Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Bestanden zoeken - lijst  (gelezen 1534 keer)

Offline Tom

  • Lid
(Opgelost) Bestanden zoeken - lijst
« Gepost op: 2011/05/24, 12:28:27 »
Hulp middelen - Bestanden zoeken.
Ik heb die veel gebruikt en dus staat die lijst tamelijk vol ,mijn vraag hoe krijg ik die leeg.
Heb al in Gconfig gezocht maar vind nergens iets.
Ik weet ook niet of dat progje Bestanden zoeken van Gnome is of van Nautilus.
Zou hem alleszins graag eens opgeruimd hebben.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/24, 13:46:01 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Bestanden zoeken - lijst
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/24, 12:41:21 »
Hier word die lijst gewoon leeggemaakt als het venster gesloten word. Dus de volgende keer staat er niks meer in. En natuurlijk bij een nieuwe zoekopdracht vervangen de nieuwe resultaten de oude.

Ubuntu 11.04.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Bestanden zoeken - lijst
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/24, 12:44:01 »
Dat programma heet 'gnome-search-tool'. Zoiets zal denk ik ergens in je homedir staan.
Ik deed:
sudo updatedb
en dan
locate gnome-search-tool (geeft lange lijst)
Dus deed ik
locate gnome-search-tool | grep $USER
Omdat ik al vermoedde dat ergens het in /home/$USER/ zou staan filter ik alleen paden met mijn gebruikersnaam erin.

Toen kwam ik erachter dat er dingen staan in ~/.gconf/apps/gnome-settings/gnome-search-tool

rm ~/.gconf/apps/gnome-settings/gnome-search-tool/%gconf.xml
doet wat jij wilt.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/24, 12:45:41 door Rachid »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Bestanden zoeken - lijst
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/24, 12:46:25 »
Hier word die lijst gewoon leeggemaakt als het venster gesloten word. Dus de volgende keer staat er niks meer in. En natuurlijk bij een nieuwe zoekopdracht vervangen de nieuwe resultaten de oude.

Ubuntu 11.04.
Hier niet! (Ubuntu 11.04 classic)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Bestanden zoeken - lijst
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/24, 13:25:54 »
Hier word die lijst gewoon leeggemaakt als het venster gesloten word. Dus de volgende keer staat er niks meer in. En natuurlijk bij een nieuwe zoekopdracht vervangen de nieuwe resultaten de oude.

Ubuntu 11.04.
Hier niet! (Ubuntu 11.04 classic)

Dat is raar. Ik draai wel Unity, maar zie daar het probleem niet echt in.

Offline Tom

  • Lid
Re: Bestanden zoeken - lijst
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/24, 13:44:53 »
Iedereen bedankt voor het meedenken ,ik heb het gevonden.
Het staat in het program zelf ,bij meerdere opties had dat nooit gebruikt.
Zie afbeelding:

Heb dus 34 keer op verwijderen kunnen drukken , maar afijn het is leeg. :D

Ach ja het ging over Lucid.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
Re: (Opgelost) Bestanden zoeken - lijst
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/24, 15:44:41 »
Lieve schat ik ben nieuwsgierig dus heb ik weer wat zoek opdrachten erin geklopt.

Nu weet ik hoe ze allemaal in 1 keer te verwijderen:  Home - Verborgen bestanden - gconfig - Gnome Settings en daar staat nog een map die Gnome-search-tools heet en daarop rechts klikken en verwijderen.
Uitloggen en weer inloggen en ze zijn allemaal in 1 keer weg pfff das gemakkelijker. :D

Let op die mappen met Gnome search tools en Gnome settings staat er alleen in als je een zoek opdracht ingegeven hebt (had).
Gebruik je dat zoek geval nooit ,staat dat er dus niet in.


« Laatst bewerkt op: 2011/05/24, 15:55:26 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: (Opgelost) Bestanden zoeken - lijst
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/24, 16:26:37 »
Lieve schat ik ben nieuwsgierig dus heb ik weer wat zoek opdrachten erin geklopt.

Nu weet ik hoe ze allemaal in 1 keer te verwijderen:  Home - Verborgen bestanden - gconfig - Gnome Settings en daar staat nog een map die Gnome-search-tools heet en daarop rechts klikken en verwijderen.
Uitloggen en weer inloggen en ze zijn allemaal in 1 keer weg pfff das gemakkelijker. :D

Let op die mappen met Gnome search tools en Gnome settings staat er alleen in als je een zoek opdracht ingegeven hebt (had).
Gebruik je dat zoek geval nooit ,staat dat er dus niet in.




Je had ook gewoon het terminalcommando kunnen inkloppen dat Rachid had aangedragen eerder in dit topic :P

Offline Tom

  • Lid
Re: (Opgelost) Bestanden zoeken - lijst
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/24, 17:32:14 »
Rachid  zijn tip staat al op mijn site ,waarvoor nogmaals dank.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: (Opgelost) Bestanden zoeken - lijst
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/24, 21:39:23 »
Home - Verborgen bestanden - gconfig - Gnome Settings en daar staat nog een map die Gnome-search-tools heet en daarop rechts klikken en verwijderen.
Uitloggen en weer inloggen en ze zijn allemaal in 1 keer weg pfff das gemakkelijker. :D

Of zonder te moeten uit- en inloggen ;) :
in de Configuratie-editor ga je naar /apps/gnome-settings/gnome-search-tool
In het rechtervenster klik je met de rechtermuisknop op history-gsearchtool-file-entry
Kies 'Sleutel bewerken' en verwijder de zoekopdrachten die in het vak 'Waarden' staan.

Offline Tom

  • Lid
Re: (Opgelost) Bestanden zoeken - lijst
« Reactie #10 Gepost op: 2011/05/24, 23:34:06 »
Genoteerd .. dank U. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline heir4c

  • Lid
Re: (Opgelost) Bestanden zoeken - lijst
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/25, 00:05:22 »
Of zonder te moeten uit- en inloggen ;) :
in de Configuratie-editor ga je naar /apps/gnome-settings/gnome-search-tool
In het rechtervenster klik je met de rechtermuisknop op history-gsearchtool-file-entry
Kies 'Sleutel bewerken' en verwijder de zoekopdrachten die in het vak 'Waarden' staan.

Hier staat er niets van history in. En gnome-search-tool staat zelfs niet onder gnome-settings maar er ergens boven.
Dit is wel in 10.04

Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Tom

  • Lid
Re: (Opgelost) Bestanden zoeken - lijst
« Reactie #12 Gepost op: 2011/05/25, 10:34:35 »
Jawel Heir4c hij staat daar wel hoor maar je moet wel eerst de zoekfunctie gebruikt hebben ,anders staat daar niks. :D


Zoals U ziet heb ik in de zoekfunctie home ingeklopt. :)

10.04.2
« Laatst bewerkt op: 2011/05/25, 10:36:52 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline heir4c

  • Lid
Re: (Opgelost) Bestanden zoeken - lijst
« Reactie #13 Gepost op: 2011/05/25, 18:24:40 »
Ok, bedankt wanda.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Mikkel

  • Lid
Re: (Opgelost) Bestanden zoeken - lijst
« Reactie #14 Gepost op: 2011/05/25, 21:52:05 »
Ik dacht al, wat staan er op die schermafdruk van heir4c veel items in het rechtervak. :o Maar dat was dus de 'verkeerde' gnome-search-tool-vermelding. ;)