Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 412658 keer)

Offline carbon

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #825 Gepost op: 2016/12/24, 20:57:44 »
Zou mij vreemd overkomen als je alles rose had..maar ik ken je geaardheid niet lol )) blauw past bij jou!

Whahaha :) Een leuke anekdote... Heel lang geleden toen ik een opleiding volgde voor systeembeheerder liep er een leraar rond bij de praktijklessen tegen een andere student foeterde dat de gebruikersaccounts anders moesten zijn dan de normale. Hij schreeuwde 'Als ik als normale gebruiker inlog en bij mijn account hoort een roze desktop dan moet deze ook roze zijn'. Hij heeft het geweten... Een poosje later was de student klaar en riep de leraar om te kijken of het nu goed was.. Hij inloggen.. en je kunt het wel raden.. zijn hele bureaublad in een roze thema :P De hele klas lag in een deuk en ik geloof niet dat de leraar ooit nog zoiets zou zeggen :)
[/quote] 8-) 8-) wel een leuk verhaal haha
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline carbon

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #826 Gepost op: 2016/12/24, 20:59:24 »
Geloof dat het forum met quoten ook in de war is van dit verhaal  :P
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #827 Gepost op: 2017/01/27, 20:32:24 »
Wat paars en wat blauw, de schema van de terminal aangepast met wat kleurwaardes uit de wallpaper (in mijn ogen staat dat wat netter).


Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #828 Gepost op: 2017/02/10, 21:27:28 »
Klik op het plaatje voor een duidelijk beeld


Linux Mint 18 Cinnamon met Void thema, achtergrondfoto gemaakt door m'n dochter  :D
Linux Mint 18 Cinnamon is voor mij de beste Linux-besturingssysteem.

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #829 Gepost op: 2017/02/12, 20:02:43 »
RikRik goed gedaan van uw Dochter !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #830 Gepost op: 2017/02/12, 21:52:52 »
RikRik goed gedaan van uw Dochter !.
Tom, ik zal haar namens jou bedanken  :D

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #831 Gepost op: 2017/02/15, 03:08:51 »
Afgelopen zaterdag een Asus laptop gekocht (tweedehandsje) voor een leuk prijsje. Daar stond alleen Windows 10 op. Tja, wat moet ik daarmee? Dan maar een multiboot-machine met o.a. Linux Mint 18.1. Bij wijze van "experiment" deze keer met de KDE variant erop geprakt. Gewoon.... omdat het kan! :)


Afbeelding 1: Linux Mint 18.1 (KDE Plasma) met wat minimale aanpassingen, zoals het gebruik van de ronde variant van de Numix iconenset.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #832 Gepost op: 2017/02/15, 09:07:05 »
Afgelopen zaterdag een Asus laptop gekocht (tweedehandsje) voor een leuk prijsje. Daar stond alleen Windows 10 op. Tja, wat moet ik daarmee?



Mooi, Marqeaux!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #833 Gepost op: 2017/02/19, 04:30:32 »
Zo.... zojuist ook een standaard Ubuntu (16.04.2 LTS) erbij geprakt in mijn net gekochte Asus laptop met multiboot. Dat is het vierde systeem erbij, naast Windows 10 (gebruik ik niet, maar je weet het maar nooit!), Linux Mint 18.1 Mate en Linux Mint 18.1 KDE. Ik vind een standaard Ubuntu er al redelijk strak uitzien bij design, dus daar heb ik niet zoveel aan veranderd. Alleen de iconenset heb ik veranderd met de Faenza iconenset. Daarnaast een ander achtergrondje in de Ubuntu-kleuren en... uiteraard Conky erbij (om het er een beetje "moeilijk" uit te laten zien):



Afbeelding 1: Ubuntu 16.04.2 LTS met alleen als wijziging de Faenza iconen, een ander achtergrondje (mooie krokus in de Ubuntu-kleuren) en een aangepaste Conky.

