Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: To many connections upgrade mislukt  (gelezen 810 keer)

Offline De Mille

  • Lid
To many connections upgrade mislukt
« Gepost op: 2011/03/09, 18:13:48 »
Na veel twijfel heb ik ge-upgrade van 10.04 naar 10.10 met de update manager. Bij het volgen van de instructies heb ik gekozen voor het verwijderen van overtollige programma's. De installatie was geslaagd. Herstart en de GRUB manager toont de keuzes ( ik heb windows 7 op een andere schijf) en de opstart vervolgt met veel schijfactiviteit en een zwart scherm geeft een nummer( dat bij elke poging verandert) gevolgd door de tekst " TO MANY CONNECTIONS". Dan het opstartscherm van UBUNTU 10.10 waarop in een flits een tekst verschijnt en dan niets meer. een zwart scherm en geen schijfaktiviteit meer. Herhaalde pogingen met hetzelfde resultaat.
Wat nu?

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: To many connections upgrade mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/09, 18:25:53 »
lijkt me een mislukte upgrade

wat ik zou doen in zo'n geval is met een live cd mijn bestanden in Linux veilig stellen als er geen backup is, daarna met je win7 dvd booten en dit (zie onder) uitvoeren zodat Win7 weer start en de baas is, en vervolgens niet upgraden maar direct 10.10 er naast zetten of weer 10.04 net wat je wil.

bootrec.exe/fixmbr
bootrec.exe/fixboot


Offline De Mille

  • Lid
Re: To many connections upgrade mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/09, 19:56:10 »
Waarom de melding TO MANY CONNECTIONS?

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: To many connections upgrade mislukt
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/09, 20:22:09 »
eigenlijk ken ik die melding alleen van een sql server, had je een webserver draaien LAMP of iets in die richting op je oude 10.4 installatie met een auto start zou die moeilijk kunnen doen, in dat geval auto start uitzetten met een live cd zou kunnen helpen, dat is het enige wat bij me opkomt.

(update)

O van een ip freak hier op het werk hoor ik dat na een upgrade je netwerk in de war kan zijn en een dubbele verbinding met je router wil maken om vervolgens het licht van je pc uit te doen, ik kan me hier zelf weinig bij voorstellen maar hij zegt het (schiet niet op de berichtgever aub)  :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2011/03/09, 20:40:16 door Xarvaz »

Offline De Mille

  • Lid
Re: To many connections upgrade mislukt
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/10, 11:00:45 »
Zou het niet weten. ik installeer en de-installeer wel eens programma's met synaptic om ze te proberen. Hoe kan ik dat nakijken? Ik heb een USB stick met 10.04 op.
Wat moet ik doen om 10.04 terug te zetten zonder gegevensverlies?
Nogmaals een bewijs dat upgraden met update manager slecht kan aflopen. Niet doen dus? Nochtans wordt deze methode vooropgesteld door Ubuntu.nl. Maar hoe kan ik dan upgraden zonder dat ik mijn eigen programma's terug moet installeren?
Een halve dag werk voor niets en hopen dat het goed komt.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: To many connections upgrade mislukt
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/10, 11:15:56 »

Nogmaals een bewijs dat upgraden met update manager slecht kan aflopen. Niet doen dus? Nochtans wordt deze methode vooropgesteld door Ubuntu.nl.

tja ik kijk ook wel eens raar op van wat er voorbij komt, mijn ervaring is dat upgraden regelmatig slecht afloopt dus ik doe het niet

de losse gegevens kun je denk ik wel met een live cd van 10.4 terughalen of met je stick, je instellingen zijn vrees ik verziekt door de upgrade daar heb je niets meer aan.

normaal kun je in het softwarecentrum bij de tweede optie zien wat je er al op hebt staan maar of dat nu ook kan geen idee

(update)

trouwens... met het gratis virtualbox kun je heel veilig dingen uitproberen, zo blijft je eigen werkpc veel langer heel, zo werk ik ook, er komt hier niets op voor het in vb getest is.

« Laatst bewerkt op: 2011/03/10, 11:20:31 door Xarvaz »