Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Serieuze problemen met internet  (gelezen 5274 keer)

Serieuze problemen met internet
« Gepost op: 2008/06/28, 18:45:33 »
hallo,


ik heb sinds deze morgen heel wat problemen met mijn internet (Firefox) op mijn computer. Ik kan maar 1 venster tegelijk opendoen. Als ik een internetpagina open heb en ik klik op het logo van firefox in de taakbalk bovenaan zie je dat de computer zoekt en even later is dat weg, dan gaat er geen pagina open. Komt het misschien door de updates die ik kreeg van NoScript? Of wat is er mis? Kan iemand mij helpen?
Als ik dan al 1 website open gekregen heb en ik probeer een paar keer door op Firefox te klikken, een nieuwe website open te doen, gaat even later de pagina ook weg die open ging en gaat er niks anders meer open van internet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want dit is gigantisch lastig en frustrerend.

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els

Serieuze problemen met internet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/28, 19:56:17 »
Ik zet m ff in de afdeling internet..... ;)
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Serieuze problemen met internet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/28, 20:03:30 »
Bedankt, ik had er niet op gelet waar het bij moest. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ondertussen kan ik geen internetpagina meer open krijgen. Ik kreeg net uw antwoord aan en toen ik in mijn mail op de link klikte, gebeurde er niks. enorm frustrerend. Al maar goed dat er nog een laptop is.

Offline Tom

  • Lid
Serieuze problemen met internet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/28, 23:07:32 »
Ik heb ook een update gekregen van noScript de 1.7.1 en heb daar geen probleem mee, dus daar ligt het niet aan.
Wat is Uw startpagina google.com of google.be.
Ik heb de laatste dus be
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Serieuze problemen met internet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/29, 03:50:33 »
Lijkt me dat FF crasht of niet goed werkt.

Open FF eens via de terminal ???
Dan kan je zien wat er fout gaat.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Serieuze problemen met internet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/29, 06:06:43 »
Hallo,


mijn startpagina is www.google.be

Kan je aub het commando schrijven zoals ik het moet ingeven? Ik ken niet zoveel van die commando 's in linux.

Groetjes,

Els

Offline Hanssun

  • Lid
Serieuze problemen met internet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/29, 07:09:44 »
Els heb je FF3 of xzit je nog op FF2 te werken?
anders moet je dit eens nagaan http://forum.ubuntu-nl.org/message/262604#p262604

Serieuze problemen met internet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/29, 07:18:23 »
Hallo,


ik heb Firefox versie 3.0
Op mijn computer staat Ubuntu 8.04 Hardy Heron.

Groetjesl,

Els

Offline Hanssun

  • Lid
Serieuze problemen met internet
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/29, 07:24:11 »
ik heb dat namelijk ook een keer gehad en heb toen alles verwijderd van FF3 en ook de map .mozilla even ctrl+H , dan wis je alle instellingen en ga je hem gewoon weer opnieuw installeren in pakketbeheer.

Gr Hans,

Serieuze problemen met internet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/29, 09:23:37 »
Hallo,


ik heb net in synaptic pakketbeheer firefox volledig verwijderd en terug geïnstalleerd maar kan nog altijd maar 1 internetpagina tegelijk openen. Ik ga jouw uitleg eens volgen en ik laat dadelijk weten of het gelukt is.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Els

Serieuze problemen met internet
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/29, 09:31:40 »
Helo, ik krijg die map FF3 niet gevonden, geen flauw idee waar die moet gezocht worden. Bij etc heb ik wel een map gevonden firefox-3.0 maar ik kan die niet verwijderen, dan zegt hij dat de toegang verwijderd is. Ook met de zoekfunctie niet te vinden.
De map .mozilla heb ik al wel kunnen verwijderen.
Kan je misschien iets duidelijker zeggen of dat de juiste map is en welk juiste commando ik eventueel moet gebruiken.
Alvast bedankt!

Groetjes,

Els

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Serieuze problemen met internet
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/29, 10:21:58 »
In je home directorie ( /home/els) staat een verborgen directorie .mozilla
Deze kan je normaal gesproken niet zien, start nautilus en ga naar je persoonlijke home directorie.
type dan Ctrl-H je krijgt dan ook alle verborgen directories te zien.

Succes !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline vanadium

  • Lid
Serieuze problemen met internet
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/29, 10:36:00 »
Als "noscript" een plugin is, dan zou ik daar allereerst de fout zoeken door de plugin eens te verwijderen.
Citaat
Als ik een internetpagina open heb en ik klik op het logo van firefox in de taakbalk bovenaan zie je dat de computer zoekt en even later is dat weg, dan gaat er geen pagina open.
Begrijp ik hier dat je op de starter van Firefox klikt met de bedoeling een nieuw venster te openen? Bij mij opent dit inderdaad een nieuw venster van firefox. Wat soms kan helpen het probleem te identificere, is firefox te starten vanaf de commandolijn. Open eens een commandolijn en probeer dan het probleem te reproduceren, maar in plaats van op het logo (de starter in de taakbalk) te klikken, typ je in de terminal

firefox

Als er iets fout is, dan resulteert dat in output in de commandolijn, die je dan best eens hier post.

Het is enkel de map ~/.mozilla/firefox, of meteen de ganse .mozilla (maar ik denk dat dat dan ook je thunderbird instellingen zou verwijderen mocht je thunderbird gebruiken) die je moet verwijderen.

Citaat
Bij etc heb ik wel een map gevonden firefox-3.0
Nooit zomaar iets buiten je home directory verwijderen!

Offline Tom

  • Lid
Serieuze problemen met internet
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/29, 10:49:00 »
En U kunt misschien ook eens kijken bij  FF  - Extra  - Foutconsole.
Daar zijn tapjes met  - fouten - waarschuwingen - berichten .
Misschien staat daar iets beschreven.
Grtz Tom.




Edit: Heb net weer een update gekregen van  noScript  de 1.7.4  dit is de 2 update in een week...misschien  was dat het.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Hanssun

  • Lid
Serieuze problemen met internet
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/29, 11:31:18 »
Citaat van: vanadium
Als "noscript" een plugin is, dan zou ik daar allereerst de fout zoeken door de plugin eens te verwijderen.
Citaat
Als ik een internetpagina open heb en ik klik op het logo van firefox in de taakbalk bovenaan zie je dat de computer zoekt en even later is dat weg, dan gaat er geen pagina open.
Begrijp ik hier dat je op de starter van Firefox klikt met de bedoeling een nieuw venster te openen? Bij mij opent dit inderdaad een nieuw venster van firefox. Wat soms kan helpen het probleem te identificere, is firefox te starten vanaf de commandolijn. Open eens een commandolijn en probeer dan het probleem te reproduceren, maar in plaats van op het logo (de starter in de taakbalk) te klikken, typ je in de terminal

firefox

Als er iets fout is, dan resulteert dat in output in de commandolijn, die je dan best eens hier post.

Het is enkel de map ~/.mozilla/firefox, of meteen de ganse .mozilla (maar ik denk dat dat dan ook je thunderbird instellingen zou verwijderen mocht je thunderbird gebruiken) die je moet verwijderen.

Citaat
Bij etc heb ik wel een map gevonden firefox-3.0
Nooit zomaar iets buiten je home directory verwijderen!
Thunderbird maakt een ander map aan in home .mozilla-thunderbird
ik heb eens precies het zelfde gehad als Els en heb toen alles van FF3 in het pakketbeheer volledig verwijderd en ook de map in mij home .mozilla  , en alles weer opnieuw geinstalleerd en toen kreeg ik de goede instellingen weer terug .

Offline Tom

  • Lid
Serieuze problemen met internet
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/29, 13:06:40 »
Citaat van: wandarooze
En U kunt misschien ook eens kijken bij  FF  - Extra  - Foutconsole.
Daar zijn tapjes met  - fouten - waarschuwingen - berichten .
Misschien staat daar iets beschreven.
Grtz Tom.




Edit: Heb net weer een update gekregen van  noScript  de 1.7.4  dit is de 2 update in een week...misschien  was dat het.
Heb na de update van deze morgen mijn noScript moeten uitzetten.
Mijn Processer stond op 100 procent  en mijn fans begonnen te draaien , na het uitzetten van noSript was alles weer normaal.


Heb nu daarover bericht op http://www.mozbrowser.nl/forum/index.php
En wacht nu hun antwoord af.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Hanssun

  • Lid
Serieuze problemen met internet
« Reactie #16 Gepost op: 2008/06/29, 13:15:10 »
Citaat van: wandarooze
Citaat van: wandarooze
En U kunt misschien ook eens kijken bij  FF  - Extra  - Foutconsole.
Daar zijn tapjes met  - fouten - waarschuwingen - berichten .
Misschien staat daar iets beschreven.
Grtz Tom.




