Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Inbelmodem C56PMi aan de praat krijgen Kubuntu  (gelezen 1050 keer)

Piwi

  • Gast
Inbelmodem C56PMi aan de praat krijgen Kubuntu
« Gepost op: 2008/07/05, 15:29:33 »
Hallo allemaal!

Ik gebruik nu al een tijdje Kubuntu en dit bevalt mij zeer goed. Zo goed zelfs dat ik mijn ouders overtuigd heb dat ze geen MS producten meer hoefden te kopen voor de nieuwe computer. Nu ga ik deze computer binnenkort bij mijn ouders installeren, in eerste instantie was het idee dat ze ook adsl zouden nemen en dan had ik het internet zo aan de slag gehad. Hoewel uit de postcode checks blijkt dat we het wel kunnen krijgen, blijkt het na aanmelden niet meer te kunnen. Om toch op internet te kunnen komen is de enige oplossing door verder te gaan met de inbelconnectie. Vandaar dat ik vandaag een PCI inbelmodem (Conceptronic C56PMi) heb gekocht. Echter wil ik deze nu instellen met Knetwork manager, maar moet ik het path aangeven waar deze in het systeem staat. Standaard staat deze op /dev/modem, maar onder dat path vind hij hem niet.

Ik heb gekeken met lspci | grep network, maar deze kan hem niet vinden. Ook heb ik de modem proberen te detecteren met Wvdial. Deze kan de modem ook niet vinden.
Echter als ik in de terminal alleen lspci invul vind hij vervolgens wel een "03:05.0 Communication controller: Conexant HSF 56k HSFi Modem (rev 01)" Dit moet de modem wel zijn mijns inziens. Maar ik heb
geen idee wel path dit is bij modem apparaat. Heeft iemand hier verstand van die mij hierbij wil helpen??

Alvast bedankt

Edit:

In mijn zoektocht op inet kom ik erachter dat winmodems heel moeilijk werken met linux, echter hoe kom ik erachter of ik een winmodem heb?

Verder, de paths was ik uit kan kiezen zijn:
/dev/modem (1 tm 5)
/dev/ttyS (0 tm 17)
/dev/noz (0 tm 3)
/dev/ttyACM (0 tm 3)
/dev/usb/ttyACM (0 tm 3)
/dev/ttyUSB (0 tm 3)
/dev/usb/ttyUSB (0 tm 3)
/dev/rfcomm (0 tm 3)
/dev/bluetooth/rfcomm/ (0 tm 3)
/dev/ircomm (0 tm 3)
/dev/ttySL (0 tm 3)
/dev/ttySHSF (0 tm 3)
/dev/ttySLT (0 tm 3)
/dve/ttyI (0 tm 3)

Welke is voor de PCI sloten?

Het moederbord bevat 2 pci sloten, 1 pci express x16 en 1pci express x1