Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VMware Workstation  (gelezen 1232 keer)

Offline gerwilver

  • Lid
VMware Workstation
« Gepost op: 2009/10/26, 13:12:35 »
Hallo beste forumleden,
Onlangs heb ik een nieuw laptop aangeschaft waarop standaard windows Vista is ge-installeerd. Inmiddels heb ik ook een install van Ubuntu 9.04 hierop gedaan. Via dual boot kan ik bij het opstarten kiezen welk systeem ik wil laden. Nu wilde ik via VMware e.e.a. zo sturen dat ik via VMware  de distro Ubuntu virtueel kan benaderen. Daartoe moest ik het  originele Ubuntu 9.04 iso bestand  opgeven. Alles ging perfect en kon ik via VMware –ge-installeerd in Windows- Ubuntu opstarten. Alleen is dit een kale Ubuntu, de Ubuntu die ik reeds had ge-installeerd had ik al naar mijn wensen aangepast. Mijn vraag is : Kan ik via VMware een reeds naar mijn wensen aangepaste Ubuntu installatie virtueel zichtbaar maken, zodat ik onder Windows kan switchen van Vista naar Ubuntu, zonder te dual booten.
VM ware heb ik ook onder Ubuntu ge-installeerd zodat ik in Ubuntu kan switchen naar Windows Vista. Hier moest ik dus de DVD van Vista laden, en kreeg ik een "kale" install van Vista. Mijn vraag is dus :hoe kan ik in VMware een reeds ge-installeerd systeem met al mijn persoonlijke instellingen virtueel laden ("zichtbaar" maken) ?

Re: VMware Workstation
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/26, 13:16:39 »
Waarom neem je niet gewoon VirtualBox?

Offline gerwilver

  • Lid
Re: VMware Workstation
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/26, 13:58:22 »
Beste cumulus,

Ik ben behoorlijk in de wolken met jouw antwoord.Kan ik met behulp van Virtual Box wel een volledig ge-installeerd systeem "virtueel" zien ?

Offline jan11000

  • Lid
Re: VMware Workstation
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/26, 16:11:32 »
Hhoe kan ik in VMware een reeds ge-installeerd systeem met al mijn persoonlijke instellingen virtueel laden ("zichtbaar" maken) ?
Normaal zou ik zeggen dat gaat niet, omdat je hardware in vmware anders is als bij je op de hd geinstalleerd, maar dat had je zelf kunnen zien.

Je kan wel in vmware in plaats van een file(je operating system) een harde schijf aanwijzen waar je op installeerd, eigenlijk hetzelfde als een normale install in de vmware file.
Zoek op internet een beschrijving hoe je dit kunt doen.

Of je je huidige OS kan verbinden naar je vmware lijkt mij niet, maar je kunt altijd proberen, wel eerst een backup maken.


Re: VMware Workstation
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/28, 15:40:44 »
Colinux and Andlinux, daar moet je zijn. Works great !!!

Re: VMware Workstation
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/29, 20:55:40 »
Dit kan wel degelijk met Virtualbox, ik vond zelf laatst nog een Nederlandse gids hiervoor.

edit: hier dus: http://sites.google.com/a/unit-ict.nl/linux-bronnen/Je-huidige-OS-virtualiseren
« Laatst bewerkt op: 2009/10/29, 21:11:49 door Cumulus007 »