Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mobiel internet van Vodafone  (gelezen 43611 keer)

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #25 Gepost op: 2008/10/26, 21:38:27 »
Citaat van: drummies
kleine aanvulling heb onder 8.04 network configuration toegevoegd verschilt nogal met network configuration 8.10

echter voor keess van belang toevoegen network configuration
systeem>voorkeuren>rechter muisklik op network configuration deze starter toevoegen aan paneel icoon verschijnt dan in je bovenste paneel
Bedankt voor het meedenken; ik heb gedaan wat je stelt en "Joepie!!!" het icoontje staat boven op mijn taakbalk.

Ik kan nu kiezen tussen "Uitvoeren" en "Eigenschappen".
"Eigenschappen"is me duidelijk, maar "Uitvoeren" kan ik pas proberen als ik de GlobeSurfer weer heb overgezet naar de Laptop-PC denk ik.



dit plaatje verschijnt op de laptop als ik op "Uitvoeren" klik zonder internetverbinding ofwel zonder de GlobeSurfer.
Wat moet/kan ik hier verder nu doen om de GlobeSurfer aan het werk te krijgen?

Edit:
wat ik verkeerd gedaan heb weet ik niet, maar als nu ik bij aanklikken van het netwerk-icoontje in de taakbalk kies voor gebeurt er zo te zien niets.
Als ik kies voor opent het plaatje "te starten programma" zoals in reactie #43.
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline Drummies

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #26 Gepost op: 2008/10/26, 21:42:36 »
KeesS

dubbelklik op gsm verbinding1 >bewerken en je gegevens invullen vink automatisch verbinden aan
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #27 Gepost op: 2008/10/26, 23:06:05 »
Citaat van: drummies
KeesS

dubbelklik op gsm verbinding1 >bewerken en je gegevens invullen vink automatisch verbinden aan



wil dat zeggen dat er "nooit" verbinding wordt gemaakt?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline Drummies

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #28 Gepost op: 2008/10/26, 23:11:14 »
KeesS

nee KeesS als je op gsm verbinding 1 klikt dan word bewerken aan klikbaar vervolgens kom je dan in menu waar je de gegevens kan invullen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #29 Gepost op: 2008/10/26, 23:42:47 »
Citaat van: arie
edit : de oplossing voor het zeroCD probleem heb ik gevonden, tis wel in het engels. moet het zelf ook nog goed doornemen

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=366753#p366753

en het benodigde programma
http://www.draisberghof.de/usb_modeswitch/
Arie dat ziet er zeer hoopgevend uit.
Ik hoop dat jij met dat Engels uit de voeten kunt, want daar kan ik helemaal niets mee helaas.
Maar ik vind het voor vanavond genoeg, het wordt bedtijd voor deze jongeman.
Welterusten!!
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #30 Gepost op: 2008/10/27, 11:38:08 »
Citaat van: drummies
onder systeem >beheer>netwerk> ontgrendelen dmv passsword valt daar onder nog iets in te stellen
dan kom ik bij de instellingen van een bedraad netwerk.


Citaat van: drummies
systeem>beheer >netwerkhulpmiddelen geef dit nog enige info
ook dit geeft of vraagt allerlei (voor mij onbegrijpelijke) informatie over een bedraad netwerk (denk ik)
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline Drummies

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #31 Gepost op: 2008/10/27, 12:01:19 »
Citaat van: KeesS
Citaat van: drummies
KeesS

dubbelklik op gsm verbinding1 >bewerken en je gegevens invullen vink automatisch verbinden aan
[url]http://img385.imageshack.us/img385/641/schermafdruk1netwerkverxf2.jpg[/url]
[url]http://img385.imageshack.us/img385/schermafdruk1netwerkverxf2.jpg/1/w568.png[/url]

wil dat zeggen dat er "nooit" verbinding wordt gemaakt?
met dit gedeelte moet je verder gaan als je gsm verbinding1 klikt dan kan je deze verbinding bewerken 2e vakje rechterkant
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #32 Gepost op: 2008/10/27, 12:19:15 »
Citaat van: drummies
met dit gedeelte moet je verder gaan als je gsm verbinding2 klikt dan kan je deze verbinding bewerken 2e vakje rechterkant
Als ik , (2e vakje rechterkant), aanklik kom ik in het scherm "GSM-verbinding 2 bewerken" wat je vind in reactie #43
Daar heb ik al de vereiste gegevens ingevoerd, "automatisch verbinden" aangevinkt en afgesloten met

Er gebeurt dan verder niets; wat nu?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline Drummies

