Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amsn install (offline)  (gelezen 565 keer)

Offline didaaf

  • Lid
Amsn install (offline)
« Gepost op: 2010/03/21, 04:54:39 »
Wil graag updaten vanwege een lelijke fout aan de kant van ms (alle vreemdelingen staan weer in me lijst en ik ga ze niet 1 voor 1 weigeren).

Ok, das duidelijk maar uhm hoe werkt dat zonder pakketbeheer want de laatste versie staat nog niet in het software centrum of synaptic.

Dus los gedwoned en dan staat er compilen die handel typ ./configure en hier krijg ik dus een toegang geweigerd...geweldig  :(

En nu? kan ik dat Tar archief niet inladen (al dan niet uitgepakt) in synaptic? Moet toch iets aangezien ik door mijn eigen pc geweigerd wordt lijkt windows wel  :evil:

Re: Amsn install (offline)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/21, 10:47:12 »
Het archiefbestand bevat hoogstwaarschijnlijk broncode. En je moet het archief uitpakken, in een terminal naar de uitgepakte map gaan en dan ./configure uitvoeren.


Stel dat het archief in Downloads staat, open dan een terminalvenster en typ:
cd Downloads/map-van-amsn
Vervolgens ./configure uitvoeren. Tevens heb je sowieso het pakket build-essential nodig, dat te installeren is via de pakketbeheerder.

Offline didaaf

  • Lid
Re: Amsn install (offline)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/21, 12:27:57 »
Ok dan thx for the reply. Ja newbee en ben het nog niet helemaal gewend die terminal. Ik opende gewoon de terminal en gaf meteen dat commando. Ik heb nu even geen tijd en zal vanavond de boel installeren maar ik denk dat ik er wel uit kom zo  :)