Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verplaatsen van vensters in werkbladwisselaar?  (gelezen 2528 keer)

Tommy78

  • Gast
verplaatsen van vensters in werkbladwisselaar?
« Gepost op: 2008/05/11, 15:20:16 »
Het drag en droppen van vensters in de werkbladwisselaar (taakbalk rechtsonder) werkt niet echt.
Mijn systeem is als volgt geconfigureerd: Links een 32" lcd tv rechts een 19" monitor, die zijn samen 1 xscreen, het rechterscherm is als hoofdscherm ingesteld, ik kan per scherm wel appart vensters maximaliseren en heb per scherm ook een compizfusion kubus.
Die tv staat niet altijd op en het gebeurt dat er programma's openen op de linkerkant van mijn werkblad (op de tv dus) die dan niet zichtbaar zijn, nu dacht ik dat ik met de wisselaar mijn vensters kon verslepen naar eender waar maar dit werkt dus niet (bug?), ik kan wel draggen maar niet droppen.

Ook begrijp ik het verschil tussen workspaces en viewports niet echt, iemand zin in een woordje uitleg? :)

dankje,

Tommy

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
verplaatsen van vensters in werkbladwisselaar?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/11, 15:30:56 »
Je kan met de windowstoets+e wel vensters slepen naar een andere desktop, al weet ik niet of je ook kan verplaatsen naar een ander scherm.

NLsandman

  • Gast
verplaatsen van vensters in werkbladwisselaar?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/11, 15:50:38 »
Heb hier het zelfde probleem, hij geeft netjes aan met een pop up venster klik hier om te starten met slepen van verplaatsen van vensters in werkblad wisselaar.

Het slepen van venster naar een ander werkblad werkt wel, vanaf de desktop venster naar links of rechts verplaatsen.

Tommy78

  • Gast
verplaatsen van vensters in werkbladwisselaar?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/11, 16:48:47 »
Citaat van: Johanvd
Je kan met de windowstoets+e wel vensters slepen naar een andere desktop, al weet ik niet of je ook kan verplaatsen naar een ander scherm.
Ja dit opent de expo functie maar die opent dan over 2 schermen zodat je de linkerkant niet ziet als het linkse scherm niet opstaat, als ik dit op 1 scherm zou kunnen was het ook goed.
toch bedankt voor de tip ;)

-edit:

oops 1 expo per scherm kan dus wel, in de compizconfig instellingen bij verschijning/meerdere uitvoer modus "een muur per uitvoer" selecteren en dan verschijnt er per scherm een apparte expo, toch zou het handiger vinden met de werkbladwisselaar dan hoef je geen shortcut te gebruiken.

Tommy78

  • Gast
verplaatsen van vensters in werkbladwisselaar?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/11, 16:50:34 »
Citaat van: NLsandman
Heb hier het zelfde probleem, hij geeft netjes aan met een pop up venster klik hier om te starten met slepen van verplaatsen van vensters in werkblad wisselaar.

Het slepen van venster naar een ander werkblad werkt wel, vanaf de desktop venster naar links of rechts verplaatsen.
Ja inderdaad, de popup geeft aan dat het wel kan maar het werkt dus niet, misschien dus een echte bug of een conflict met compiz-fusion?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
verplaatsen van vensters in werkbladwisselaar?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/11, 16:56:09 »
Bij de instellingen voor de expo plugin kan je kiezen of de verschillende schermen apart getoond moeten worden, of samen. (multi output mode)
Ik heb alleen geen 2 schermen, dus ik weet niet of het ook echt zo werkt.

Tommy78

  • Gast
verplaatsen van vensters in werkbladwisselaar?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/11, 16:57:07 »
Citaat van: Johanvd
Bij de instellingen voor de expo plugin kan je kiezen of de verschillende schermen apart getoond moeten worden, of samen. (multi output mode)
Ik heb alleen geen 2 schermen, dus ik weet niet of het ook echt zo werkt.
Hehe, je was me voor Johan.. zie edit hierboven :).