Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dvd95 converter in ubuntu 11.04  (gelezen 1412 keer)

perro30

  • Gast
dvd95 converter in ubuntu 11.04
« Gepost op: 2011/06/07, 23:06:10 »
Heb op de HD een VIDEO_TS bestand/map van 7Gb, die ik wil verkleinen naar een DVD5.
Als ik echter DVD95 opstart, krijg ik de melding: "geen medium gevonden, plaats een te selecteren video-dvd of iso-bestand om te converteren". Hierin kan ik wel wat voorkeuren aangeven, maar ik kan dus niet naar HD gaan hier voor het VIDEO_TS bestand/map.
Is dit wel mogelijk in DVD95 converter? En hoe krijg ik dat vervelende opstart menu van "geen medium...." weg, neem aan dat ik voorkeuren toch wel kan aangeven in het programma zelf.

Hoor het graag, K9Copy doet het niet goed, neemt nl. het geluid niet mee, ondanks dat er geen files in AUDIO_TS aanwezig zijn. De vob-bestanden hebben gewoon goed beeld en geluid in bijv. VLC.

Dus hoe nu verder?

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: dvd95 converter in ubuntu 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/08, 07:56:40 »
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het programma de VIDEO_TS map niet snapt. Je zou eens kunnen proberen van die VIDEO_TS (en dan een lege AUDIO_TS map toevoegen) een iso te maken. En kijken of je die vervolgens wel kan verkleinen naar DVD5 formaat.

Maar mogelijk is er een veel handigere oplossing waar ik het bestaan niet van weet...  :rolleyes:

Offline petervs

  • Lid
Re: dvd95 converter in ubuntu 11.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/08, 14:23:37 »
Dvd95 werkt alleen van dvd of iso bestand. Je zou dus van je video_ts eerst een iso kunnen maken.
Ubuntu MATE 16.04

perro30

  • Gast
Re: dvd95 converter in ubuntu 11.04
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/09, 16:57:49 »
Aardig, maar hoe kan ik die VIDEO_TS map naar een iso omzetten in Ubuntu 11.04, AcetoneISO doet het in elk geval niet.
Graag advies.

Offline petervs

  • Lid
Re: dvd95 converter in ubuntu 11.04
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/09, 18:46:55 »
Het makkelijkst vind ik om dat te doen met brandprogramma k3b. Je doet alsof je een video-dvd gaat branden, en na het klikken op de knop "branden" kies je voor "image aanmaken". Wel even de juiste doelmap aangeven, en bij de naam geven, deze laten eindigen op .iso, dat doet het niet vanzelf.
Ubuntu MATE 16.04

perro30

  • Gast
Re: dvd95 converter in ubuntu 11.04
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/13, 12:04:40 »
Nou, het is op een wat alternatieve manier opgelost, gewoon de iso met K3B gebrand, DVD95 bakte er later niets van, werd een bestandje van nog geen 2Gb. Heb toen toch weer K9copy opgestart, verkleind, en gebrand. Leuk beeld, geen geluid. Nog eens gekeken, en ja hoor, moest per hoofdstuk de audiocodec aanvinken, gebeurde niet automatisch, maar uiteindelijk is het bestand nu toch goed gebrand, beeld en geluid. Weet nu waar ik in K9copy even op moet letten, K3B brand in elk geval de iso goed.