Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linux-wlan-ng hoe?  (gelezen 1976 keer)

een

  • Gast
linux-wlan-ng hoe?
« Gepost op: 2007/02/17, 12:21:39 »
Ik geef het op met ndiswrapper. Ik ga eerst linux-wlan-ng drivers proberen, maar wil dat met een prism3 chipset op usb? en ik heb ndiswrapper geinstalleerd maar nog niet geactiveerd (modprobe werkt niet) moet ik die, en de drivers die daarbij horen nog verwijderen om de linux-wlan-ng drivers te installeren?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
linux-wlan-ng hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/17, 12:58:34 »
In de huidige Ubuntuversies is draadloss vaak nog een probleem. In de komende versie, 7.04, die rond 20 april zal uitkomen, zal draadloos uitstekend worden ondersteund. Wil je vast een voorproefje? Haal dan de nieuwste alfa-versie van 7.04 alvast binnen:
http://www.ubuntu.com/testing/herd4

Mudkip

  • Gast
linux-wlan-ng hoe?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/17, 13:15:30 »
Draadloos werkt als een zonnetje met 7.04, en stabiel genoeg :D

linux-wlan-ng hoe?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/17, 14:26:46 »
draadloos werkt? welke beveiliging gebruik je? ik moet namelijk nog steeds elke keer als ik mij aanmeld mijn internet activeren wil hij het doen.
homemade HTPC

een

  • Gast
linux-wlan-ng hoe?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/17, 15:33:47 »
Ok, ik heb nu de linux-wlan-ng driver geinstalleerd van de 6.06 cd. Tot en met modprobe prism2_usb is het gelukt, maar hoe configureer ik hem nu? dat het draadloos ook echt werkt? Ik heb ergens gelezen dat je dan de /network/interfaces moet veranderen (wlan0 staat er al wel bij, ging vanzelf op de een of andere manier) maar ik had dus gelezen dat je wireless_managed oid moet toevoegen, maar hoe doe ik dat?

een

  • Gast
linux-wlan-ng hoe?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/17, 16:08:15 »
Ik weet het al. [ifup wlan0] maar het probleem is alleen dat hij telkens zegt dat wlan0 niet bestaat, ook bij iwlist wlan0 scan ifconfig etc. blijkt dat hij er eigenlijk niet echt is. Het vreemde is alleen dat wlan0 wel bij /network/interfaces staat. Ik heb ook al [modprobe ..._usb] gedaan (weet niet meer wat op de puntjes stond) Hoe krijg ik wlan0 ook echt bij de interfaces?

een

  • Gast
linux-wlan-ng hoe?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/17, 17:43:57 »
ik ga weer eens proberen. Volgens een site moet ik dit doen:

now if no errors appear, th installation is done.

Note that this new two files contains the configuration

/etc/wlan/wlan.conf:

This file maps between wlan devices and network IDs, and contains
the names of all devices that should be initialized by the hotplug
and rc scripts.

/etc/wlan/wlancfg-*

These files are per-network configurations. This makes it easy to
switch between different SSIDs and the various settings they may
require, like WEP keys and whatnot.

You don't need to edit them, you may simply use this script to activate your wireless USB card (change the for your settings:

emacs senao-on.sh

modprobe prism2_usb prism2_doreset=1
wlanctl-ng wlan0 lnxreq_ifstate ifstate=enable
wlanctl-ng wlan0 lnxreq_autojoin ssid= authtype=opensystem
ifconfig wlan0 netmask
route add default gw

ctrl-x ctrl-s (to save and exit)
chmod 755 senao-on.sh

Also, don't forget to set up your resolv.conf to point at your DNS server.

Now you card will be working, look at the LED on the USB card to see if it's turned on.
If you power off the computer and then turn it on again, the above commands may give you an error, then, just unplug the USB card and plug it again. Try the script again and it should work.

Hoe bedoelen ze dat, dat script? En waar moet die staan? (Deze tekst komt trouwens uit een wifi-howto voor een senao usb-wirelesskaart, vandaar dat dat script senao-on heet.)

Ik heb ook eens in wlan.conf gekeken, daar staat op zich niets vreemds in, alleen 'wlan0 scan=no' of zoiets, hoe verander ik dit, met root enzo? ik snap niet hoe je dat kan veranderen, en ook niet hoe je in de map /modprobe (weet niet meer precies de map) de alias wlan0 ndiswrapper kan weghalen en dat er alias wlan0 prism2_usb komt te staan