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #33 Gepost op: 2008/10/27, 12:33:54 »
KeesS

heb een klein 1/2 uurtje een email binnen gekregen na een verzoek tot uitleg mbt u probleem                               Vodafone Mobile Connect Card Driver for Linux deze info door gestuurd naar arie ,in afwachting op zijn reactie nog even geduld Keess

edit emich.be.nl
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #34 Gepost op: 2008/10/27, 13:54:33 »
Citaat van: drummies
KeesS
heb een klein 1/2 uurtje een email binnen gekregen na een verzoek tot uitleg mbt u probleem                               Vodafone Mobile Connect Card Driver for Linux deze info door gestuurd naar arie ,in afwachting op zijn reactie nog even geduld Keess
drummies, om evt. misverstand te voorkomen; ik heb géén Vodafoon Mobile Connect Card, maar ik gebruik de van XS4ALL ontvangen:

Option  GlobeSurfer iCON HSUPA USB-stick/modem

http://www.option.com/products/globesurfer_icon_hsupa.shtml

of deze ook van de Vodafone Card-driver gebruik kan maken om onder Ubuntu 8.04 te kunnen werken weet ik niet.

Ik ben heel benieuwd of Arie mij met deze informatie verder kan helpen.
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #35 Gepost op: 2008/10/27, 17:09:46 »
Citaat van: arie
bij de nieuwe netwerk manager hoef je geen gegevens in te vullen, als hij het modem / telefoon herkend is dat genoeg. alle benodigde info staat nl op de sin kaart
Arie bedoel je hier met "nieuwe netwerk manager" die uit de "nieuwe" versie  van Ubuntu 8.10?

Citaat van: arie
je kan het met de vodafone driver proberen, je kan hem hier downloaden
https://forge.betavine.net/frs/download.php/76/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux_1.99.17_i386.deb
Arie, dit wordt moeilijk (voor mij).
Als ik deze driver nu download in Windows komt hij ergens op het bureablad  op mijn desktop-PC.
Ik vermoed dat het de bedoeling is om hem in Ubuntu op mijn laptop-PC te installeren, want op mijn desktop-PC heb ik het pakketbeheer nog niet bijgewerkt (geen internet, weet je wel?)

Kan ik dat bestand overzetten middels een USB-stick?
En waar moet ik dat bestand dan in Ubuntu opslaan?

En als me dat lukt, hoe ga ik dan te werk om de driver op de juiste manier te installeren?
Ik heb nog nooit op deze wijze met *.deb-bestanden gewerkt.
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline Drummies

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #36 Gepost op: 2008/10/27, 17:40:42 »
Citaat van: KeesS
Citaat van: drummies
kleine aanvulling heb onder 8.04 network configuration toegevoegd verschilt nogal met network configuration 8.10

echter voor keess van belang toevoegen network configuration
systeem>voorkeuren>rechter muisklik op network configuration deze starter toevoegen aan paneel icoon verschijnt dan in je bovenste paneel
Bedankt voor het meedenken; ik heb gedaan wat je stelt en "Joepie!!!" het icoontje staat boven op mijn taakbalk.

dit is je nieuwe nm applet  voor 8.04

Edit:
wat ik verkeerd gedaan heb weet ik niet, maar als nu ik bij aanklikken van het netwerk-icoontje in de taakbalk kies voor gebeurt er zo te zien niets.
Als ik kies voor opent het plaatje "te starten programma" zoals in reactie #43.
linker muisklik op nm applet ,netwerkverbindingen opent zich kiezen voor mobiel breedband toevoegen>gsm verbinding >ok>automatisch verbinden en systeeminstelling aan vinken en dat zou het moeten zijn
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #37 Gepost op: 2008/10/27, 19:52:46 »
Bedankt voor het meedenken; ik heb gedaan wat je stelt en "Joepie!!!" het icoontje staat boven op mijn taakbalk.

Citaat van: drummies
dit is je nieuwe nm applet  voor 8.04

linker muisklik op nm applet ,netwerkverbindingen opent zich kiezen voor mobiel breedband toevoegen>gsm verbinding >ok>automatisch verbinden en systeeminstelling aan vinken en dat zou het moeten zijn
Bedoel je linker muisklik op het icoontje op mijn taakbalk?
Als ik links-klik gebeurt er niets.
Als ik rechts-klik kan ik kiezen voor  of

Kies ik gebeurt er niets
Kies ik dan opent het plaatje "Te starten programma"
(zie reactie #43)

schiet mij maar lek; ik snap er niets meer van =((
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

mobiel internet van Vodafone
« Reactie #38 Gepost op: 2008/10/27, 20:12:30 »
Citaat van: KeesS
Citaat van: arie
bij de nieuwe netwerk manager hoef je geen gegevens in te vullen, als hij het modem / telefoon herkend is dat genoeg. alle benodigde info staat nl op de sin kaart
Arie bedoel je hier met "nieuwe netwerk manager" die uit de "nieuwe" versie  van Ubuntu 8.10?

Citaat van: arie
je kan het met de vodafone driver proberen, je kan hem hier downloaden
https://forge.betavine.net/frs/download.php/76/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux_1.99.17_i386.deb
Arie, dit wordt moeilijk (voor mij).
Als ik deze driver nu download in Windows komt hij ergens op het bureablad  op mijn desktop-PC.
Ik vermoed dat het de bedoeling is om hem in Ubuntu op mijn laptop-PC te installeren, want op mijn desktop-PC heb ik het pakketbeheer nog niet bijgewerkt (geen internet, weet je wel?)

Kan ik dat bestand overzetten middels een USB-stick?
En waar moet ik dat bestand dan in Ubuntu opslaan?

En als me dat lukt, hoe ga ik dan te werk om de driver op de juiste manier te installeren?
Ik heb nog nooit op deze wijze met *.deb-bestanden gewerkt.
KeesS gewoon het  bestansnaam.deb of meerdere deb's downloaden met Windows deze op een willekeurige USB stick zetten, de USB stick vervolgens in je Ubuntu machine steken, de deb's kopiëren naar een map in je home directorie bijv /home/KeesS/bestanden of wat voor een map je hebt. Hierna naar de map gaan op het bestand klikken, dan opent de pakketmanager, op Pakket Installeren klikken, en klaar. Nu zal het ook wel met het applet lukken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #39 Gepost op: 2008/10/27, 20:47:37 »
Citaat van: Gijsbert
KeesS gewoon het  bestansnaam.deb of meerdere deb's downloaden met Windows deze op een willekeurige USB stick zetten, de USB stick vervolgens in je Ubuntu machine steken, de deb's kopiëren naar een map in je home directorie bijv /home/KeesS/bestanden of wat voor een map je hebt. Hierna naar de map gaan op het bestand klikken, dan opent de pakketmanager, op Pakket Installeren klikken, en klaar. Nu zal het ook wel met het applet lukken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Gijs, heb ik dan géén internet-verbinding nodig bij installeren van de (download)-pakketten?

Zit dan alles wat ik nodig heb in dat deb-bestand of heb ik kans dat er nog updates o.i.d van het internet binnengehaald moeten worden bij/voor de installatie?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #40 Gepost op: 2008/10/27, 21:28:45 »
Citaat van: arie
hij heeft een paar afhankelijkheden, en daar heb je internet voor
nodig
Ja, Arie, dat heb ik ontdekt toen ik het zonder internet probeerde; ik kon het niet afwachten.







Toch eerst nog maar eens proberen of ik mijn laptop ergens aan het internet kan hangen.
Als dat gelukt is horen jullie weer van mij. Bedankt tot zo ver!!!!
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #41 Gepost op: 2008/10/28, 14:51:51 »
Ik heb met mijn laptop-PC weer even een internetverbinding en heb zojuist de Vodafone-driver geïnstalleerd.
Vol spanning heb ik direct daarna met de Option GlobeSurfer geprobeerd op het internet te komen; helaas.....




dit schermpje kreeg ik na opstarten van de Vodafone Mobile Connect Card.
Hier weet ik geen raad mee; heb geen idee wat ik moet invullen, na klikken op verschijnt de volgende melding:




ik ben heel benieuwd of iemand hier raad mee weet.

Helaas moet ik nu de internetverbinding weer verbreken.
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

mobiel internet van Vodafone
« Reactie #42 Gepost op: 2008/10/28, 16:16:16 »
Citaat van: arie
hij heeft een paar afhankelijkheden, en daar heb je internet voor nodig
Hoezo Arie? de afhankelijk heden kan hij toch via de Windows machine ook ophalen? Wordt toch vermeld door de pakket manager?
Bijv op http://packages.ubuntu.com/ of zie ik dat verkeerd?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #43 Gepost op: 2008/10/28, 17:22:00 »
Citaat van: Gijsbert
Citaat van: arie
hij heeft een paar afhankelijkheden, en daar heb je internet voor nodig
Hoezo Arie? de afhankelijk heden kan hij toch via de Windows machine ook ophalen? Wordt toch vermeld door de pakket manager?
Bijv op http://packages.ubuntu.com/ of zie ik dat verkeerd?

