Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cd-rom speler  (gelezen 713 keer)

Cd-rom speler
« Gepost op: 2012/09/30, 15:45:03 »
Frusterend als het is, probeer ik al een week lang versie 12.04 te instaleren over de 10 heen. Daar zit namelijk een instelling voor het netwerk in (vaste IPś) die ik er niet uitkrijg en dus mij PC het hele netwerk niet wil zien.
De installatie wil maar niet vlotten. Na ongeveer een uur komt er iets wat er op lijkt maar dan blijkt dat het de live versie is omdat er iets met de speler aan de hand is volgens de mededeling. Rapport verzonden maar daar heb ik nu niets aan natuurlijk.
Het wisselen van de CD speler levert ook niets op want die wordt gewoon niet gezien ! ! !
Het is er eentje uit een compaq pessario. Iets wat volgens mij niet echt uitmaakt.
Anyway de oude versie 10 weer laten doorlopen en dan zie ik de cdrom wel staan in bestandbeheer maar als ik er op klik komt er een venster dat meldt dat er niet aangekoppeld kan worden. Voor meer details zie de bijlage.
(Heb de master/slave instelling gezet zoals op de oude)
Iemand een idee???
Leer begrijpend lezen en geef antwoord op de vraag die gesteld wordt

Offline jabuca

  • Lid
Re: Cd-rom speler
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/01, 09:59:14 »
Hallo Marco.

misschien heb je hier iets aan.

Vr.gr.

jabuca

http://linux.about.com/od/linux101/l/blnewbie4_2_2.htm
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: Cd-rom speler
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/01, 20:25:35 »
Marco53, kan je hier je fstab plaatsen? Navigeer met Nautilus naar de map /etc, zoek daar het bestand fstab en open deze, dan kan je de tekst kopiëren en hier plaatsen. Hiervoor hoef je geen root te zijn. Even een vraagje: Als je 12.04 over 10.04 wilt installeren, waarom open je eerst 10.04? Je kan dan beter de cdrom in de BIOS als eerste apparaat zetten in de bootvolgorde.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Cd-rom speler
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/02, 12:20:27 »
Jabuca,
Sorry maar ik ben te ver op leeftijd om het bos te worden ingestuurd.

Gijsbert,
Nautilus intussen niet meer beschikbaar, zie vervolg.
Waarom eerst 10.04 openen? Uiteindelijk laten doorlopen omdat die vermaledijde CD-rom de installatie niet direct wilde doen.

Allen.
Wat het is geweest weet ik niet maar na de PC gedeeltelijk gedemonteerd te hebben, en nog slecht 1 CD R/W in de configuratie te hebben gaat de installatie van 12.04 op weg. Na installatie echter veel problemen met het softwarecentrum. Bovendien is alles ontzettend traag wat misschien wel de software oorzaak is. Na 48 uur besluit ik terug te gaan naar versie 10 want dit lijkt wel heel erg op de irritatie van MS zo'n 10 jaar geleden. Elke versie alles wijzigen is leuk voor een bepaalde groep maar niet voor mij.  Innovatie en gebruikersvriendelijk is het zeker niet. Zo worden mensen weer naar MS gedreven.
Wil ik een  CD-rom branden kan V12 ook geen CD meer vinden!

Wat mij betreft is deze topic gesloten
Leer begrijpend lezen en geef antwoord op de vraag die gesteld wordt