Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uiterlijk Ubuntu (thema's)  (gelezen 52689 keer)

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Gepost op: 2007/01/19, 12:04:12 »
Misschien eens leuk om thema's te bespreken in een apart onderwerp.

Zelf was ik op zoek naar een WinXP uiterlijk (om mijn collega's te foppen). Na wat vragen en zelf zoeken heb ik intussen (via een tip) het volgende gevonden:

http://art.gnome.org/themes/gtk2/1058
http://art.gnome.org/themes/icon/1096
http://art.gnome.org/themes/metacity/645
http://art.gnome.org/themes/gtk_engines/1057

Ik heb de volgende zaken nu draaien als thema:

Elementen: Clearlook-XP
Vensterkader: eXperience-0.6
Pictogrammen: eXperience

Ik moet zeggen, het ziet er al zeer XP-achtig uit. Schermfoto volgt. Ik kan op school niets uploaden.... :(
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Tico

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/19, 13:07:40 »
ik ben benieuwd...als het 'net echt'eruit ziet wil ik hem ook zo configureren :D

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/19, 13:59:01 »
Ik heb geen enkel extra themaatje geinstalleerd, maar ik heb wel 4 eigen thema'tjes in elkaar geknutseld.. 1 daarvan lijkt, als je wat aan de werkbalken gaat knutselen, redelijk op Win98 (kleur, controls, venstertjes, etc.). Wat mij wel opvalt is dat dit thema alles behalve snel is. Ik gebruik standaard mijn zelfgemaakte 'classic' thema - die is namelijk lekker snel - wat een beetje de look-and-feel van de oudere grafische schil v. Linux heeft.

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/19, 14:11:36 »
Ten eerste hoort dit in het submenu Etalage
Ten tweede is hier al een topic voor:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/2313

Maar kben benieuwd hoe je screenshot eruit zal zien.

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/19, 14:31:00 »
Even een vraag: Hoe zorg je ervoor dat een screenshot (niet alleen de link) hier wordt weergegeven, dus weke codes ik in een bericht moet toevoegen (uploaden van een bestand snap ik wel).
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)


Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/19, 14:53:30 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Ten eerste hoort dit in het submenu Etalage
hmm ... ja groot gelijk.
;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/19, 20:36:04 »
Nou, daar is ie dan....



http://www.oudvaders.nl/images/winxptheme.jpg

Let op de icoontjes, op het rode X knopje na, vrijwel identiek.Ik heb er een echte WinXP (met een actief venster) via een terminalserver laten draaien voor het vergelijken. Ik heb dat terminalvenster niet actief (vanwege het maken van het screenshot) maar een actief venster is qua kleur voor 95% identiek aan de echte WinXP. Nu ziet het er wat bleekjes uit, maar nogmaals actief is het net zo donker als het actieve venster in het terminalvenster.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Rulus

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #8 Gepost op: 2007/01/22, 22:24:24 »
Zet deze afbeelding eens als achtergrond van je onderste panel, en zet de hoogte op 30 pixels. Dat zal er al echter uitzien!

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #9 Gepost op: 2007/01/22, 22:49:27 »
Heel fraai, kijk maar eens:



http://www.oudvaders.nl/images/winxpwerkbalk.jpg

Die achtergrond is een torenvalk, gefotografeerd door een collega van mij.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Rulus

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #10 Gepost op: 2007/01/22, 22:54:35 »
Mooi mooi :) Volgens mij staat ie niet op 30px hoogte?, dan ziet ie er nog beter uit :p

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #11 Gepost op: 2007/01/22, 23:11:50 »
Citaat van: Rulus
Mooi mooi :) Volgens mij staat ie niet op 30px hoogte?, dan ziet ie er nog beter uit :p
Heb ik heel even gedaan, maar dan worden de icoontjes ook groter, en die houd ik liever op 25 pixels. Ik ben niet zo dol op grote icoontjes, maar op 30 pixels hiet het er inderdaad qua verhouding iets beter uit.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #12 Gepost op: 2007/02/12, 21:19:57 »
Ik zie jullie wel eens met het volgende:



En dat staat dan helemaal linksonderaan in het panel. Mijn vraag is Hoe krijg je dat voor elkaar bij Gnome?

Nog een tip voor de liefhebbers:

Neem eens een kijkje bij:

http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=53131&PHPSESSID=a877150324d1e7e1d51f1595e53212ab

http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=53130&PHPSESSID=a877150324d1e7e1d51f1595e53212ab

Dit is voor hen die het opstarten wat mooier willen maken misschien iets om te proberen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #13 Gepost op: 2007/02/12, 21:35:21 »
Gehehehe, jaaah leuk he die start buttons!
Weet je hoe je dat voor elkaar krijgt?

Dat gedoe van 'Toepassingen-Lokaties-Systeem' kun je verwijderen, dat heet trouwens Menubalk, daarvoor in de plaats voeg je 'Hoofdmenu' toe aan het paneel!
Hoe verwijder je Menubalk: door rechtermuisknopklik op het ubuntu logootje bij Toepassingen en kies 'Verwijderen van paneel'
Daarna rechtermuisknopklik op een leeg stuk van het paneel en kies 'Toevoegen aan paneel'
Kies dan voor Hoofdmenu, welke je daar kunt vinden tussen allerlei andere plugins voor het paneel.

