Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn HOWTO wiki  (gelezen 2287 keer)

Mijn HOWTO wiki
« Gepost op: 2010/06/01, 15:08:07 »
Omdat ik nogal op veel fora aktief ben, vaak dezelfde vragen krijg en nogal veel kwijt raak heb ik besloten om mijn HOWTO's voortaan op een centrale plek te onderhouden zodat er niet meer zo veel werk verloren gaat en ik niets meer op 6 sites moet aanpassen wanneer ergens een foutje is ingeslopen, commentaar leveren kan gewoon in dit topic natuurlijk.

Je vind mijn wiki op http://howto.socialdefect.nl
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

jesse2314

  • Gast
Re: Mijn HOWTO wiki
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/01, 15:12:31 »
Leuk wiki :D
Mocht je hulp nodig hebben, dan zou je waarschijnlijk bij pjotr terecht kunnen

Re: Mijn HOWTO wiki
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/01, 15:17:43 »
Het is vooral bedoeld om mezelf werk te besparen en anderen op ideeen te brengen of een oplossing te bieden op veel gestelde vragen.
Ook wil ik op deze wiki mijn boek gaan digitaliseren zodat daar ook gemakkelijk veranderingen in aangebracht kunnen worden en het lekker overzichtelijk word.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/01, 15:21:26 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Mijn HOWTO wiki
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/01, 16:13:55 »
Leuk!
Die beveilging tegen fork bombs vind ik wel interessant.
Ik zoek sowieso nog een goed artikel of HOWTO met alle dingen die je kunt doen om je systeem zo veilig mogelijk te maken. Heb je die toevallig.

En weet je misschien ook iets dat je kunt instellen dat een bepaalde user of process niet meer dan X MB geheugen in beslag kan nemen...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Mijn HOWTO wiki
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/01, 16:31:07 »
Ik zoek sowieso nog een goed artikel of HOWTO met alle dingen die je kunt doen om je systeem zo veilig mogelijk te maken. Heb je die toevallig.

Beveiliging is eigenlijk een van de laatste dingen waar ik me mee bezig houd op mijn Linux systeem, wel was ik nog van plan om een beginners HOWTO over de gebruikers rechten te gaan maken gezien hier het grootste gedeelte van de veiligheid in zit en een mini tutorial voor de echte paranoia gebruikers over hoe je alle onnodige diensten kan uitzetten ed. zit nog in de planning.

Citaat
En weet je misschien ook iets dat je kunt instellen dat een bepaalde user of process niet meer dan X MB geheugen in beslag kan nemen...

Dat doe je met de memlock functie in /etc/security/limits.conf zoals bij het tegengaan van de fork bombs. Je wijst daarmee een bepaalde gebruiker of groep een max te gebruiken RAM toe.

Als je man /etc/security/limits.conf invoert in een terminal vind je hier ook uitleg over.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Mijn HOWTO wiki
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/01, 18:17:12 »
Dat doe je met de memlock functie in /etc/security/limits.conf zoals bij het tegengaan van de fork bombs. Je wijst daarmee een bepaalde gebruiker of groep een max te gebruiken RAM toe.

Als je man /etc/security/limits.conf invoert in een terminal vind je hier ook uitleg over.
oi, bedankt! Ik had inderdaad die man moeten bekijken. Staan nog meer handige dingen in.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!