Ondersteuning > Installatie

Problemen installeren Ubuntu 24 LTS

(1/3) > >>

Peterke:
Ik probeerde te installeren zoals ik voorheen de nodige versies geinstalleerd heb maar het lukt me nu met Ubuntu 24.04 LTS niet. Ik krijg op de usb drie partities en als usb aansluiting twee vermeldingen waarvan er 1 corrupt is?
Getest met Lubuntu 24 LTS en hetzelfde. Getest met kali 24 en dat lukt wel gewoon.
Als ik daarop klik krijg ik een foutmelding.
En bij opstarten van de usb gebeurt een seconde iets maar ook weer niets en dan gaat hij weer meteen terug naar de boot keuze.

Peterke:
En nog een schermafdruik.

Peterke:
Opstart usb als gebruikelijke gemaakt met het Ubuntu programmaatje daarvoor.

Waar ik nu aan denk maar nog niet hebb gekeken. Kan dit te maken hebben met het uefi Secure boot probleem? Al zie ik die meerdere partities ook op een oude computer wat met eerdere installaties nog niet was.

Peterke:
Balena Etcher geprobeerd met een nieuwe download van ubuntu.com met deze foutmelding als resultaat.
Het lijkt wel dat de originele ubuntu deb corrupt is? Kan dat?

Peterke:
Baal flink. Ben hier in weken al verschillende dagen mee bezig, zonder resultaat.
Ik stop er voorlopig mee. Voorlopig geen tijd meer voor ivm werk en feestdagen. Ben nou van ellende maar tijdelijk Bodhi7 aan het installerendat de laptop werkt. Dat lukt gewoon prima. En de desktop moet maar even wachten met de update.
Jammer want Ubuntu is nog altijd mijn geliefste versie.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie