Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten  (gelezen 9135 keer)

Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Gepost op: 2011/03/17, 19:30:06 »
Het is met opgevallen dat in het topic over het hacken van het netwerk van de buren dat berichten ongegrond gewijzigd worden.

Mijn bericht bijvoorbeeld werd gewijzigd terwijl ik enkel over legale items sprak
Dus jongens jullie gaan mij helpen of ik ga andere mensen helpen om wifi netwerken hacken!!
[Kmip] helpt je goed op weg ;)

Je kunt ook gewoon [Knip] gebruiken, scheelt weer in een andere distro erbij pakken ;)

[Mod edit: zie opmerking hierboven]

Hier had zeker [knip] moeten staan, deze staan gewoon in de bronnen. Als ik de CoC op deze kwestie loslaat, vind ik geen enkele reden om dit niet te noemen. [knip] wordt normaal gebruikt voor legale doeleinden. Er is dus geen enkele reden om dit te modereren.

Wat ik in dit topic soms wel ontbreekt is het volgende:
Citaat van: CoC
De Ubuntu-gemeenschap en haar leden behandelen elkaar met respect
De mensen die geen respect tonen weten dat nu zelf wel;) Ga dus niet moddergooien

Ik had het niet over het helpen van andere mensen met het hacken van het netwerk van de buren maar over het feit dat er gesuggereerd word dat [knip] illigaal is

[Edit Johan: Dat woord wat ik weer weggeknipt heb, is in dat andere topic ook al regelmatig weggeknipt.
Is dat nog steeds niet duidelijk? We kunnen ook een discussie voeren zonder steeds de naam van dat programma te noemen]
« Laatst bewerkt op: 2011/03/17, 20:15:20 door Johan van Dijk »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Het ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/17, 19:33:53 »
Als je problemen hebt met een bepaald besluit van de moderatorploeg, dan kun je daarover rechtstreeks contact met ze opnemen. Je gaat dus niet je conflict in de openbaarheid gooien d.m.v. een nieuw draadje.

Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/17, 19:35:39 »
Dit is geen conflict, als jij dat wel vindt kun je contact met de moderatorploeg opnemen ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/17, 20:13:39 »
Jij vindt het respectvol als wij andere mensen helpen met het inbreken bij anderen?
Dan heb jij toch een hele andere definitie van respect dan ik.

En wat is er respectloos aan het wijzigen van een reactie als er in die reactie zaken staan die niet de bedoeling zijn?
Moeten we alle beledigingen, trolls en spamberichten laten staan, omdat het anders disrespectvol zou zijn naar de plaatser daarvan? En hoe zit het dan met respect voor de andere leden?

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/17, 20:22:02 »
Forumstaatsgreep! Vive la revolution!

Zullen we dan ook meteen alle topics over torrents en Frostwire dicht gooien? Dat kun je ook gebruiken voor illegale dingen.

Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/17, 20:24:27 »
Als je problemen hebt met een bepaald besluit van de moderatorploeg, dan kun je daarover rechtstreeks contact met ze opnemen. Je gaat dus niet je conflict in de openbaarheid gooien d.m.v. een nieuw draadje.

Even terzijde, maar er is een reden waarom dit subforum is aangemaakt beste Pjotr. En Dooitze heeft het niet alleen over zijn post.

Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/17, 21:05:52 »
Zullen we dit aan de moderators overlaten?
Lijkt mij veel beter!!
« Laatst bewerkt op: 2011/03/17, 21:14:15 door Dooitze de Jong »

jesse2314

  • Gast
Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/17, 21:09:08 »
@Dooitze de Jong waarom ciraat je alleen het bericht van femke98, en zeg je zelf niets?

Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/17, 21:17:23 »
Ik wilde zeggen dat we onenigheid moeten vermijden in een gemeenschap, dat we kwestie's moeten bespreken en ter discussie stellen.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/17, 21:42:09 »
Ik heb een tijdje het verwijderen van het programma met de A zien gebeuren en vraag me werkelijk af waarom,
Natuurlijk is het een tool die misbruikt kan worden, zoals zovelen, maar zoals met al dat soort programma's is m.b.v. Google meer info te vinden omdat de leden hier wat dit betreft toch wel zelf regulerend zijn.

Ik wil alleen maar zeggen dat, alleen de naam noemen geen hulp geven is met het kraken van netwerken,
En het vragen om hulp hiermee word toch door niemand gedaan en een eventueel topic kan meteen door het forum team gesloten worden conform de regelementen, en dan is voor diegene die zoekt met Google meteen duidelijk dat dit hier niet gaat lukken om hulp te vinden in het kraken van Wlan's.

