Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wel draadloos, geen internet [OPGELOST]  (gelezen 2171 keer)

Offline peter6

  • Lid
Wel draadloos, geen internet [OPGELOST]
« Gepost op: 2010/09/01, 18:35:42 »
hoi allemaal,

Ik heb een Dell latitude D820 dual boot met Window7 (voor mn werk) en Ubuntu 10.4 (voor thuis) erop. Ik kan onder ubuntu wel een draadloze verbinding met mijn wireless routertje opzetten, maar krijg geen internet. Kan wel alle andere pc's en printer pingen, maar heb dus geen connectie met internet. Vanaf windows 7 werkt alles wel naar behoren. Ik dacht zelf aan een DNS probleempje dus ik heb even op een andere pc gechecked wat het ip van bijvoorbeeld nu.nl is en gekeken of ik die kon benaderen, maar helaas dat is het dus kennelijk ook niet..Ik heb het ook nog even met een kabeltje geprobeerd maar ook dan krijg ik geen internetverbinding.

Ik heb een kabelmodem van UPC met een 3com wireless routertje er aan gekoppeld, het routertje fungeert als DHCP server. Verbinding met het routertje gaat dus goed, de rest helaas niet.

resultaten ifconfig wlan en ip route:


iemand enig idee?

« Laatst bewerkt op: 2010/09/02, 19:32:52 door Peter »
Je moet niet dronken dat ik denken ben

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Wel draadloos, geen internet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/01, 19:53:01 »
Iets dergelijks heb ik een keer gehad, toen ik op bezoek was bij iemand en een verkeerd wachtwoord had ingevuld.
Sommige routers staan dan wel een verbinding toe, maar niet naar internet.
Controleer het even ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline peter6

  • Lid
Re: Wel draadloos, geen internet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/01, 19:55:28 »
Zal ik even nachecken inderdaad, maar ik heb zojuist de laptop bedraad aan de kabelmodem gehangen, dus even zonder de router ertussen, en ook dan krijg ik geen connectie.. Op mijn andere oude ubuntu laptopje doet alles het wel prima.. vreemd..

*edit*

Wilde zojuist de wireless instellingen in ubuntu even nalopen en nu is ineens het wireless icoontje verdwenen, heb ik wel eens vaker gehad. met
iwlist scanning krijg ik wel alle draadloze netwerken in de omgeving te zien dus de draadloze verbinding doet het verder wel.... alleen nog steeds geen internet  ???
« Laatst bewerkt op: 2010/09/01, 20:08:58 door Peter »
Je moet niet dronken dat ik denken ben

Offline ivo

  • Lid
Re: Wel draadloos, geen internet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/01, 21:10:40 »
Wat zegt

nslookup 78.47.69.233

?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline peter6

  • Lid
Re: Wel draadloos, geen internet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/01, 21:29:03 »
nslookup 78.47.69.233

peter@dell820d:~$ nslookup 78.47.69.233
;; connection timed out; no servers could be reached

Ik denk dat ik misschien voor de zekerheid een herinstallatie ga uitvoeren... wireless icoontje blijft steeds maar verdwijnen, ik heb het idee dat ubuntu wat problemen heeft want het reageert allemaal wat onvoorspelbaar. Ik heb verder nog niets geïnstalleerd dus veel tijd en werk gaat er niet verloren als ik herinstalleer denk ik.
Je moet niet dronken dat ik denken ben

Offline ivo

  • Lid
Re: Wel draadloos, geen internet
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/01, 21:30:16 »
En dan nu

cat /etc/resolv.conf

?

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline peter6

  • Lid
Re: Wel draadloos, geen internet
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/01, 21:50:32 »
peter@dell820d:~$ cat /etc/resolv.conf
# Generated by NetworkManager

dan krijg ik de opdrachtprompt weer te zien, gebeurt verder niets..
Je moet niet dronken dat ik denken ben

Offline ivo

  • Lid
Re: Wel draadloos, geen internet
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/01, 22:00:34 »
Dan klopt het dat je niet kunt internetten, althans niet op DNS naam, maar wel op IP adres.
Daar hoort het IP-adres van deDNS server in te staan, wellicht dat van je router.

inaninck@LT9:~$ cat /etc/resolv.conf
nameserver 192.168.1.1
inaninck@LT9:~$
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline peter6

  • Lid
Re: Wel draadloos, geen internet
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/01, 22:04:20 »
hmm, dus toch DNS probleem.. wel gek dat wireless icoon steeds verdwijnt en af en toe ineens weer terugkomt.  Op ip kan ik trouwens ook niet internetten, had ik al geprobeerd. ik draai toch even een herinstallatie voor de zekerheid.

kom hier nog wel even op terug
Je moet niet dronken dat ik denken ben

Offline peter6

  • Lid
Re: Wel draadloos, geen internet [OPGELOST]
« Reactie #9 Gepost op: 2010/09/02, 19:32:17 »
Herinstallatie gedaan en alles werkte meteen weer naar behoren..
Je moet niet dronken dat ik denken ben

Offline ivo

  • Lid
Re: Wel draadloos, geen internet [OPGELOST]
« Reactie #10 Gepost op: 2010/09/02, 21:49:29 »
Okay. Dan kan je nog even [OPGELOST] in het oderwerp van je oorspronkelijke melding zetten.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.