Staat wel leuk als je ergens bent, en je bent omringd door mensen die niets anders kennen dan Windows of MacOS.  =D
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #834 Gepost op: 2017/02/19, 10:12:52 »
@Marqeaux,
de standaard Ubuntu is wat mij betreft één van de best desktops, maar jij hebt er helemaal iets moois van gemaakt!
Ik Vraag mij alleen iets af, is het plaatje een foto van jouw laptop? Het bureaublad uiteraard wel. 
Het ziet er prachtig uit hoe jij je grafische desktop presenteert  :D

Ik laat regelmatig aan verschillende mensen bepaalde dingen zien op m'n pc, regelmatig mensen die mijn pc gebruiken omdat ze b.v. iets moeten printen of iets moeten opzoeken.... Werkelijk in al die jaren is er nog nooit iemand geweest die de opmerking maakte: Hé, je gebruikt helemaal geen windows..    :rolleyes:
Misschien zij alleen de Linux-gebruikers zo 'trots' op hun systeem.  ;)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #835 Gepost op: 2017/02/19, 11:23:34 »
Misschien zijn alleen de Linux-gebruikers zo 'trots' op hun systeem.  ;)

Ja, dat is denk ik wel een heel goede opmerking van je! Wij zijn trots op onze systemen. Terecht ook. En als ik dan zie wat Margeaux van dat bureaublad gemaakt heeft, geweldig!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #836 Gepost op: 2017/02/19, 13:41:50 »
Dank jullie voor de complimenten. Maar het werkelijke compliment gaat uiteraard vooral naar diegenen die het systeem hebben gemaakt en de iconenset hebben ontworpen. :)

@Just: inderdaad, zo is het wel... ik ben trots op "mijn" systeempjes. En al helemaal als ik ergens ben (op het werk bijvoorbeeld), en ik heb een stokoude laptop bij me met Linux erop, en dat 'ie qua snelheid alle laptops van bijvoorbeeld mijn collega's naar de kroon steekt, zonder dat het systeem er cosmetisch "cheap" uitziet. Hoe oud mijn computers ook zijn, ik koester ze nog steeds allemaal. Enne... ze werken allemaal nog steeds alsof ze nieuw zijn. Maar.... dat dan weer dankzij Linux. :)

@RikRik: de afbeelding van die laptop heb ik ooit eens van internet afgehaald. Die laptop heb ik, bij wijze van grap, mijn naam als merknaam gegeven, met daarnaast een fictief typenummer. Die gebruik ik als sjabloon om daar mijn screenshots in te zetten. Dat maakt zo'n schermafdruk toch nét iets pakkender en levendiger, vind ik. Je ziet dan - bij wijze van spreken - het systeem zoals het eruit ziet als het op een computer staat. Daarvoor gebruikte ik trouwens een laptopafbeelding die ik zelf had gemaakt in GIMP, maar deze laptopafbeelding is mooier.

Wil je de kale sjabloon van die afbeelding? Die kan ik dan wel voor jullie uploaden.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #837 Gepost op: 2017/02/19, 17:00:15 »
Bij mij al een tijdje geen Ubuntu meer thuis, maar Manjaro, een op Arch gebaseerde distro. Ik gebruik dit omdat ik een voorkeur heb aan de minimale i3 tiling windows manager en Manjaro heeft een van de beste implementaties die ik ooit gezien heb.
Hieronder dus mijn desktop. De foto heb ik vorige week gemaakt en is een buizerd die over mij heen vloog. Ik heb de kleuren van de conky aangepast zodat het beter in de foto past.


Offline RikRik

  • Lid
Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #838 Gepost op: 2017/02/19, 17:52:07 »
@Marqeaux
Deze manier van presenteren past bij jou, dus ik zou die sjabloon voor jezelf houden. 

@MKe, prachtige achtergrond, een indrukwekkend roofdier

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #839 Gepost op: 2017/02/21, 14:30:41 »
@MKe zelf heb ik ook een voorkeur voor lichte windowmanagers en het ziet er inderdaad mooi uit!
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #840 Gepost op: 2017/02/21, 20:42:47 »
@MKe zelf heb ik ook een voorkeur voor lichte windowmanagers en het ziet er inderdaad mooi uit!
Ik ben ruim 2 jaar ooit eens begonnen met een tiling wm en ik kan nu bijna niet meer met een gewone stacking wm werken :) 3 maanden geleden echt geprobeerd om Gnome3 te gebruiken maar ik vindt nu het plaatsen van al die windows zo'n gedoe. Op de laptop van mijn vrouw staat XFCE, maar zelfs dat vind ik niet handig meer. Ik ben denk ik verpest door i3wm. En de versie van Manjaro is echt heel goed, al is hij wat zwaarder dan wat ik met Arch had gedaan.
« Laatst bewerkt op: 2017/02/21, 20:45:22 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #841 Gepost op: 2017/02/21, 21:10:07 »
Op de laptop van mijn vrouw staat XFCE, maar zelfs dat vind ik niet handig meer. Ik ben denk ik verpest door i3wm. En de versie van Manjaro is echt heel goed, al is hij wat zwaarder dan wat ik met Arch had gedaan.

