Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video bewerkings programma?  (gelezen 1063 keer)

Video bewerkings programma?
« Gepost op: 2020/05/23, 19:47:23 »
Wat is een goed video bewerkingsprogramma voor de linux


Ik heb nu blender daar is het niet mogelijk om mp4 te openen?
Ik heb openshot, daar kan ik alleen maar als openshot project opslaan?

Ik zie mensen in Windows en Apple verschrikkelijk mooie programmas hebben en bewerken en ik kan in linux nog niet eens een mp4 openen?

Is er iets beetje knippen plakken audio kleurtjes zoomen contrast, moet toch niet zo moeilijk zijn..
Zal toch wel iets zijn hoop ik?


Re: Video bewerkings programma?
« Reactie #1 Gepost op: 2020/05/23, 19:48:02 »
..

Re: Video bewerkings programma?
« Reactie #2 Gepost op: 2020/05/23, 20:13:22 »
Kdenlive nu ook daar kan ik ook alleen kdenlive projecten opslaan, daar heb ik toch ook niets aan.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Video bewerkings programma?
« Reactie #3 Gepost op: 2020/05/23, 20:44:55 »
Hoi Koolstofje,

Dat kan allemaal wel degelijk, maar een videoprogramma werkt anders dan andere programma's die jij kent.  Bekijk eerst eens een tutorial voor een programma van jouw keuze!

Deze bijvoorbeeld: https://youtu.be/7N3rXT_5f_I voor Kdenlive

In principe laadt je alle clips in het programma, zet dan je eerste clip op een tijdlijn. Daar kan je hem bewerken, inkorten, geluid bewerken en een titel instellen, wat je maar wilt.

Tenslotte ontstaat dan een video van al je bewerkte clips, die je vervolgens omzet (rendert) naar een videoformaat, zoals mp4. De clips waarmee je werkt kunnen mp4 bestanden zijn van je smartphone, maar een beetje video camera levert MTS bestanden aan. Andere formaten zijn ook denkbaar.

Brengt dit je een beetje op weg?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Video bewerkings programma?
« Reactie #4 Gepost op: 2020/05/24, 12:58:24 »
Ik heb openshot, daar kan ik alleen maar als openshot project opslaan?

Exporteren! ;) De functie opslaan is slechts voor het werkproject en niet voor het videoresultaat.
Exporteren moet je ook in alle andere professionele videoprogramma's. Nee klopt, in de snelknippertjes hoeft dat niet inderdaad. :D

Verder niets aan te vullen, mede dankzij jvecht zijn uitleg.
Ik denk dat je er van schrikt wat je met Kdenlive en Openshot kunt maken. :D Ik speel er al wat jaren mee en ontdek nog steeds nieuwe mogelijkheden en mijn vaardigheid ermee moet nog steeds meer groeien.

Veel plezier en succes. En mocht je nog vragen hebben dan roep je maar.
« Laatst bewerkt op: 2020/05/24, 13:05:30 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Video bewerkings programma?
« Reactie #5 Gepost op: 2020/05/26, 11:10:26 »
Bedankt allemaal voor de antwoorden. Ga kdenlive proberen :)