Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutmelding bij verzending mail  (gelezen 1601 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Foutmelding bij verzending mail
« Gepost op: 2016/10/11, 21:39:02 »
Ik krijg na een update van Thunderbird weer een foutmelding bij het versturen van mails naar bepaalde mailadressen. Dit heb ik in het verleden ook al gehad en ben nu weer bij toeval erachter gekomen. Mijn provider is KPN. Vorige keer bij update naar 45.0 is dit ook gebeurt en toen kreeg ik van Maasnet de gouden tip.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=97723.msg987690#msg987690
Deze tuneble heb ik weer teruggezet maar dit helpt niet. Wie weet hier een oplossing voor?
Foutmelding: Diagnostic-Code: smtp;501 5.1.7 Invalid sender address syntax.
Henk
« Laatst bewerkt op: 2016/10/11, 21:51:00 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Foutmelding bij verzending mail
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/12, 09:16:13 »
Heeft de ontvanger je mail (bewust of onbewust) als spam gemarkeerd?
« Laatst bewerkt op: 2016/10/12, 09:25:56 door RikRik »

Offline HWE64

  • Lid
Re: Foutmelding bij verzending mail
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/12, 09:49:20 »
@RikRik, dat weet ik niet. Sinds gisteren avond, een paar uur later, als ik een mail naar mijn eigen mailadressen stuur heb ik dit soms ook met dezelfde melding. Is het misschien zinvol om ook een ander mail programma te installeren b.v. Claws Mail? In het verleden toen er een fout in Thunderbird zat, als hierboven, heb ik op de dual boot ook  WLM geinstalleerd en daar had ik het niet bij.
Henk
« Laatst bewerkt op: 2016/10/12, 09:52:40 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Foutmelding bij verzending mail
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/12, 10:18:15 »
Ik gebruik al heel lang geen programma voor m'n mail, ben helemaal overgestapt naar webmail.
Welke E-mail provider gebruik je? Ik zou in jouw geval (tijdelijk) de website van je mail gebruiken. Heb je daar geen foutmeldingen, dan weet je zeker dat Thunderbird de boosdoener is.  Misschien bevalt webmail zo goed dat er geen behoefte is om terug te keren naar Thunderbird.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Foutmelding bij verzending mail
« Reactie #4 Gepost op: 2016/10/12, 11:02:26 »
Ik vind webmail maar niks. Mijn provider is KPN maar ik heb ook nog @gmail.com en @outlook.com. Deze komen allemaal samen in Thunderbird.  In W10 heb ik gewerkt met WLM en later Thunderbird.  Ik sla veel belangrijke mails op als bestand (.eml). Kun je in Claws Mail ook meerdere  accounts plaatsen?
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Foutmelding bij verzending mail
« Reactie #5 Gepost op: 2016/10/12, 13:15:57 »
Ik vind webmail maar niks. Mijn provider is KPN maar ik heb ook nog @gmail.com en @outlook.com. Deze komen allemaal samen in Thunderbird.  In W10 heb ik gewerkt met WLM en later Thunderbird.  Ik sla veel belangrijke mails op als bestand (.eml). Kun je in Claws Mail ook meerdere  accounts plaatsen?
Henk

Had je al gekeken op de site van KPN? Hier een heel overzicht van hun email hier.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline RikRik

  • Lid
Re: Foutmelding bij verzending mail
« Reactie #6 Gepost op: 2016/10/12, 14:04:25 »
Ik vind webmail maar niks.
Dat kan, daarom schreef ik (tijdelijk )

Offline HWE64

  • Lid
Re: Foutmelding bij verzending mail
« Reactie #7 Gepost op: 2016/10/12, 16:53:15 »
@Vincentlaborant, koppeling werkt niet maar alles nog gecontroleerd en het staat goed voor IMAP.  Of ik nou de uitgaande server van Google mail, Outlook.com of KPNmail.nl gebruik. De storing blijft hetzelfde met de fout code:Diagnostic-Code: smtp;501 5.1.7 Invalid sender address syntax. Wat deze code betekend weet niet. Heb wel op Google gezocht.

@RikRik Voor tijdelijk zit ik niet voor een gat gevangen. Ik zal WLM weer eens gaan proberen met dezelfde e-mail adressen want het probleem zit overal, op laptop en desktop(zowel Xubuntu als W10).
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline HWE64

  • Lid
Re: Foutmelding bij verzending mail
« Reactie #8 Gepost op: 2016/10/12, 20:59:09 »
Ik ben iets verder gekomen maar ik weet niet hoe ik dit op kan lossen. Als ik een e-mail verzend dan vraag ik altijd een bericht dat de mail aangekomen is door op in het menu op de knop >opstellen>opties en dan vinkje plaatsen voor>Afleverstatusnotificatie. Dan krijg ik een fout melding (bijlage). Dit is al gekomen sinds de update van Thunderbird 45.3.0 Als ik een mail verstuur zonder dat ik vraag om een afleverstatusnotificatie dan komt de mail wel aan. Wie kan me helpen met dat probleem? Voorheen heb ik ook altijd een aflever bevestiging gevraagd.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline robo

  • Lid
Re: Foutmelding bij verzending mail
« Reactie #9 Gepost op: 2016/12/11, 08:15:36 »
hier hetzelfde probleem met thunderbird portable 45.5.1: bij notificatievraag krijg ik een 5.1.7 Invalid sender address syntax
dat is zo bij versturen naar elk willekeurig mailadres vanaf mijn kpn smtp server

webmail kpn werkt prima, als ik de kpn accounts in outlook gebruik krijg ik geen foutmelding, dat werkt dus ook prima

als ik mijn andere domein smtp mailserver gebruik gaat ook alles prima, dus kennelijk is er de combi kpn-smtp en thunderbird portable niet goed

ik zou het graag willen oplossen in thunderbird portable vanwege backups etc.

iemand een idee wat te doen?

Offline HWE64

  • Lid
Re: Foutmelding bij verzending mail
« Reactie #10 Gepost op: 2016/12/11, 10:22:23 »
hier hetzelfde probleem met thunderbird portable 45.5.1: bij notificatievraag krijg ik een 5.1.7 Invalid sender address syntax
dat is zo bij versturen naar elk willekeurig mailadres vanaf mijn kpn smtp server

webmail kpn werkt prima, als ik de kpn accounts in outlook gebruik krijg ik geen foutmelding, dat werkt dus ook prima

als ik mijn andere domein smtp mailserver gebruik gaat ook alles prima, dus kennelijk is er de combi kpn-smtp en thunderbird portable niet goed

ik zou het graag willen oplossen in thunderbird portable vanwege backups etc.

iemand een idee wat te doen?
Robo, bij mij is het ook nog niet opgelost. Bij mij is het alleen als ik een afleverstatusnoteficatie vraag. Veder werkt alles naar behoren.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline HWE64

  • Lid
Re: Foutmelding bij verzending mail
« Reactie #11 Gepost op: 2017/05/20, 22:22:46 »
Inmiddels bij Thunderbird 52.1.1 aangekomen is dit probleem door de ontwikkelaars opgelost.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)