XFCE kun je vanaf versie 4.10 laten tilen, het staat standaard niet aan (en ik twijfel of het ook zo perfect is als bij I3WM). Maar goed misschien maakt het XFCE iets handiger in gebruik.

https://www.youtube.com/watch?v=s0rTIKM43ug
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #842 Gepost op: 2017/02/22, 04:25:12 »
@MKe: die foto van die buizerd is echt schitterend. Een hele mooie wallpaper die goed past bij het minimale uiterlijk van je desktop. I like it! :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #843 Gepost op: 2017/02/22, 04:38:49 »
Okéé.... ik heb zojuist alle systemen helemaal opgeleverd, en mijn multiboot-laptop is klaar. Naast Windows 10 (die meedoet voor spek-en-bonen, want die start ik eigenlijk toch nooit op!) heb ik erop geïnstalleerd:

  • Linux Mint 18.1 (Mate)
  • Linux Mint 18.1 (KDE)
  • Ubuntu 16.04.2
  • Lubuntu 16.04.2

Van de tweede en de derde opsomming hebben jullie al een screenshot gezien. Zonet heb ik alles afgerond in zowel Linux Mint 18.1 (Mate) en Lubuntu 16.04.2, en die presenteer ik nu ook even. Komen ze:

LINUX MINT 18.1 Mate:


Afbeelding 1: Linux Mint 18.1 Mate met het Greybird thema uit Xfce, Faenza iconen en Conky. Let op de taakbalkiconen rechts onderin: allemaal een monochrome kleur én dus uniform in stijl

LUBUNTU 16.04.2


Afbeelding 2: Lubuntu met het standaard thema, maar wèl met wat aanpassingen op de taakbalk. Het netwerkicoontje heb ik vervangen voor een wat hipper exemplaar.

Misschien dat ik laatstgenoemde nog ga vervangen voor Arch Linux, maar dat doe ik dan wel in de loop van het voorjaar.  :angel:
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #844 Gepost op: 2017/02/22, 08:47:09 »
Okéé.... ik heb zojuist alle systemen helemaal opgeleverd, en mijn multiboot-laptop is klaar. Naast Windows 10 (die meedoet voor spek-en-bonen, want die start ik eigenlijk toch nooit op!) heb ik erop geïnstalleerd:

  • Linux Mint 18.1 (Mate)
  • Linux Mint 18.1 (KDE)
  • Ubuntu 16.04.2
  • Lubuntu 16.04.2

Mooie screenshots, vooral de Linux Mint vindt ik mooi.
Lenovo Thinkpad 530 Edge dualboot win7/Ubuntu 16.04 LTS
Desktop win7, wacht op dualboot met Linux mint

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #845 Gepost op: 2017/03/16, 15:10:46 »

Klein netbook (Samsung) als media centre ,rond 900 mb eruitgesloopt ,VLC voor muziek clips en streaming ,Audacious voor Muziek.
Intel Atom , 1 GB Ram , 250 Hdd ,en als distro 16.04.2 Lts voor wat er nog van overblijft ,draait soepel .

« Laatst bewerkt op: 2017/03/17, 19:46:49 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.


Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #847 Gepost op: 2017/03/20, 22:12:26 »
Ik heb de KDE-desktop op mijn multiboot machine nog even op subtiele punten aangepast. Naast het toevoegen van de afsluitknop in de rechter onderhoek heb ik ook een zelfgemaakte wallpaper gemaakt, speciaal dus voor deze KDE-variant van Linux Mint. Voor de rest is er, ten opzichte van de vorige inzending, niet heel veel veranderd.



Afbeelding 1: Dezelfde KDE-desktop die ik eerder postte in dit draadje, maar met subtiele verschillen.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

DarkEra

  • Gast
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #848 Gepost op: 2017/03/20, 22:15:05 »
Ziet er schitterend uit Marqeaux. :)

Offline ml2mst

  • Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #849 Gepost op: 2017/03/31, 06:16:44 »
Ubuntu Studio 16.04.2 met Gnome als bureaublad omgeving.
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B