Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Updaten met Live usb?  (gelezen 755 keer)

Offline John K

  • Lid
Updaten met Live usb?
« Gepost op: 2016/03/02, 12:09:21 »
 Ik wil een live usb gaan installeren, maar hoe zit het met updates? Wanneer je een update doet (of een programmaatje toevoegt) is deze dan verdwenen wanneer je opnieuw opstart?

Offline John K

  • Lid
Re: Updaten met Live usb?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/02, 17:49:52 »
Na de installatie worden de updates uitgevoerd in het 'Linux-gestuurde besturingssysteem' zelf op de computer.

Je kan ook een Live-USB-stick persistent maken ( je voorziet ruimte op de USB-stick, tijdens het aanmaken van de opstartbare USB-stick, om programma's en data te kunnen opslaan) om op een andere computer te gebruiken.

Bedankt voor je uitvoerige antwoord. Ik heb alleen nog de volgende vragen.

Jij zegt dat het updaten bij het aanmaken wordt gedaan, maar hoe zit het dan bij de volgende updates? Met een usb stick (zonder persistent volume althans) wil je niet het internet op zonder beveiligingsupdate's etc !?

De tweede vraag is, het persitent volume kan alleen bij ee ubuntu based systeem?

Zijn er ook command line opdrachten om usb sticks te bouwen, naar eigen smaak (met je eigen pakketten)?
« Laatst bewerkt op: 2016/03/02, 17:51:51 door John K »

Offline John K

  • Lid
Re: Updaten met Live usb?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/08, 17:42:57 »
Super, thx!

Offline John K

  • Lid
Re: Updaten met Live usb?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/09, 13:03:48 »

Ik denk dat het updaten alleen kan gebeuren op een USB die persistent is en voldoende opslagruimte heeft.

Een niet-persistent gemaakte USB kan niet worden ge-updated en daar wil je het internet niet mee opgaan ...daar kan ik me niet over uitspreken.
Ik denk dat Pjotr of Ron daar meer over kunnen  vertellen. Hopelijk lezen ze mee en kunnen ze jou daar meer informatie over mee geven.

Het persistent maken van een USB kan in elke 'Linux-gestuurde besturingssysteem'.

http://askubuntu.com/questions/397481/how-to-make-a-persistent-live-ubuntu-usb-with-more-than-4gb


Ik kom niet echt uit het verhaal van die link om een persistent partitie groter te maken, deel 1 lukt niet en de onderste uitleg met een ext 2 is ook al niet duidelijk. kan iemand meekijken?

Groet John K

Offline John K

  • Lid
Re: Updaten met Live usb?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/10, 17:55:07 »
Heeft iemand hier ervaring mee?

Offline John K

  • Lid
Re: Updaten met Live usb?
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/11, 20:23:07 »
Weet iemand waar meer info te vinden omtrent het vergroten van een persistent partition?

Offline John K

  • Lid
Re: Updaten met Live usb?
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/14, 20:42:14 »
Heeft iemand de kennis of ervaring om te helpen?