Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: regelmatig wegvallen wlan verbinding  (gelezen 3326 keer)

hpbean

  • Gast
regelmatig wegvallen wlan verbinding
« Gepost op: 2009/08/14, 12:35:01 »
Kan iemand mij helpen, mijn wlan verbinding valt regelmatig weg (geen verbinding) paar minuten krijg ik weer verbinding. Hoe kan dit en wat heb ik bij de instellingen niet juist staan.

Hans

Re: regelmatig wegvallen wlan verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/15, 12:46:23 »
Welke chipset heb je? Broadcom 43 o.i.a.? In de terminal lsusb bij een usb of lspci bij een intern kaartje. En welke Ubuntu versie gebruik je?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: regelmatig wegvallen wlan verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/16, 12:07:44 »
En, ook niet geheel onbelangrijk heb ik gemerkt, Hoe zit het met andere draadloze netwerken in de buurt? Hier had een nieuwkomer in de straat hetzelfde signaal als ikzelf gekozen en huppa... wegvallende draadloze verbinding.. Ik heb maar een ander, leeg kanaaltje gekozen.
De meesten gebruiken kanaal 1, 6 of 11. Ik zag dat meneer op kanaal 6 het zwakste signaal had hier in huis en heb mijn eigen router toen op kanaal 4 gezet. Geen last meer gehad.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: regelmatig wegvallen wlan verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/16, 12:10:26 »
Alleen bij kanaal 1, 6 of 11 heb je geen enkele overlap. Met de tussenliggende nummers wel.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: regelmatig wegvallen wlan verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/17, 08:04:53 »
Klopt, maar als de rest om je heen die kanalen al gebruikt, heb je sowieso last van overlap. Dat zijn standaard kanalen, dus half NL gebruikt die. En daarom heb ik gekozen voor de Wifi met het zwakste signaal.  Die zat op kanaal 6. En daar ben ik toen onder gaan zitten, maar wel ver genoeg van het hele sterke signaal op kanaal 1. En of het nu volgens de standaard is of niet, het werkt als een speer. Volkomen foutloos en stabiel. En daar gaat het om toch?


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: regelmatig wegvallen wlan verbinding
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/17, 10:10:13 »
Klopt, maar als de rest om je heen die kanalen al gebruikt, heb je sowieso last van overlap. Dat zijn standaard kanalen, dus half NL gebruikt die. En daarom heb ik gekozen voor de Wifi met het zwakste signaal.  Die zat op kanaal 6. En daar ben ik toen onder gaan zitten, maar wel ver genoeg van het hele sterke signaal op kanaal 1. En of het nu volgens de standaard is of niet, het werkt als een speer. Volkomen foutloos en stabiel. En daar gaat het om toch?

Zo is het.  :)