Ondersteuning > Installatie

USB opstartschijf wissen

(1/3) > >>

Miamigo:
Heb recentelijk Linux 24.04.1 LTS geinstalleerd en dat verliep prima. Ik had hiervoor een USB opstartschijf gemaakt. Nu dit allemaal gelukt is wil ik mijn opstartschijf weer wissen. Maar hoe doe ik dat. Heb al van alles geprobeerd, maar het lukt me niet. Weet iemand hiervoor een oplossing?

Ron:
Met gparted is dat geen probleem.

Miamigo:
Met Gparted lukt dit dus niet. Gparted ziet mijn USB niet.

HENDRIK43:
Ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt , niet weggooien , want het lukt om alles te wissen.
Ik had op windows een usb schijf gemaakt en op de Ubuntu heb ik het kunnen klaren .
Maar welke stappen dat ik ondernomen heb weet ik niet meer .Wel ben ik er zeker 10uren
aan bezig geweest.

Miamigo:
Het is me gelukt. Hoe heb ik dit gedaan. Eerst plaats ik de USB in de PC. Vervolgens start ik gparted. Mijn USB zie ik nu niet in gparted. Ik zie alleen dev/sda1 en dev/sda2. Rechtsboven in geparted kan ik selecteren tussen dev/sda en dev/sdb. Dev/sdb is mijn USB. Deze selecteer ik. Nu zie ik mijn USB in gparted. Nu selecteer ik schijf/partitielabel aanmaken. Ik kies nu voor partitielabel msdos en klik op toepassen. Nu klik ik op partitie nieuw. Ik maak de partitie zo groot mogelijk en kies als bestandssysteem fat32. Vervolgens klik ik op toevoegen. Vervolgens klik ik op bewerken/alle bewerkingen uitvoeren. En het is klaar.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie