Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?  (gelezen 14943 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #25 Gepost op: 2017/02/19, 13:45:43 »
Volgens mij is dat voor windows gemaakte software beter op windows draait.  De rest kan alleen maar 'persoonlijke voorkeuren' zijn.
Ze hebben er wel voor gezorgd dat het niet anders kan. Je kunt een programma van Microlive meters niet op Linux krijgen omdat de grote meuk Windows heeft. Datzelfde geld ook voor TomTom.
Libre, Firefox en Thunderbird draait op Windows ook goed.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #26 Gepost op: 2017/02/19, 22:39:17 »
Excel werkt over het algemeen logischer dan Calc.

Dat is een persoonlijk voordeel, mensen die destijds wordperfect gebruikten verfoeiden Word omdat het geen 'onderwaterscherm' had.

+1  ^-^
Het valt niet mee om een zelfrekenend factuurtje met zelfinvullend adresbestand onder office te maken. Dan loop je tegen een hoop geklooi met macro's aan.  :|
Dat werkte onder WP-office perfect, zoals het ook onder OpenOffice en LibreOffice perfect werkt.

Nu me LO sta ik er hetzelfde in als vroeger met WP. Een echt comming home gevoel. Het enige onbegrijpelijke is (weer) dat anderen zo hardnekkig graag met office blijven werken. (sorry asilnevs, dit is niet persoonlijk)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #27 Gepost op: 2017/02/20, 08:14:45 »
Excel werkt over het algemeen logischer dan Calc.

Dat is een persoonlijk voordeel, mensen die destijds wordperfect gebruikten verfoeiden Word omdat het geen 'onderwaterscherm' had.

+1  ^-^
Het valt niet mee om een zelfrekenend factuurtje met zelfinvullend adresbestand onder office te maken. Dan loop je tegen een hoop geklooi met macro's aan.  :|
Dat werkte onder WP-office perfect, zoals het ook onder OpenOffice en LibreOffice perfect werkt.

Nu me LO sta ik er hetzelfde in als vroeger met WP. Een echt comming home gevoel. Het enige onbegrijpelijke is (weer) dat anderen zo hardnekkig graag met office blijven werken. (sorry asilnevs, dit is niet persoonlijk)

Is dat niet gewoonweg hetzelfde als hardnekkig graag met windows willen blijven werken? De keuze van de kudde regeert. Op dit forum regeert net zo goed een gemeenschappelijke keuze. Het is alleen maar net waar de keuzes door worden bepaald. De meeste kuddes laten zich leiden door datgene wat voor de hand ligt en het minste denkwerk vergt. Keuzes worden gemaakt op basis van waar de stevigste marketing op zit, niet op wat het beste is. Daarom wordt Heineken ook meer verkocht dan bier :P
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #28 Gepost op: 2017/02/20, 09:30:30 »

Is dat niet gewoonweg hetzelfde als hardnekkig graag met windows willen blijven werken? De keuze van de kudde regeert. Op dit forum regeert net zo goed een gemeenschappelijke keuze. Het is alleen maar net waar de keuzes door worden bepaald. De meeste kuddes laten zich leiden door datgene wat voor de hand ligt en het minste denkwerk vergt. Keuzes worden gemaakt op basis van waar de stevigste marketing op zit, niet op wat het beste is. Daarom wordt Heineken ook meer verkocht dan bier :P

Ik denk dat je je vergist over het feit dat hier een gemeenschappelijke keuze regeert. Ubuntu word standaard geleverd met Unity, terwijl er hier genoeg mensen zijn die XFCE, Mate, KDE, LXDE of GNOME3 verkiezen. Een enkeling gebruikt zelfs een Window Manager als I3WM. Anderen gebruiken Linux Mint (al dan niet met Cinnamon). Voor nog weer anderen is Ubuntu zoiets van een systeem erbij en kiezen voor hun dagelijks gebruik OpenSuse, Debian of Arch. Qua software is het niet veel anders, de een gebruikt GIMP voor praktisch alles en de andere doet bijvoorbeeld dingen met Imagemagick (en scripts). Hier is het nog nooit een issue geweest maar op diverse fora kwam het al snel tot een oorlog wanneer er een topic geopend werd in de geest van 'VIM vs Emacs'.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #29 Gepost op: 2017/02/20, 09:45:56 »
Technisch maakt het me eigenlijk niet uit. Op een paar dingen na dan, zoals dat geklooi met de virussen en die supertrage updates.

Maar ik voel me hier gewoon beter thuis. Geen commerciële drang, vriendschappelijker en veel meer open. De vrijheid, hè. En dan werkt vrijwel alles gewoon goed, wat door de fabrikanten veroorzaakte hardwareproblemen daargelaten.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #30 Gepost op: 2017/02/20, 09:50:28 »
Voor nog weer anderen is Ubuntu zoiets van een systeem erbij en kiezen voor hun dagelijks gebruik OpenSuse, Debian of Arch.
en ook daar weer de mensen met:
Citaat
XFCE, Mate, KDE, LXDE of GNOME3
Vreemd, dat een "leek" al snel het spoor bijster is?
We hebben het hier al over 20 (voor een buitenstaander) verschillende systemen..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline MKe

  • Lid
Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #31 Gepost op: 2017/02/20, 10:21:27 »
Het grote voordeel van WIndows is dat fabrikanten standaard hun drivers voor dat OS meeleveren (bijvoorbeeld mijn usb-to-midi device of de ati kaart van mijn vrouw). Op linux werkt de meeste hardware ook wel, maar ik zit vaak te klooien met de wat exotischer hardware en ik ben wat je noemt een 'gevorderde gebruiker'.

Toch wegen de nadelen van Linux niet op tegen de voordelen. Mijn grootste probleem met Windows is de 'wizzard cultuur'. Ik bedoel daarmee dat voor elke setting een wizzard of grafische tool wordt gebruikt en dat veel settings domweg in een blackbox wordt afgeschermd van de gebruiker. De opslagplekken van deze settings zijn vervolgens erg ondoorzichtig. Dit in tegenstelling tot Linux, waar er een duidelijke file structuur is en settings als plain tekst worden opgeslagen zodat je alleen een tekst editor nodig hebt om de boel te veranderen. Dit laatste is veel transparanter en je hebt domweg meer controle.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #32 Gepost op: 2017/02/20, 11:10:08 »
Toch wegen de nadelen van Linux niet op tegen de voordelen.
Nadelen van Linux, of de nadelen van sommige hardware leveranciers?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline MKe

  • Lid
Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #33 Gepost op: 2017/02/20, 11:30:40 »
Toch wegen de nadelen van Linux niet op tegen de voordelen.
Nadelen van Linux, of de nadelen van sommige hardware leveranciers?
De combinatie hardware leveranciers en linux.

Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #34 Gepost op: 2017/02/20, 11:36:48 »

Is dat niet gewoonweg hetzelfde als hardnekkig graag met windows willen blijven werken? De keuze van de kudde regeert. Op dit forum regeert net zo goed een gemeenschappelijke keuze. Het is alleen maar net waar de keuzes door worden bepaald. De meeste kuddes laten zich leiden door datgene wat voor de hand ligt en het minste denkwerk vergt. Keuzes worden gemaakt op basis van waar de stevigste marketing op zit, niet op wat het beste is. Daarom wordt Heineken ook meer verkocht dan bier :P

Ik denk dat je je vergist over het feit dat hier een gemeenschappelijke keuze regeert. Ubuntu word standaard geleverd met Unity, terwijl er hier genoeg mensen zijn die XFCE, Mate, KDE, LXDE of GNOME3 verkiezen. Een enkeling gebruikt zelfs een Window Manager als I3WM. Anderen gebruiken Linux Mint (al dan niet met Cinnamon). Voor nog weer anderen is Ubuntu zoiets van een systeem erbij en kiezen voor hun dagelijks gebruik OpenSuse, Debian of Arch. Qua software is het niet veel anders, de een gebruikt GIMP voor praktisch alles en de andere doet bijvoorbeeld dingen met Imagemagick (en scripts). Hier is het nog nooit een issue geweest maar op diverse fora kwam het al snel tot een oorlog wanneer er een topic geopend werd in de geest van 'VIM vs Emacs'.

Waarde Theo,

Jij onderschrijft precies mijn punt. De gemeenschappelijke keuze hier is Linux, een deel van die gemeenschappelijke keuze is ook de gewenste vrijheid om daarbinnen naar eigen believen aan te passen. Zoals ik al stel: "het is maar net waar de keuzes door worden bepaald". In die zin "heerst" hier dus wel degelijk een gemeenschappelijke keuze echter is deze veel meer weloverwogen tot stand gekomen.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #35 Gepost op: 2017/02/20, 13:56:15 »
Is dat niet gewoonweg hetzelfde als hardnekkig graag met windows willen blijven werken?

Nee dat is voor mij persoonlijk in elk geval niet hetzelfde.

(...) De keuze van de kudde regeert. Op dit forum regeert net zo goed een gemeenschappelijke keuze. (...) De meeste kuddes laten zich leiden door datgene wat voor de hand ligt en het minste denkwerk vergt. Keuzes worden gemaakt op basis van waar de stevigste marketing op zit, niet op wat het beste is. Daarom wordt Heineken ook meer verkocht dan bier :P

Ten eerste ben ik er trots op dat ik geen kuddedier ben maar een sterke eigen persoonlijkheid heb. Niet alleen met linux laat ik me niet leiden door de kudde, maar door doordachte keuzes waar het voor mij het beste past. Het voorbeeld van een geautomatiseerde factuur wat ik gaf, wat onder de kudde-office gewoon uiterst ingewikkeld is.
En marketing daar heb ik ( =D terwijl marketing onderdeel van mijn vak is) helemaal het lak aan. Ook marketing zal mij nooit leiden. Inderdaad verkoop je met marketing 'beleving' in plaats van het veel belangrijkere realiteit.

En ik drink weinig bier want mij te bitter. Ook hierin kies ik voor de smakelijkere alcoholische dranken. Proost!  ;)

Maar ik voel me hier gewoon beter thuis. Geen commerciële drang, vriendschappelijker en veel meer open. De vrijheid, hè.

Wederom +1. =D
En vergeet het privacy-aspect niet Just. ;) Voor mij een héél belangrijk voordeel (of nadeel, afhankelijk van waaruit je het bekijkt).
« Laatst bewerkt op: 2017/02/20, 13:59:46 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #36 Gepost op: 2017/02/20, 14:17:06 »
En vergeet het privacy-aspect niet Just. ;) Voor mij een héél belangrijk voordeel (of nadeel, afhankelijk van waaruit je het bekijkt).

Google eens op "partyrabbit linux"? Men weet heel veel meer van jou en mij dan we willen weten! Heel veel meer.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #37 Gepost op: 2017/02/20, 14:51:02 »
Google eens op "partyrabbit linux"?

Ach Just. My welbekend. Maar dan weten ze nog niets.
Ok partyrabbit. Maar wat weten ze dan? Dat dat feestkonijn linux heeft. Phoe zeg. Dat is interessant.
Ze weten niet waar partyrabbit's holletje is of wat dan ook. Dat feestkonijn is niet te doorgronden, want dit feestkonijntje speelt het privacy-spelletje lekker mee (of juist tegen :evil: who will know).
En je hebt een klein puntje. 100% privacy bestaat niet meer. Maar 'ik' ben toch nog nog steeds zeer moeilijk te vinden op het internet.

Met privacy doel ik meer op de achterliggende afspraken van een os. Bewuste gaten en backdoors. Samenwerkingsverbanden daarbinnen en meer van dat soort privacy schendende viezerikkenstreken.
Van 'sommige os-sen' is het welbekend dat er al vele jaren wijdverspreide samenwerkingsverbanden bestaan die de privacy van de gebruiker schenden. Recent zag ik hier in een link nog een geschiedenis daarvan voorbij komen.  ;)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #38 Gepost op: 2017/02/20, 23:38:51 »
De keuze van de kudde regeert. ... De meeste kuddes laten zich leiden door datgene wat voor de hand ligt en het minste denkwerk vergt. ... Daarom wordt Heineken ook meer verkocht dan bier :P
Het lijkt me een goed idee om deze kudde-analogie niet meer te gebruiken. Het impliceert een zekere superioriteit van niet-kudde-OS-gebruikers over kudde-OS-gebruikers. Dat is helaas niet het geval. Kudde-OS-gebruikers hebben een computer nodig en hoe zo'n ding en detail werkt zal ze worst wezen, omdat ze belangrijker zaken aan hun hoofd hebben. Of omdat ze inderdaad geen flauw idee hebben hoe computers werken en ook geen enkele behoefte of zin hebben om zich daarin te verdiepen. Maar vergis je niet hoor, dit betekent niet dat die kuddes bij voorbaat dom zijn!

