Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Howto: Zeelandnet Live TV met Linux  (gelezen 2127 keer)

Howto: Zeelandnet Live TV met Linux
« Gepost op: 2013/07/19, 21:36:52 »
Zeelandnet biedt sinds enige tijd Live TV aan. Helaas wordt alle desktopgebruikers een Silverlightstream gevoerd. Gelukkig hebben ze ook een stream voor Android, die via een omweg ook te gebruiken is op Linux. Er wordt gebruik gemaakt van M3U8-urls, die VLC pas snapt vanaf versie 2.1. Die is nu nog bleeding edge, wat erop neerkomt dat het zonder waarschuwing kan ontploffen. Mij leverde het geen problemen op, maar dat kan bij jou anders zijn. Caveat emptor.

Stap 1:
Open een terminalvenster (Ctrl+Alt+T) en kopieer en plak de volgende opdrachten. Geef je wachtwoord als dat gevraagd wordt. Volg verder de instructies op het scherm.
sudo add-apt-repository ppa:videolan/master-daily
sudo apt-get update
sudo apt-get install vlc

Stap 2:
Download de archieven in de bijlage. Pak de bestanden uit in de map .local/share/applications (begint in je gebruikersmap). De map .local is normaal gesproken niet zichtbaar, maar wordt zichtbaar na het indrukken van Ctrl+H.

Stap 3:
De kanalen zijn nu opvraagbaar vanuit de Dash. Gewoon zoeken op de kanaalnaam en kijken maar!

UPDATE 20 juli: HD-kanalen toegevoegd.

Ik heb gebruik gemaakt van informatie op de volgende pagina: http://blog.vanutsteen.nl/2013/03/03/zeelandnet-live-tv-met-vlc-bekijken/

Overname van deze howto, geheel of gedeeltelijk, in gewijzigde of ongewijzigde vorm, is toegestaan op voorwaarde van naamsvermelding (Michael Steenbeek).
« Laatst bewerkt op: 2013/07/21, 00:13:56 door Gymnasiast »
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Howto: Zeelandnet Live TV met Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/19, 22:29:06 »
Dan ga ik morgen proberen.
Zeelandnet zelf zegt dat het niet gaat, en dat ze wachten op de definitieve versie van HTML-5 ..........
Toen werd ik boos en heb ik ze geschreven, dat ik dat zie als discriminatie :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.