Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) FF werkt niet meer na update vandaag  (gelezen 3176 keer)

ww

  • Gast
(opgelost) FF werkt niet meer na update vandaag
« Gepost op: 2009/04/29, 06:41:41 »
Heb vanmorgen een update aangeboden gekregen van FF (gebruik alleen officiële softwarebronnen) en na deze update wil FF niets meer, ook dus niet meer opstarten.

Hebben meer mensen dit probleem en heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Ik weet dat er een plek is om bugs te melden, maar kan er nu dus niet heen omdat FF niet werkt, deze site staat dus in mijn bookmarks in FF.

Veel vragen, hopelijk weet iemand een antwoord.

oh, ja epiphany browser werkt dus wel normaal (hiermee maak ik dus dit bericht).
« Laatst bewerkt op: 2009/04/29, 18:01:58 door ww »

Offline joop905

  • Lid
Re: FF werkt niet meer na update vandaag
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/29, 09:02:06 »
Start de web browser firefox eens vanuit een terminal venster
wat zijn dan de fout meldingen.


GrJ.

Offline lizardman

  • Lid
Re: FF werkt niet meer na update vandaag
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/29, 09:26:14 »
Heb je de computer al eens gereboot?
Bij mij liep Firefox ook vast na de update... sterker nog de hele desktop reageerde niet meer.
Via Ctr-Alt-f2 -> inloggen -> sudo reboot  de computer opnieuw opgestart en alles was weer oké.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: FF werkt niet meer na update vandaag
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/29, 11:45:51 »
Hier een probleemloze update gehad. Op het moment van downloaden/installeren was Firefox gesloten (zoals ik trouwens altijd doe voor ik laat updaten). Zou dat misschien het verschil maken?

Offline joop905

  • Lid
Re: FF werkt niet meer na update vandaag
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/29, 11:50:17 »
Hier een probleemloze update gehad. Op het moment van downloaden/installeren was Firefox gesloten (zoals ik trouwens altijd doe voor ik laat updaten). Zou dat misschien het verschil maken?
+1
8.04 / 9.04  geen problemen.

GrJ.

Offline Ploffie

  • Lid
Re: FF werkt niet meer na update vandaag
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/29, 12:31:58 »
+1.
Geen problemen gehad met de update.

Hij vraagt toch zelf altijd of je even opnieuw wilt opstarten?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Arimu

  • Lid
Re: FF werkt niet meer na update vandaag
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/29, 13:01:53 »
Ik had er geen problemen mee... Ik installeerde de updates terwijl ff gewoon open bleef. Toen de updates klaar waren zei geloof ik het updatebeheer dat ff opnieuw opgestart moest worden. Heb dat toen gedaan en nergens last van dus.

9.04 trouwens

ww

  • Gast
Re: FF werkt niet meer na update vandaag
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/29, 17:55:43 »
Wow! veel antwoorden, dank je wel allemaal.

Na een 4 tal reboots, werkt FF met wat moeite.
1 maal openen en dan wordt hij 6 maal geopend (doet geen enkel ander programma), daarna moet ik echt met de rechtermuisknop max. kiezen en dan werkt het.
Moeizaam dus.

Ik sluit FF altijd af voordat een update plaatsvind en daarna reboot ik nog eens een keer altijd.

Dit is trouwens de allereerste keer dat een update voor problemen zorgt bij mij.

Mischien dat nog een reboot alles oplost, ik weet het niet, maar er zit dus al wat vooruitgang in :)

ww

  • Gast
Re: FF werkt niet meer na update vandaag
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/29, 17:59:13 »
Meteen even weer een reboot uitgevoerd, alles werkt weer normaal (na 5 reboots ???).
Dit heb ik nog nooit gezien, dat als je maar vaak reboot het resultaat steeds beter wordt totdat het probleem zichzelf oplost.

Allemaal bedankt voor het meedenken.