Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Installatie xubuntu GG hijst vast...  (gelezen 553 keer)

Offline Asperger

  • Lid
OPGELOST Installatie xubuntu GG hijst vast...
« Gepost op: 2008/04/06, 17:54:09 »
Hoi,

Ik probeer Xubuntu GG te installeren.
Dat gaat goed tot er bij het internetgedeelte (ophalen taalpakketten) een melding komt die lekker duidelijk is, namelijk:




Er is een fout opgetreden bij het installeren van pakketten:

E:Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (2)

De volgende pakketten zijn momenteel in een gebroken staat:

<< HIER STOND DUS NIKS >>

Dit kan komen doordat u een oud installatieprogramma-image gebruikt, of het kan komen door een bug in enkele van de hierboven weergegeven pakketten. Meer details zijn te vinden in /var/log/syslog. Het installatieprogramma zal desondanks trachten door te gaan, maar de installatie kan op een later moment toch nog mislukken. Het zal dan niet in staat zijn om andere pakketten te installeren of te verwijderen (waaronder mogelijk zichzelf) vanaf het geïnstalleerde systeem. Probeer een nieuwere versies van uw installatieprogramma-image te vinden of, als dat niet lukt, rapporteer het probleem aan uw distributeur.


Dan vliegt de installeer er ook meteen uit.
Bovendien krijg ik Engelse installeer ipv Nederlands.
Er zijn geen oude bestanden gebruikt en ik heb de officieel gebruikte image van de ubuntu-site gebruikt.
Zit nu dus met een onvolledige xubuntu...
Ik denk dat de NL-server fouten bevat, misschien kan dat gecontroleerd worden.
Ik heb al problemen gerapporteerd met kubuntu GG waar met updates pakketten kapot worden aangetroffen op de server.
Ben wel van de NL-server afhankelijk omdat ik geen Engelse installeer wil, of biedt een franse server ook de NL-bestanden?
Dan is het probleem waarschijnljik opgelost...
Ik hoor het wel weer.
Groetjes,

HA.

PS. Inet werkt wel onder xubuntu, net als de tekstverwerker daar.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/28, 00:02:10 door Martie Schellekens »

Offline siegi

  • Lid
Installatie xubuntu GG hijst vast...
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/07, 21:20:33 »
Is de installatie cd wel goed?
Het maakt niet veel uit waar je de images download. Normaal zijn de server van elkaar allemaal spiegels :)