In mijn ogen is dit een storm in een glas water, en dat glas is neergezet door het forum-team, met de beste bedoelingen trouwens maar streeft zichzelf voorbij en voed alleen de nieuwschierigheid van mensen die meer info willen.

Dit is puur mijn mening, niets meer of minder, en ik wil ook geen discussie aanwakkeren maar ik moest het wel even kwijt.

Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/17, 21:42:55 »
@de negatievelingen: Tjongejonge zeg. Dan is er een subforum om dit soort zaken te bespreken, vinden leden dat het niet mag. Prima hoor, maar dan hadden we net zo goed bij de oude indeling kunnen blijven.

Ik ben voor openheid en ik vind het dan ook goed dat Dooitze dit aanhaalt. Soms moeten ook de minder leuke dingen besproken worden. Vervelend, maar dat hoort nu eenmaal bij het leven. En hoe meer je in de openheid bespreekt, hoe betere indruk dat het forum geeft. Of dat nu negatieve dingen zijn of niet, maar dan ziet men in ieder geval dat er een goede team>>>lidcommunicatie is.
Dus Dooitze, go on, you're doing a good job! +1 :)
chris ook +1

Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/17, 22:25:43 »
Ik ben het helemaal eens met de moderators dat er niet wordt toegestaan hulp in welke vorm dan ook bij het hacken van andermans netwerk te posten op dit forum. Als men hulp biedt bij het testen van de eigen netwerkverbinding, ok, dat lijkt me prima. Maar zodra iemand expliciet aangeeft andermans netwerk te willen kraken, dan mag hulp daarbij van mij verwijderd worden.

Natuurlijk verschillen hierover de meningen, zoals over veel zaken. Dat is niet erg, en ik ben het er mee eens dat dat besproken moet kunnen worden zolang het respectvol gebeurd. Alleen bij dergelijke discussies dient er wel het besef te zijn bij alle partijen dat het niet altijd mogelijk is om op algemeen geldige gronden het ene standpunt boven het andere standpunt te verkiezen. Soms zullen de moderators gewoon een keuze moeten maken, en zullen forumleden zich daar bij moeten neerleggen.

Zullen we dan ook meteen alle topics over torrents en Frostwire dicht gooien? Dat kun je ook gebruiken voor illegale dingen.

Op het moment dat iemand aangeeft torrents voor illegale zaken te willen gebruiken dient er wat mij betreft idd. ook geen hulp toegestaan te worden. Vraagt iemand hulp bij het gebruiken van torrents om bijvoorbeeld Ubuntu images te seeden, of te downloaden om zo het netwerk van Canonical e.d. te ontlasten, prima, alle hulp lijkt me welkom.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/17, 22:29:49 door Thomas de Graaff »

Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/17, 22:36:14 »
@Thomas: FrostWire is geen torrent-programma ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/17, 22:49:33 »
Ik vind het feit alleen al, dat men hulp wil bieden aan iemand die overduidelijk andermans netwerk wil kraken, te walgelijk voor woorden. Zum kotzen, zoals onze oosterburen zeggen.

En dan nog een grote mond opentrekken omdat deze in-en-in-verachtelijke hulp wordt weggepoetst door de moderatoren. Je moet maar durven.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/17, 23:35:35 »
Pjotr, je hebt gelijk als je hulp m.b.t. dit onderwerp [het kraken van andermans netwerken] niet wilt, dit wil ik ook niet.
Maar een censuur op pakketten in Synaptic die ook legaal gebruikt kunnen worden, is ook niet juist in mijn ogen, en wil je dit wel kaart het aan op launchpad en laat Cannonical die pakketten uit Synaptic verwijderen ;)

Het is een krachtig gereedschap, mee eens, maar de gebruiker is diegene die het fout of goed gebruikt ;)

Let wel, het gaat me niet om het betreffende topic, ik heb bewust daar niet gereageerd maar wel om het totaal censureren van de naam van het progje met de A [ik noem het zo om het team niet te irriteren, laat anderen het tot het duidelijk is dit ook zo doen a.u.b.].

In mijn mening moet je ieder topic beoordelen naar de inhoud,
Dus is het duidelijk dat een TS het kraken van het Wlan van de buren voor ogen heeft, sluiten en klaar,
Maar wil ik het gebruiken om mijn eigen Wlan te testen, binnen de grenzen van het toelaatbare moet dit kunnen,
En dan wel hulp of tips waarmee een kwaadwillende niets kan, maar dat is weer aan het forum-team die geacht wordt dat beoordelings vermogen te hebben lijkt me.
Zomaar elke keer de naam/het woord te [knippen] is in mijn ogen teveel censuur en gaat richting een dictatoriaal regime wat niemand wenselijk vind ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/17, 23:41:30 »
Maar een censuur op pakketten in Synaptic die ook legaal gebruikt kunnen worden, is ook niet juist in mijn ogen, en wil je dit wel kaart het aan op launchpad en laat Cannonical die pakketten uit Synaptic verwijderen ;)

Mee eens.  :)

Maar dat is in dit concrete geval niet aan de orde: er wordt in dit geval heel specifiek gevraagd om hulp bij het kraken van het netwerk van de buren. En dus is het ingrijpen van de moderatoren m.i. volkomen terecht.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/18, 00:19:29 »
niet om struktureel de naam van een pakket te verwijderen alleen omdat één poster het wil misbruiken,
dan moet je deze persoon er op aanspreken en bij herhaalde overtreding de toegang tot het forum ontnemen [lees ban].