Hoe plaats je dat mooie plaatje als start-button...
Ten eerste moet het een *.svg zijn!
Geef het de naam start-here.svg

Op de volgende lokaties vervang start-here.svg met de door jou gewilde start-here.svg:
/usr/share/icons/gnome/scalable/places en op /usr/share/icons/human/scalable/places

Daarna de toetsencombi Ctrl-Alt-Backspace
Opnieuw inloggen en tadaa!

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #14 Gepost op: 2007/02/12, 21:42:46 »
Mooi, dat gaan we eens proberen...

Hier trouwens nog meer moois:

 http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=52882
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #15 Gepost op: 2007/02/12, 21:53:25 »
Citaat van: woteb
Mooi, dat gaan we eens proberen...

Hier trouwens nog meer moois:

 http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=52882
Kwas het al tegen gekomen, idd mooie button!

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #16 Gepost op: 2007/02/12, 22:07:07 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Hoe plaats je dat mooie plaatje als start-button...
Ten eerste moet het een *.svg zijn!
Geef het de naam start-here.svg

Op de volgende lokaties vervang start-here.svg met de door jou gewilde start-here.svg:
/usr/share/icons/gnome/scalable/places en op /usr/share/icons/human/scalable/places

Daarna de toetsencombi Ctrl-Alt-Backspace
Opnieuw inloggen en tadaa!
Niet dus ;(

Ten eerste kom ik op de genoemde locaties geen start-here-svg tegen en bij /usr/share/icons/human/scalable moest ik zelfs een directory places aanmaken. Alles even met chmod aangepast, maar geen mooie startknop.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #17 Gepost op: 2007/02/12, 22:16:03 »
Citaat van: woteb
Niet dus ;(

Ten eerste kom ik op de genoemde locaties geen start-here-svg tegen en bij /usr/share/icons/human/scalable moest ik zelfs een directory places aanmaken. Alles even met chmod aangepast, maar geen mooie startknop.
Mischien een typfout? het moet wel een start-here.svg zijn! Oftewel met een punt voor svg
Een *.png kun je niet zomaar veranderen naar een *.svg!!!

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #18 Gepost op: 2007/02/12, 22:18:36 »
Ook kom ik er zojuist achter dat ik Human met een hoofdletter geschreven MOET worden!!!

Ga er eens heen met het volgende commando: gksu nautilus /usr/share/icons/Human/scalable/places

gnome moet wel weer met een kleine letter geschreven worden! Dus nogmaals doe eens:
gksu nautilus /usr/share/icons/gnome/scalable/places

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #19 Gepost op: 2007/02/12, 22:23:22 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Citaat van: woteb
Niet dus ;(

Ten eerste kom ik op de genoemde locaties geen start-here-svg tegen en bij /usr/share/icons/human/scalable moest ik zelfs een directory places aanmaken. Alles even met chmod aangepast, maar geen mooie startknop.
Mischien een typfout? het moet wel een start-here.svg zijn! Oftewel met een punt voor svg
Een *.png kun je niet zomaar veranderen naar een *.svg!!!
Het is een .svg (hernoemd van png naar svg). Maar heb ik het goed dat er een conversie van png naar svg moet plaatsvinden? En waar doe je dat dan mee?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Nico

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #20 Gepost op: 2007/02/12, 22:24:09 »
Kan dat met GIMP? Het valt altijd te proberen ;)
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #21 Gepost op: 2007/02/12, 22:25:25 »
Citaat van: Snobke
Kan dat met GIMP? Het valt altijd te proberen ;)
Geprobeerd. Leest wel svg bestandjes in (die star-here.svg) maar converteren van png naar svg, ho maar....
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #22 Gepost op: 2007/02/12, 22:29:49 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Ook kom ik er zojuist achter dat ik Human met een hoofdletter geschreven MOET worden!!!

Ga er eens heen met het volgende commando: gksu nautilus /usr/share/icons/Human/scalable/places

gnome moet wel weer met een kleine letter geschreven worden! Dus nogmaals doe eens:
gksu nautilus /usr/share/icons/gnome/scalable/places
Twee keer het start-here.svg plaatje in beeld. In BEIDE locaties.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #23 Gepost op: 2007/02/12, 22:33:44 »
Citaat van: woteb
Citaat van: CORVUS_CORAX
Citaat van: woteb
Niet dus ;(

Ten eerste kom ik op de genoemde locaties geen start-here-svg tegen en bij /usr/share/icons/human/scalable moest ik zelfs een directory places aanmaken. Alles even met chmod aangepast, maar geen mooie startknop.
Mischien een typfout? het moet wel een start-here.svg zijn! Oftewel met een punt voor svg
Een *.png kun je niet zomaar veranderen naar een *.svg!!!
Het is een .svg (hernoemd van png naar svg). Maar heb ik het goed dat er een conversie van png naar svg moet plaatsvinden? En waar doe je dat dan mee?
Installeer eerst het programma inkscape

Wanneer dat geinstalleerd is, doe je een rechtermuisknop klik op de .png die je wil converteren naar .svg en opent het met inkscape!
Dan kies je in inkscape voor 'Opslaan als'
en wijzigt de naam en je kunt rechtsonderin het opslaanschermpje kiezen voor 'Plain SVG' ipv 'Inkcape SVG'

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #24 Gepost op: 2007/02/12, 22:34:44 »
Ik heb het bestandje even geopend met Bluefish, en die zie er een PNG staan. Toch een conversieprobleem?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)