Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Wicd updaten in Karmic  (gelezen 2423 keer)

Offline zooker1

  • Lid
[opgelost] Wicd updaten in Karmic
« Gepost op: 2009/12/16, 00:14:03 »
De laatste tijd is de laadtijd van internetpagina's soms erg lang. Ik gebruik standaard Chrome, maar ook Firefox doet er soms erg lang over.
Ik heb Wicd 1.6.1 geïnstalleerd, maar zag op de site van Wicd dat er al een nieuwere versie is (1.6.2.2).
Ik kan alleen niet de juiste documentatie vinden om een update uit te voeren in Karmic.

Ik ben vrij nieuw met Ubuntu, en vind prutsen wel leuk, maar deze is me iets te riskant.
Heeft er iemand ervaring met het updaten van Wicd in Karmic?

« Laatst bewerkt op: 2010/01/10, 12:34:32 door zooker1 »
Met MS-Dos kon ik lezen, schrijven en rekenen * Met windows 3.1 kon ik lezen en schrijven * Met windows 95 kon ik lezen * Vanaf XP kon ik helemaal niks meer * Ubuntu is weer leuk

Offline track

  • Lid
Re: Wicd updaten in Karmic
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/16, 00:46:30 »
Hoi zooker,

mogelijk is er niets mis met wicd maar wél met de IPv6- adressen.
(dat je die bij Uby 9.10 tijdelijk moet uitzetten)
Kijk even hier:  http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/langzaam-internet-47455/

track

Offline ivo

  • Lid
Re: Wicd updaten in Karmic
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/16, 16:27:28 »
Hoi zooker,

mogelijk is er niets mis met wicd maar wél met de IPv6- adressen.
(dat je die bij Uby 9.10 tijdelijk moet uitzetten)
Kijk even hier:  http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/langzaam-internet-47455/

track

Dat heeft wel als consequentie dat X-forwarding in ssh dan NIET meer werkt.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline zooker1

  • Lid
Re: Wicd updaten in Karmic
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/16, 22:58:27 »
Dank je track.
Ik heb IPv6 uitgezet via via jou link: http://www.webupd8.org/2009/11/how-to-disable-ipv6-in-ubuntu-910.html via de Jaunty methode.
Merk niet echt een verschil. Laadtijd blijft lang.

Er valt me wel iets op. Wij hebben hier thuis een XP-pc, OS-X laptop en ikzelf pruts met Karmic op een laptop. Zojuist waren mijn vriendin en ik gelijkertijd bezig op onze laptops. Nadat mijn vriendin haar laptop (OS-X) uitzette, leek het wel of mijn verbinding beter werd.
Mijn verbinding is prima, Ziggo Z3 en ook de router is vrij nieuw en geschikt voor die nieuwe snelheden. Beiden waren we geen zware internet activiteiten aan het doen.
Toeval dat de verbinding sneller werd?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/17, 00:46:00 door zooker1 »
Met MS-Dos kon ik lezen, schrijven en rekenen * Met windows 3.1 kon ik lezen en schrijven * Met windows 95 kon ik lezen * Vanaf XP kon ik helemaal niks meer * Ubuntu is weer leuk

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Wicd updaten in Karmic
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/26, 08:34:42 »
mischien dat op de laptop van je vriendin toch iets zwaar gebruik staat te maken van het netwerk [mall/spyware? torrents of een ander downloadprogramma] ?

Offline zooker1

  • Lid
Re: Wicd updaten in Karmic
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/09, 20:49:31 »
Daar ben ik weer van een tijdje weggeweest.
Nog steeds problemen met het draadloos internet. Een vaste verbinding is probleemloos.

Het probleem is als volgt: Via de draadloze verbinding heb ik op het ene moment een super snelle verbinding en op het andere moment (vaak een minuut of 2) is de laadtijd tijdelijk erg lang. Dit wisselt elkaar voortdurend af.
Het lijkt wel of de verbinding weg valt, maar zowel netwerk-manager als WICD geven een 99% signaal verbinding aan.

Al wel weer een aantal dingen uitgeprobeerd:
  • WICD weer vervangen voor Network Manager
  • Ping uitgevoerd waarbij de ene keer 5 paketten in 80ms worden verstuurd en de andere keer 2 in 1700ms
  • IPv6 is voor het hele systeem uitgezet

Het hele probleem lijkt mij niks te maken te hebben met mijn vorige post, over gelijktijdig internetten van mijn vriendin op een Mac.
Ook heeft de topicnaam onderhand weinig meer te maken met het probleem.
Ik lees ook andere (nieuwe) topic's met zoals het lijkt hetzelfde probleem.

Iemand enig idee wat het kan zijn?
Met MS-Dos kon ik lezen, schrijven en rekenen * Met windows 3.1 kon ik lezen en schrijven * Met windows 95 kon ik lezen * Vanaf XP kon ik helemaal niks meer * Ubuntu is weer leuk

Offline track

  • Lid
Re: Wicd updaten in Karmic
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/09, 21:38:03 »
Ja, dat ziet er uit als bij hoogfrequente storingen.
(en de wlan- frequentieband is soms erg "vervuild", er zitten zelfs keukenmagnetrons op)

Je kunt met de kanalen spelen, misschien vind je een met minder storingen,
of misschien helpt ook een richtantenne (op beide kanten ?).

track

Offline zooker1

  • Lid
Re: Wicd updaten in Karmic
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/09, 21:57:15 »
Dank voor je antwoord.
In Wicd viel me al op dat ik op kanaal 11 zat en de overige netwerken in de buurt allen onder de 7.

Ik heb het kanaal veranderd en het eerste uur loopt internet vooralsnog probleemloos. Lijkt opgelost.

Dank!
« Laatst bewerkt op: 2010/01/09, 23:20:25 door zooker1 »
Met MS-Dos kon ik lezen, schrijven en rekenen * Met windows 3.1 kon ik lezen en schrijven * Met windows 95 kon ik lezen * Vanaf XP kon ik helemaal niks meer * Ubuntu is weer leuk