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/18, 00:24:00 »
niet om struktureel de naam van een pakket te verwijderen alleen omdat één poster het wil misbruiken,

Wie zegt dat de pakketnaam structureel wordt verwijderd? Hij werd alleen verwijderd in dit concrete geval. En in dit concrete geval vind ik dat geheel terecht.

Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #18 Gepost op: 2011/03/18, 00:30:13 »
Maar een censuur op pakketten in Synaptic die ook legaal gebruikt kunnen worden, is ook niet juist in mijn ogen, en wil je dit wel kaart het aan op launchpad en laat Cannonical die pakketten uit Synaptic verwijderen ;)

Mee eens.  :)

Maar dat is in dit concrete geval niet aan de orde: er wordt in dit geval heel specifiek gevraagd om hulp bij het kraken van het netwerk van de buren. En dus is het ingrijpen van de moderatoren m.i. volkomen terecht.

Zijn letterlijke woorden waren:
"of anders breek ik in bij anderen hun netwerk!!!"
Waarop een suggestie voor een pakket uit Synaptic kwam en waarop ik een betere suggestie deed.
Kun je mij vertellen waar de "vraag" staat? Ik zie alleen een met humor bedoelde dreiging met daarop volgend 2 suggesties. Niks van een 'inbreekvraag'.

Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #19 Gepost op: 2011/03/18, 06:09:23 »
Men moet  niet alles serieus nemen wat betreft zulke uitspraken, ik denk dat dit misverstand is.

Pjotr houdt je fatsoen en ga niet het woord verachtelijk in de mond nemen, dat voegt niets toe aan deze discussie.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #20 Gepost op: 2011/03/18, 10:12:53 »
ik moest ook even lachen toen dat zogenaamde inbraak verzoek voorbij kwam het was duidelijk humor meer niet, als je hier dan leest hoe mensen erop gaan hakken zakt je broek af. :rolleyes:

Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #21 Gepost op: 2011/03/18, 10:41:25 »
+1

Offline vanadium

  • Lid
Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #22 Gepost op: 2011/03/18, 10:50:55 »
Het forum-team had hem persoonlijk een mail kunnen sturen met daarin het gezegde dat hij in overtreding zou zijn, maar de censuur had niet gehoeven.

In dit geval vind ik de censuur wel terecht. Er wordt niet - ook niet op luchtige en grappige toon - vermeld hoe je het netwerk van de buren kan hacken. Een persoonlijke mail én onmiddellijke ingreep in het geposte bericht vind ik hier een gepaste actie.

Ook als het gaat over het illegaal downloaden zou er op dit forum wat meer reserve mogen zijn.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #23 Gepost op: 2011/03/18, 11:06:26 »
@Dooitze, Vistaus en Xarvaz: Humor? Het hulpverzoek zou humoristisch zijn bedoeld?  ???

Hebben jullie het draadje eigenlijk wel helemaal doorgenomen? Pfff.....

Waar zit hier de humor?
Maar jongens even serieus. Ik wil namelijk netwerk van mijn buren gaan hacken als backup internet.

Ik bedoel het is tegenwoordig gewoon ONMOGELIJK om geen internet te hebben. mail, nieuwes lezen of gaan chatten. Maatschappij eist gewoon van mij dat ik internet moet hebben.

http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/rechter-wifi-netwerk-van-de-buren-hacken-mag/msg710413/#msg710413


Re: Het gedeeltelijk ongegrond wijzigen van berichten
« Reactie #24 Gepost op: 2011/03/18, 11:09:36 »
ik moest ook even lachen toen dat zogenaamde inbraak verzoek voorbij kwam het was duidelijk humor meer niet, als je hier dan leest hoe mensen erop gaan hakken zakt je broek af. :rolleyes:

Sja, als je cabaretier wilt zijn, moet je rekening houden met je publiek, en als je het publiek een slecht gevoel voor humor gaat verwijten, vrees ik dat je snel een andere job moet zoeken, of een ander publiek..  :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2011/03/18, 11:13:19 door Thomas de Graaff »