Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Deel beeld buiten scherm  (gelezen 254 keer)

Deel beeld buiten scherm
« Gepost op: 2024/03/18, 13:32:33 »
Hier in FR valt nogal eens de stroom uit en dat was deze week weer het geval. Ik denk dat dat de oorzaak is van het feit dat een deel van de rechter en onder zijde van het beeld buiten het scherm valt.
Heb mijn scherminstellingen gecontroleerd, heb naar de BIOS gekeken, maar daarin niets veranderd.

Het gevolg is dat bij bepaalde programma's de commando's of tekst vlakken buiten beeld vallen en daardoor het prog. niet bruikbaar is.

Heeft iemand een hint voor mij waar is dit kan corrigeren??

Bij voorbaat mijn dank
Peter
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Deel beeld buiten scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2024/03/18, 20:13:12 »
Hier een screenshot om aan te geven wat ik bedoel.
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Deel beeld buiten scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2024/03/19, 08:12:56 »
Werk jij met een smartphone waar ubuntu opstaat?Mijn eerste gedacht is dat je door het zelf niet te beseffen, je beeldscherm hebt vergroot.In elke browser waar je mee werkt kan je in inzoomen normaal staat die op 100% je kan die met het - en + vergroten en verkleinen, kijk daar al eens naar?
« Laatst bewerkt op: 2024/03/19, 09:04:39 door pinokkio »
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Offline Oesje

  • Lid
Re: Deel beeld buiten scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2024/03/19, 10:39:37 »
Citaat
Hier in FR valt nogal eens de stroom uit en dat was deze week weer het geval. Ik denk dat dat de oorzaak is van het feit dat een deel van de rechter en onder zijde van het beeld buiten het scherm valt.
Heb mijn scherminstellingen gecontroleerd, heb naar de BIOS gekeken, maar daarin niets veranderd.

Hoe je zelf de scherinstellingen controleert weet ik niet , maar als de rechter en onderzijde buiten beeld van het scherm valt moet je de schermresolutie aanpassen .
Instelling >> Schermen >> Resolutie
Wanneer zich problemen bij deze instellingen voordoen , zoals beeld flikkeren klik je onmiddelijk op terugzetten en probeer je een andere resolutie . Is de resolutie juist , dan pas op Toepassen klikken .
Ik denk het maar dat bij schalen, bij jou op 200 % staat ingesteld .
« Laatst bewerkt op: 2024/03/19, 10:42:57 door Oesje »
PC1 :Dualboot  Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2:  Multiboot  :Windows 10  Ubuntu 22.04/  Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu