Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lubuntu dode toetsen foetsie  (gelezen 244 keer)

Offline nieuwbie

  • Lid
Lubuntu dode toetsen foetsie
« Gepost op: 2016/11/08, 00:31:11 »
Hallo mensen,

Ik heb hier wel een paar topics gevonden die ongeveer gaan over mijn probleempje, maar een oplossing heb ik niet gevonden.

Ik heb dit weekend Lubuntu 16.04 ge"installeerd (in dual boot met W7). Compaq i3-bak, dus redelijk modern, maar ik vond het leuk om een supersnel systeem te hebben.

De eerste twee dagen werkte het perfect; vandaag was ik opeens de netwerkindicator, of hoe heet dat, kwijt. Dat is al opgelost. Maar ook werken de dode toetsen niet meer. Daar zijn dus wel oplossingen voor als een compose-toets defini"eren  :D u ziet het probleem, maar ik wil gewoon dat het weer werkte als voorheen. Dus gewoon dode toets typen, een klinker er achteraan en hopla, letter met accent.

Ik heb dezelfde distro op mijn vriendin's (ex-)Vistabak gezet, een Asus Pro71s, dat werkt (nog) probleemloos... Ik heb bij mijn weten verder geen programma's ge"installeerd die het probleem hebben veroorzaakt, of anders alleen wat standaarddingen.

Ik heb me gek gegoogeld, maar geen oplossing gevonden. En ik heb al teveel getweakt op opnieuw te willen installeren.

Is er echt geen oplossing? LXKeymap heb ik al geprobeerd, dat levert niets op, en allerlei andere oplossingen die ook niet werken. De instellingen staan overal waar ik het kan zien goed, US met US int' l dode toetsen.

Wie o wie... Bij voorbaat dank!
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Lubuntu dode toetsen foetsie
« Reactie #1 Gepost op: 2016/11/09, 22:08:54 »
Spontaan opgelost. Vraag me niet hoe het kan.

Maar ik heb het eerder gehad, in een andere distro. Geen idee hoe het komt, en mijn enige oplossing was opnieuw installeren.
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21