de live cd aan het downloaden en aan het hopen dat ik het daar kan aanpassen!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Thema verandert, ubuntu geeft error
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/23, 22:39:49 »
kan dat...?

osc4r

  • Gast
Thema verandert, ubuntu geeft error
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/23, 22:41:38 »
Mijn opstartscherm zegt dat in ieder geval :P Laatste sessie, nieuwe Gnome sessie, Xblabla sessie etc

Gast

  • Gast
Thema verandert, ubuntu geeft error
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/23, 23:52:18 »
He daar... Ik zit nu op de live cd maar kan niets wijzigen aan mijn andere account... hoe kan ik dat wel doen, en dus zo mijn thema weer wijzigen naar het standaard thema zodat ik kan inloggen zonder live cd!?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Thema verandert, ubuntu geeft error
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/24, 00:08:13 »
via de terminal valt het ook wel te fixen, als je weet welk bestand moet aangepast worden.. wat heb je precies aangepast? weet je welk bestand ofzo? of wat heb je nu precies veranderd?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

osc4r

  • Gast
Thema verandert, ubuntu geeft error
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/24, 01:44:58 »
hehe, ik heb alleen mijn thema aangepast, wat betekent dat ik een thema bestand (.tar.bz2 iirc) in home/.themes/ gezet heb en deze via 'sudo gdmsetup' gelanceert heb. Wat ik in het .xml bestand van het thema gedaan heb is de background vervangen van een .svg bestand naar een .jpg bestand en dit ook aangepast in het .xml bestand... maar om heel eerlijk te zijn ben ik nu alweer de live cd aan eht downloaden van 32 bit (heb per ongeluk de 64 bit geinstalleerd nu :<) en ga hem zo weeeeer opnieuw installeren, verdorie!

maar toch bedankt voor alle hulp!