Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Dual monitor setup HOE?  (gelezen 3395 keer)

[OPGELOST] Dual monitor setup HOE?
« Gepost op: 2011/02/16, 17:10:02 »
Hallo,

Het leek me heerlijk om met twee monitoren te werken dus ik haalde mijn vaders monitor omdat deze toch maar stof aan het zoeken was. Sluit de twee monitoren aan op mijn PC met Ubuntu 10.10 Desktop en gebruik als videokaart de EAH 4550 maar hij spiegelt hem en dat wil ik niet ik wil een beeldscherm voor bijvoorbeeld conky en een klok muziek speler en zo voort en de andere om het grote werk op te verrichten of gewoon dat ik op de ene firefox open heb staan en de ander openoffice bijvoorbeeld. En is het ook mogelijk om op beide een andere achtergrond te hebben?

Hoe stel ik dit allemaal in?

Bedankt alvast,

Fabian
« Laatst bewerkt op: 2011/02/17, 17:10:06 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Dual monitor setup HOE?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/16, 19:27:35 »
Meld voortaan niet alleen het typenummer van je grafische kaart, maar ook de fabrikant. Is makkelijker i.v.m. driversoftware etc. ontopic: Kan je dit niet gewoon in de beeldscherminstellingen aangeven? Of: http://tinyurl.com/6zabco7 ;). [edit] kijk anders eens in de handleiding van je grafische kaart. Of zoek naar officiele drivers.

Re: Dual monitor setup HOE?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/16, 19:37:39 »
Ik weet niet wat ik heb gedaan, maar ik heb nu alleen de achtergrond en kan nu op twee schermen werken :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Dual monitor setup HOE?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/16, 19:54:08 »
Top! Wil je dan even [OPGELOST] voor de topictitel zetten thnx

Re: Dual monitor setup HOE?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/16, 20:00:22 »
Ja zal ik doen alleen net toen ik opnieuw opstartte had hij weer wat instellingen vervaagd en nu staat cairo dock op het linker scherm, hoe krijg ik die op het rechterscherm?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Dual monitor setup HOE?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/16, 20:08:23 »
kun je deze niet gewoon verslepen? Als je 2 monitors hebt, moet je tussen die twee schermen vensters kunnen verslepen, zo ook met Cairo dock, denk ik. Of in de settings aangeven dat je het dock aan de rechterhelft van je scherm wilt hebben.

Re: Dual monitor setup HOE?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/16, 20:21:10 »
Na nog eens een herstart was dit opgelost.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Dual monitor setup HOE?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/16, 20:57:50 »
Oké Wanda alleen ben ik nog niet 100% klaar :P

Weet iemand hoe ik cairo dock verplaats ik zie namelijk geen knop hiervoor ofzo

EDIT:

Ctrl+alt+klik en dan slepen even een herstart maken en kijken of alles functioneerd
« Laatst bewerkt op: 2011/02/16, 21:08:56 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu



Re: Dual monitor setup HOE?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/17, 17:09:46 »
Nogmaals: http://forum.ubuntu-nl.org/forum/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/

Is dit niet gewoon spam? als het nog niet opgelost is hoef ik het toch niet op opgelost te zetten?

Bij deze is hij opgelost.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: [OPGELOST] Dual monitor setup HOE?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/17, 17:46:45 »
Hoewel opgelost, toch twee opmerkingen. Realiseer je dat oudere beeldschermen (zeker de kathodestraalbuismodellen, CRT) nogal wat energie kunnen slurpen. Heb net een twaalf jaar oude 19-inch monitor vervangen, dat ding verbruikt maar liefst 110-130 Watt per uur! Mijn nieuwe lcd-scherm zit tussen de 33 (normaal) en 61 (max) Watt. Op jaarbasis is dat nogal een verschil.

Twee. Ik maak vaak gebruik van de werkbladen in Gnome. M'n werk gaat op bureaublad 1, een fotoprogramma op werkblad 2, een ontwikkelomgeving op 3, enz. Met cntr-alt-pijltje-rechts (etc.) is het snel navigeren.

Groet, Paul.

Re: [OPGELOST] Dual monitor setup HOE?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/17, 18:29:33 »
Ja bedankt voor de tip het zijn 2x 17 inch denk ik en ze zijn 5 jaar oud ongeveer maar het is ook niet de bedoeling om het altijd te gebruiken ;)

1x Olidata en 1x HP vs17e
« Laatst bewerkt op: 2011/02/17, 18:31:39 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: [OPGELOST] Dual monitor setup HOE?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/17, 18:32:43 »
Sorry voor het zeuren over OPGELOST! Dacht dat het ook echt opgelost was... Zal voortaan wat beter lezen!