Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu one perikelen  (gelezen 1627 keer)

Ubuntu one perikelen
« Gepost op: 2009/10/29, 13:31:14 »
Vandaag blijkt maar weer hoe gevaarlijk/waardeloos cloud computing kan zijn!!

Ik heb afgelopen dagen getest met Ubuntu One wat files geupload en uitgewisseld met andere pc's binnen het bedrijf.
Het ging allemaal wat moeizaam maar goed het is nog een soort van Beta.

Ook gebruik gemaakt van Couchdb in evolution om het adresboek te delen via de cloud.

Maar sinds vanmorgen is Ubuntu one niet meer bereikbaar via de Ubuntu One map er verschijnt een melding dat de client niet meer compatible zou zijn met de server configuratie na een upgrade van de server zal alles weer werken wordt er gemeld.
Op alle pc's dezelfde melding.

Dat is allemaal leuk en aardig maar stel dat je daar wat files heb staan die je nodig hebt dan kan je het wel schudden, nu kan je er via het web nog wel bij maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Ook als je het adresboek gebruikt via Couchdb is dit niet meer toegangkelijk.

Ik denk dat cloud computing leuk is om met familie foto's uit te wisselen, maar voor het bedrijfsleven nog zeker niet klaar is.


Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Ubuntu one perikelen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/30, 00:20:46 »
ik snap heel goed dat dat een beetje frustie kan zijn.
Maar eerlijk mijn mening, vind ik het niet echt netjes om iets dat nog in de beta zit, voor een bedrijf als oplossing te gebruiken of in te zetten.
Voor jou of het bedrijf niet, daar die mensen een probleem hebben en voor de mensen die een beta ter beschikking stellen ook niet daar dit hun in een "slecht" dag licht zet.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Ubuntu one perikelen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/30, 00:33:43 »
Proberen kan en mag je alles Arie, geen probleem. Maar binnen een bedrijf zou ik zelf voor zekerheid kiezen en niet met een beta werken.
Maar goed das mijn mening, ik probeer ook altijd alles dat nieuw is, maar niet bij mn klanten of als aanrader voor een bedrijf.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ubuntu one perikelen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/30, 01:57:10 »
Ik kreeg vandaag ook een melding over een "mismatch" van de server- en clientversie.
Even updaten en ik zag dat er een nieuwe versie van Ubuntu One was. Na het updaten even One opnieuw gestart en het werkt weer :)

Zou het daarna nog steeds niet gewerkt hebben, dan zou ik gewoon bij de bestanden kunnen die op mijn schijf staan. Alleen heb je dan mogelijk niet de laatste versie of alle bestanden.

Maar goed, als je voor betrouwbaarheid gaat moet je altijd uitgaan van de bestanden op je eigen schijf, vind ik. Daar kan ook wel eens wat mee misgaan, maar dat gebeurt minder vaak dan een internetstoring is mijn ervaring.

Re: Ubuntu one perikelen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/30, 08:35:49 »
Natuurlijk gaat het hier om een beta, maar ik wil alleen maar zeggen dat de nieuwe ontwikkelingen op dit gebied erg gevaarlijk kunnen zijn.

Heel de wereld heeft namelijk de mond vol van Cloud en dan niet alleen een gedeelde map zoals Ubuntu One maar waar men in de toekomst naar toe wil is dat er een sumier OS gaat draaien en dat de applicaties online staan.
Het enige wat je dan lokaal hebt is je data.
Bij een internet storing kan je het dan wel schudden omdat je applicaties niet bereikbaar zijn want die kan je niet lokaal opslaan omdat je een online licentie hebt voor die pakketten.


« Laatst bewerkt op: 2009/10/30, 08:38:30 door Johan Velthuizen »

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Ubuntu one perikelen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/30, 10:37:52 »
Bij een internet storing kan je het dan wel schudden omdat je applicaties niet bereikbaar zijn want die kan je niet lokaal opslaan omdat je een online licentie hebt voor die pakketten.

Met veel online apps kun je (gelukkig) wel een lokale backup maken. Alleen heb je daar weinig aan als je de apps niet kan laden.