Wat je bieropmerking betreft, heb er vanavond nog eentje naar tevredenheid genuttigd. Dus ja, ook hier een meewarig kuddedier, helaas!

Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #39 Gepost op: 2017/02/20, 23:45:00 »
Nog zoiets, laatst moest mijn zus een belastingaangifte doen van haar VZW, via de website van de Belgische overheid.
Hallo even terzijde, ik woon in Frankrijk en we kunnen al sinds meerdere (5 misschien?) jaren online de belastingaangifte invullen en versturen, vanuit Firefox op Linux. In het begin waren daar nog ingewikkelde beveiligingstrucs voor nodig (ophalen van sleutels etc.), nu gaat alles simpel en eenvoudig: invullen en hup, weg je poen! :-)

Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #40 Gepost op: 2017/02/20, 23:47:18 »
of de ati kaart van mijn vrouw.
WAT? Heeft jouw vrouw een ati-kaart??? En waar zit die dan precies als ik vragen mag?

Offline MKe

  • Lid
Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #41 Gepost op: 2017/02/21, 06:23:32 »
of de ati kaart van mijn vrouw.
WAT? Heeft jouw vrouw een ati-kaart??? En waar zit die dan precies als ik vragen mag?
:D
In haar laptop natuurlijk.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #42 Gepost op: 2017/02/21, 10:31:24 »
De Cito zegt over zichzelf:
Citaat
Gedreven werken we al sinds 1968 vanuit onze maatschappelijke missie ‘gelijke kansen voor iedereen’

Citaat
Oefencasussen combibon Boa OV
http://www.cito.nl/bedrijven/examens/boa_ov/oefencasussen_combibon
Systeemeisen voor de combibon
Microsoft Windows Vista of hoger
Microsoft Internet Explorer 8 of hoger
Microsoft.NET Framework 3.5 ServicePack 1
Adobe Flash Player 13 of hoger

Let op: Mozilla Firefox wordt niet meer ondersteund.
   :rolleyes:
Het voordeel van Windows, geen gestres door Cito

Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #43 Gepost op: 2017/02/21, 10:46:48 »
Maar vergis je niet hoor, dit betekent niet dat die kuddes bij voorbaat dom zijn!

Wil ik even kwijt Paul. Ook ik haalde kuddegedrag aan. Maar nergens heb ik het woord dom gebruikt.
Ik zie een verschil tussen wel of geen kuddegedrag, maar spreek me niet uit over goed of fout daarbinnen. Het enige wat ik zeg is dat ik zelf blij ben regelmatig niet de kudde te volgen en mijn eigen weg te kiezen.

Overigens kan ik nog legio voorbeelden aandragen waaruit blijkt dat de kudde juist jou als dom ziet als je niet ook achter de kudde aan loopt. Zelfs als blijkt dat jij in een bepaald geval verstandigere keuzes maakte zal de kudde dat niet erkennen.  ;)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #44 Gepost op: 2017/02/21, 11:15:03 »
De keuze van de kudde regeert. ... De meeste kuddes laten zich leiden door datgene wat voor de hand ligt en het minste denkwerk vergt. ... Daarom wordt Heineken ook meer verkocht dan bier :P
Het lijkt me een goed idee om deze kudde-analogie niet meer te gebruiken. Het impliceert een zekere superioriteit van niet-kudde-OS-gebruikers over kudde-OS-gebruikers. Dat is helaas niet het geval. Kudde-OS-gebruikers hebben een computer nodig en hoe zo'n ding en detail werkt zal ze worst wezen, omdat ze belangrijker zaken aan hun hoofd hebben. Of omdat ze inderdaad geen flauw idee hebben hoe computers werken en ook geen enkele behoefte of zin hebben om zich daarin te verdiepen. Maar vergis je niet hoor, dit betekent niet dat die kuddes bij voorbaat dom zijn!

Wat je bieropmerking betreft, heb er vanavond nog eentje naar tevredenheid genuttigd. Dus ja, ook hier een meewarig kuddedier, helaas!

Om te beginnen: als de Grote H u heeft gesmaakt, dan is u dat van harte gegund! Eens te meer de Grote H een aantal hele goede biermerken in bezit heeft dus blijf vooral drinken.

