Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Om welke redenen heb je een dual-boot?  (gelezen 12331 keer)

Re: Om welke redenen heb je een dual-boot?
« Reactie #75 Gepost op: 2017/02/18, 09:56:28 »
Mijn inziens heeft het minder met techniekbekendheid en meer met merkidentificatie te maken. Waarom gaan die chromebookjes van Google nu wel aardig lekker over de toonbank? Ondanks dat het een zeer beperkt systeem is kiezen meer mensen een Chromebook ter vervanging van hun oude laptop.

Consumenten willen niet achteraf aan het priegelen met ISO's en hulp zoeken op fora. Ze willen gewoon dat het apparaat hun 'ding' doet. Snel, veilig en goed. Blijkbaar moet je dus een kant-en-klaar-product in de winkel of webshop hebben waar de mensen zonder omkijken of nadere uitleg mee kunnen werken.

Is daar Ubuntu de boot nog steeds aan het missen?

Als er meer bedrijven pc & laptops aan gaan bieden compleet voorzien van een werkend Linux systeem, zullen er ongetwijfeld meer mensen die zijn die willen overstappen van windows naar Linux.
Velen zijn windowsmoe, maar zien het zelf installeren en uitzoeken om alles werkend te krijgen, als een probleem.

Hier ligt een mooie kans voor bedrijven die refurbished hardware verkopen,  zij kunnen desktop & laptops voorzien van Linux, zij installeren nog een printer, eventueel een scanner en de klant heeft nergens geen omkijken meer naar.
Lenovo Thinkpad 530 Edge dualboot win7/Ubuntu 16.04 LTS
Desktop win7, wacht op dualboot met Linux mint

Re: Om welke redenen heb je een dual-boot?
« Reactie #76 Gepost op: 2017/02/18, 10:40:40 »
Is daar Ubuntu de boot nog steeds aan het missen?

Het nadeel is dat die boot al ver volgeboekt is. Het valt voor linux niet mee om daar een kajuit op te verkrijgen.

Citaat
Ik denk dat als je maar je verhaal blijft doen dat je altijd wel iemand over de streep haalt.

Ik ga niet iemand meer over de streep halen.

Jammer dat je in gaat op slechts een deel van wat ik zei. Ik zei namelijk met mijn reacties juist dat iemand letterlijk over de streep trekken niet gaat werken.
De quote die je aanhaalt moet je samen zien met de regel die er achter staat.

Citaat
Dat duwtje dat iemand nodig heeft om zijn eigen beslissing te nemen.

Over de streep trekken zal namelijk niet snel lukken. Ze moeten zelf al willen en dan kun je het laatste beetje twijfel weg halen. Of andersom, dat ze van het bestaan weten en er uiteindelijk zelf voor kiezen.
Overtuigen werkt niet. Attenderen wel.

Je kunt iemand het beste 'overtuigen' door ze te laten denken dat het hun eigen beslissing is. ;)
« Laatst bewerkt op: 2017/02/18, 10:42:54 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Om welke redenen heb je een dual-boot?
« Reactie #77 Gepost op: 2017/02/18, 11:08:28 »
nieuwe printer in XP & win 7 gaat gemakkelijk, in Ubuntu niet werkend te krijgen, terwijl dat hij daar wel geschikt voor is.
Maak daar eens een hulpvraag van, in het juiste forumonderdeel? Dan zal ik eens kijken of ik je daarmee kan helpen.

Re: Om welke redenen heb je een dual-boot?
« Reactie #78 Gepost op: 2017/02/18, 14:24:38 »
nieuwe printer in XP & win 7 gaat gemakkelijk, in Ubuntu niet werkend te krijgen, terwijl dat hij daar wel geschikt voor is.
Maak daar eens een hulpvraag van, in het juiste forumonderdeel? Dan zal ik eens kijken of ik je daarmee kan helpen.

Dit had ik al gedaan in de rubriek; hardware en drivers.

Overigens zou het ook passen bij software en connfiguratie
Lenovo Thinkpad 530 Edge dualboot win7/Ubuntu 16.04 LTS
Desktop win7, wacht op dualboot met Linux mint