Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird emails deels verdwenen  (gelezen 2064 keer)

Thunderbird emails deels verdwenen
« Gepost op: 2013/03/10, 15:29:12 »
Ik ben van Ubuntu 12.10 overgestapt naar Mint 14.1. Ik gebruik Thunderbird als email programma. Voor dat ik Ubuntu heb vervangen door Mint heb ik eerst een kopie van de map .Thunderbird in mijn Dropbox geplaatst. Na de installatie van Mint heb ik deze map teruggeplaatst in de homefolder. Daar stond 'ie ook bij Ubuntu. Daarna heb ik Thunderbird opgestart. Echter nu staan van de emails die ik al op de PC had staan in Ubuntu (en dus in de .Thunderbirdmap moeten staan) alleen de berichtkoppen nog maar in de inbox. Als ik de mail wil bekijken is het tekstvak leeg. De nieuwe emails die zijn opgehaald bij het opstarten kan ik wel gewoon lezen. Ook zijn er 2 verzonden mappen verdwenen.
Is er iets fout gegaan bij het kopieren van de Thunderbird map? Of bij het terugzetten van deze map? Ik kom er eventjes niet uit wat er nu precies aan de hand is.

Re: Thunderbird emails deels verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/10, 23:21:16 »
Zijn het geen mbox bestanden? Dan moet je deze importeren in Thunderbird, deze kan je niet zo terug plaatsen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Thunderbird emails deels verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/11, 10:18:24 »
Ik kopieer de map .thunderbird ook altijd even ergens anders naar toe (stikcy of zo) en plaats hem dan VOORDAT ik de thunderbird op de verse installatie opstart.

Dat heb ik ook gedaan: eerst de map gekopieerd naar mijn Dropbox. Vervolgens Mint geinstalleerd en de map geplaatst. En toen pas Thunderbird opgestart. Ik heb dit ooit een keer eerder gedaan toen ik van PC gewisseld heb en toen ging het wel goed. Ik krijg dus de indruk dat er bij het kopieren iets is fout gegaan. En ik heb Ubuntu verwijderd en Mint geinstalleerd, dus ik kan de originele map niet nog eens kopieren. Ik zal het toch nog een keer met de map in Dropbox proberen.
Ik gebruik 4 email accounts in Thunderbird en van 2 ben ik de map verzonden kwijt. Ik kan met deze accounts nog wel verzenden, maar krijg dan de volgende popups te zien:

De map Verzonden is vol en kan geen bijkomende berichten meer bevatten. Verwijder oude of ongewenste berichten en comprimeer de map om plaats te maken voor meer berichten.

Er is een fout opgetreden bij het opslaan van het bericht naar de map Verzonden. Opnieuw proberen?

Het bericht is met succes verzonden, maar kon niet worden gekopieerd naar uw map Verzonden.
Wilt u teruggaan naar het opstelvenster?

Re: Thunderbird emails deels verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/17, 22:41:22 »
Ik ben van de week behoorlijk ziek geweest, maar vandaag weer eens uitgebreid met de PC aan het rommelen geweest. Ik heb voor nood even een nieuwe map aangemaakt waar in ieder geval mijn verzonden emails in terecht komen. Ik ga deze week nog eens proberen om alles opnieuw te kopieren en importeren.

Offline Dave

  • Lid
Re: Thunderbird emails deels verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/18, 12:38:09 »
vraag is of je pop of imap ingesteld hebt.
met pop is het enkel een kwestie van de map plakken.
met imap heb je meerdere mogelijkheden, o.a. of je het lokaal opgeslagen hebt.