In mijn post omschrijf ik hoe ik denk dat kuddes werken. Daar blijf ik nog steeds bij, echter kan ik niets teruglezen over dat ik kuddegedrag zou koppelen aan "dom".....
Wel impliceer ik dat veel kuddes gaan voor de makkelijker keuzes, de redenen/motieven hiervoor en wat je daar van kan vinden, is weer een ander verhaal.   Toegegeven dat ik e.e.a stel vanuit een zeker perspectief maar wij hier zijn in zekere zin ook gewoon een kudde, niets meer niets minder hoe bijzonder sommigen zichzelf ook (weliswaar terecht ;) ) vinden.


Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #45 Gepost op: 2017/02/21, 11:40:17 »
Akkoord, jullie hebben niet het woordje 'dom' gebruikt in combinatie met kudde, maar 'kudde' roept natuurlijk wel die associatie op.

Nog een opmerking over Windows in dit verband. Vergeet niet dat alle kantoorgebouwen van Nederland (en daarbuiten) standaard zijn voorzien van Windows-desktops. Daar kan je voor of tegen zijn, maar het feit blijft.

Ik denk dat Linux primair gebruikt wordt door mensen die het leuk vinden om met computers te spelen (even afgezien van de wetenschappelijk wereld waar ze de funtionaliteit van Unix/Linux gewoon hard nodig hebben, zoals met meerdere personen al dan niet op afstand inloggen op dezelfde machine).

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #46 Gepost op: 2017/02/21, 12:03:02 »
Vergeet niet dat alle kantoorgebouwen van Nederland (en daarbuiten) standaard zijn voorzien van Windows-desktops.
Volgens mij klopt dit maar gedeeltelijk.
Een hoop instanties (Franse Gendarmerie ?) werken met Linux, maar daar kan best een Windows-desktop bij staan.
Er is ook een opticien keten in Nederland, die in de winkels met Linux werken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #47 Gepost op: 2017/02/21, 13:40:46 »
Akkoord, jullie hebben niet het woordje 'dom' gebruikt in combinatie met kudde, maar 'kudde' roept natuurlijk wel die associatie op.

Nog een opmerking over Windows in dit verband. Vergeet niet dat alle kantoorgebouwen van Nederland (en daarbuiten) standaard zijn voorzien van Windows-desktops. Daar kan je voor of tegen zijn, maar het feit blijft.

Ik denk dat Linux primair gebruikt wordt door mensen die het leuk vinden om met computers te spelen (even afgezien van de wetenschappelijk wereld waar ze de funtionaliteit van Unix/Linux gewoon hard nodig hebben, zoals met meerdere personen al dan niet op afstand inloggen op dezelfde machine).

Associatie is maar net wat personen of een "kudde" er van (willen) maken, maar dat terzijde.

Linux is nagenoeg overal waar menigeen niet weet/verwacht/ bij stilstaat dat het er is.......

Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #48 Gepost op: 2017/02/21, 14:35:10 »
Even terzijde: wij moeten als Linux fans eigenlijk af van dat negatieve gevoel rond de desktop, die gedomineerd wordt door "dat andere erg veel gebruikte computersysteem".

Dat is zo langzamerhand oude meuk. Misschien dat "het" de desktop heeft, maar Linux heeft de wereld veroverd, schreef hoofdredacteur Steve Ranger van ZDNet. Maak daar zo nodig  de rest van de wereld van, maar kijk om je heen. Bijna alle cloud, 4 van de vijf mobieltjes, een boel IoT, de ruimtevaart, alle supercomputers en nog veel meer.

Desktop? Welke desktop? Oh, dat ding in de hoek ... . Meer lezen? Hier! Windows wins the desktop but Linux takes the world.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welke voordelen heeft windows t.o.v. Linux?
« Reactie #49 Gepost op: 2017/02/21, 15:12:54 »
maar Linux heeft de wereld veroverd
Juist Just.
Op server gebied is Linux zelfs net zo leidend, als "dat andere OS" op de desktop.
Ter info, mijn provider, Zeelandnet, werk op enige tientallen (> 50) Debian servers.
Omdat Linux overal voor gebruikt wordt, durf ik te zeggen dat er in (bijna) ieder huishouden wel iets staat, dat Linux gebruikt.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.