Met vriendelijke groet,

Gijs
Ik heb even op de site http://packages.ubuntu.com/ gekeken, maar dat is allemaal in het Engels en voor mij helaas abacadabra =(

Ook begrijp ik niet helemaal wat met "afhankelijkheden" bedoelt wordt.
Met het downloaden en installeren van de "Vodafone-driver" werd toch alles wat nodig was van het "Pakketbeheer" binnengehaald, dacht ik; daar had ik toch die internet-verbinding voor nodig?

Na het binnenhalen/installeren van die "download" heb ik in het menu het volgende item erbij gekregen:
Toepassingen> Internet> Vodafone Mobile Connect Card driver for Linux
Als ik dat aanklik verschijnt het "Drive selection"-plaatje waar ik geen raad mee weet.
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #44 Gepost op: 2008/10/28, 18:35:03 »
Citaat van: arie
vreemd dat die Globesurfer niet herkend wordt. kan je bij device type aangeven dat het een usb apparaat is?
Als ik bij "device type" op die "keuze-driehoekjes" klik verschijnt in het device-vak de aanduiding "Serial"
Het is niet mogelijk om dat weg te halen en iets anders in te vullen.

Ik kan ook het (.) puntje voor "Custom device settings" niet weghalen om het erbovenstaande "Known devices" te proberen

Als ik het "device-settings"-schermpje met annuleren afsluit verschijnt héél kort het vogende plaatje  met "initial setup" op mijn scherm:



ik weet niet of dit nog van belang is; het plaatje is maar heel even zichtbaar.
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #45 Gepost op: 2008/11/01, 20:05:39 »
Citaat van: arie
we komen er wel :)
Ik heb nog steeds hoop dat het zal gaan lukken om ook in Ubuntu 8.04 een mobile internetverbinding te maken met de GlobeSurfer van XS4ALL.

Omdat ik jongstleden donderdag een liesbreukoperatie moest ondergaan, hebben jullie even niets van mij vernomen.
Maar, al is het nog een beetje gammel, ik ben er weer. :-)

Heeft een van U intussen nog een mogelijke oplossing gevonden?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline Asperger

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #46 Gepost op: 2008/11/02, 21:49:07 »
Hoi luitjes,

Ik lees hier over mijn abo van Vodafone maar ik heb de laptop aangesloten via een USB-stick (3G)
Hoe kan ik het dan aan het werk krijgen?
Heb geen software voor Ubuntu HH.
Graag stap voor stap omdat ik de laatste tijd heel weinig heb kunnen doen en dus eigenlijk nog steeds in de beginnersfase zit.
Alvast bedankt.
Groetjes,

Asperger.

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #47 Gepost op: 2008/11/02, 23:22:32 »
Citaat van: arie
de 1e keer start die usb stick op als cd, dat is ( om onder windows ) de software te installeren.
kijk eens wat er gebeurt als je die zeroCD afkoppeld, maar WEL in de computer laat zitten. dus rechtsklikken -> uitwerpen.
Als ik onder Ubuntu 8.04 de USB-modem/stick in de laptop steek verschijnt op het bureaublad een icoon "ZeroCD"

Bij rechtsklikken op het icoon op het bureaublad kan ik de ZeroCD

Als ik na rechtsklikken op het icoon  kies voor kom ik terecht in de locatie:/media/ZeroCD

Als ik in die locatie op de map /ZeroCD  rechtsklik, kan ik kiezen voor:
...of...


Wat is het verschil tussen Ontkoppelen  en  Uitwerpen...en welke van die 2 mogelijkheden moet ik kiezen?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #48 Gepost op: 2008/11/02, 23:39:21 »
Citaat van: arie
ontkoppelen en uitwerpen is hetzelfde in dit geval. bij een echte cd gaat bij uitwerpen de cd lade open
dus daar hoef ik het niet functioneren van de GlobeSurfer niet in te zoeken?

Ik word er een beetje moedeloos van en begin te twijfelen of het voor mij wel mogelijk is om onder Ubuntu met de GlobeSurfer iCON HSUPA een internetverbinding te krijgen.

Het is goed balen, want ik wil zo graag van dat Windows afkomen. =(
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline Asperger

  • Lid
mobiel internet van Vodafone
« Reactie #49 Gepost op: 2008/11/04, 10:08:40 »
VAN ANDER DRAADJE NAAR HIER:

Hoi luitjes,

Ik heb drivers voor Vodafone Internet voor de laptop opgehaald van een site die door een van jullie is gegeven.
Nu heb ik echter nog de software nodig om de verbinding via mijn 3G te maken en om SMS te kunnen versturen via de software als ook de hoeveelheid dataverbruik te kunnen zien zoals in Vista en XP.
Waar kan ik die software halen?
Noot: Ik heb géén minilaptop als Asus EEE of iets dergelijks, heb een gewone laptop, een Medion Akoya.

Asperger.