Edit: Heb net weer een update gekregen van  noScript  de 1.7.4  dit is de 2 update in een week...misschien  was dat het.
Heb na de update van deze morgen mijn noScript moeten uitzetten.
Mijn Processer stond op 100 procent  en mijn fans begonnen te draaien , na het uitzetten van noSript was alles weer normaal.
wandarooze ik had net ook noscript geinstalleerd maar bij mij werk dat ook niet goed ik heb hem maar weer weggehaald.

Offline Tom

  • Lid
Serieuze problemen met internet
« Reactie #17 Gepost op: 2008/06/29, 13:23:30 »
Citaat van: Hanssun
Citaat van: wandarooze
Citaat van: wandarooze
En U kunt misschien ook eens kijken bij  FF  - Extra  - Foutconsole.
Daar zijn tapjes met  - fouten - waarschuwingen - berichten .
Misschien staat daar iets beschreven.
Grtz Tom.




Edit: Heb net weer een update gekregen van  noScript  de 1.7.4  dit is de 2 update in een week...misschien  was dat het.
Heb na de update van deze morgen mijn noScript moeten uitzetten.
Mijn Processer stond op 100 procent  en mijn fans begonnen te draaien , na het uitzetten van noSript was alles weer normaal.
wandarooze wat doet die noScript plugin?
Beveiligd tegen Javascript.
Je hebt dan op de websites de keuze Toestaan of Tijdelijk toestaan.
Werkte altijd perfect tot vanmorgen met de update versie 1.7.4
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.


Serieuze problemen met internet
« Reactie #19 Gepost op: 2008/06/29, 21:23:34 »
Dag iedereen,


bedankt voor alle hulp. Ik denk dat het gelukt is, ik heb de map .mozilla verwijderd en ik heb gekeken in de foutconsole wat er daar kwam te staan. Ik heb er 2 schermafdrukken van gemaakt want kon dat niet kopiëren, alleen weet ik natuurlijk weer niet hoe ik die schermafdrukken hier moet zetten als jullie ze nog willen zien. In synaptic ook firefox volledig verwijderd en daarna terug versie 3 geïnstalleerd.

Nu lukt het wel om internetpagina 's open te doen, meerdere ineens.

Moet ik nu verder nog iets doen?

Heel vriendelijk bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Els

Offline joop905

  • Lid
Serieuze problemen met internet
« Reactie #20 Gepost op: 2008/06/29, 21:27:34 »
voor scherm afdrukken kijk hier eens naar http://imageshack.us/
en dan zet je de link hier meer

GrJ.

Offline Tom

  • Lid
Serieuze problemen met internet
« Reactie #21 Gepost op: 2008/06/29, 21:28:05 »
http://imageshack.us/

Met dit program kunt U foto en schermafdrukken op deze Website zetten.

Edit Joop typt sneller.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Hanssun

  • Lid
Serieuze problemen met internet
« Reactie #22 Gepost op: 2008/06/29, 21:41:22 »
joop is 1 min sneller , Els1980 nog even je add-ons installeren die je had zoals mediaplayerconnectivity en klaar ben je.

Serieuze problemen met internet
« Reactie #23 Gepost op: 2008/06/29, 22:27:45 »
Hallo,


tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik te vroeg gejuigd heb. eventjes had ik internet maar toen kon ik weer geen nieuwe pagina openen en kon ik de bestaande ook niet meer gebruiken. Als ik die dicht deed kwam er weer geen pagina.

Wie weet raad? Moet ik een commando invoeren?

http://img262.imageshack.us/my.php?image=schermafdrukfouteninfirgz6.png'>http://img262.imageshack.us/img262/5940/schermafdrukfouteninfirgz6.th.png' border='0'/>

http://img131.imageshack.us/my.php?image=schermafdrukfoutenbijfoph0.png'>http://img131.imageshack.us/img131/2048/schermafdrukfoutenbijfoph0.th.png' border='0'/>

Ik hoop dat dat de juiste links zijn voor die schermafdrukken.

Groetjes,

Els

Offline Tom4

  • Lid
Serieuze problemen met internet
« Reactie #24 Gepost op: 2008/06/29, 23:46:48 »
hier zijn ze , het moet in volgende code staan [img](link)[/img]