Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: FBI-backdoors in veiligste BSD-variant  (gelezen 8817 keer)

Re: FBI-backdoors in veiligste BSD-variant
« Reactie #25 Gepost op: 2010/12/19, 23:02:44 »
@lizardman: Nu zeg jij wel dat het op voorhand verkrijgen taps ongeldig is voor de rechtbank, maar dat verschilt per land. In dit geval gaat het om de VS, geldt ook daar dat het ongeldig is als het op voorhand afgetapt is?

Offline lizardman

  • Lid
Re: FBI-backdoors in veiligste BSD-variant
« Reactie #26 Gepost op: 2010/12/20, 00:21:10 »
Ja, voor zover ik weet is het ook in de VS niet geoorloofd om zonder rechterlijk bevel te tappen.
De rechter moet vaststellen of er een legitiem verdacht is.
De scheiding der machten is ook in de USA een groot goed. --> separation of powers (Trias politica)
Maar als het werkelijk waar is dat de FBI verantwoordelijk is voor deze backdoors, dan dringen ze daarmee niet alleen binnen in de privésfeer van VS burgers, maar dan is dit grensoverschrijdend en gaat het wereldwijd.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: FBI-backdoors in veiligste BSD-variant
« Reactie #27 Gepost op: 2010/12/20, 00:34:44 »
een soort Google dus  :evil:
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline barth

  • Lid
Re: FBI-backdoors in veiligste BSD-variant
« Reactie #28 Gepost op: 2010/12/20, 01:50:50 »
Of een potentiele bron voor wikileaks...hihi...

Ik begin het wel een beetje beu te worden hoor, al die inbreuken op mijn privacy...En nee, ik heb niets te verbergen, ik werk niet op een kinderdagverblijf en heb geen banden met de kerk.Ik weet wel te vinden hoe ik een explosief zou kunnen maken en mijn GSM wordt afgeluisterd (want de Buurman is een crimineel).
 :rolleyes: