Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluidskaart voor Ubuntu  (gelezen 1111 keer)

Offline Ben37

  • Lid
Geluidskaart voor Ubuntu
« Gepost op: 2008/03/02, 12:50:56 »
Ik heb sinds gisteren 7.10 op mijn AMD bureau PC gezet, maar heb daar voor de Creative X-Fi extreme audio, of zo iets moeten offeren. Wordt niet ondersteund.
Dit is jammer want de geluidskwaliteit is hiervan heel wat beter dan van de onboard geluidschip.

Zoeken voor ondersteunde PCI kaarten leverde niets op. Creative is pas sinds kort overstag gegaan voor samenwerking met Open Source.
Er schijnt een 64 bit Beta versie (Creatieve) te zijn maar verder vind ik daar niets van.
Wat ik dus zoek is een echt goede geluidskaart. Heeft iemand ervaring of weet iets?
Ben
l

BramV

  • Gast
Geluidskaart voor Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/02, 13:31:07 »
Mijn Audigy2 ZS wordt wel gewoon herkend, en doet het ook goed. Alleen de onboard audio in de BIOS uitzetten omdat Ubuntu anders de verkeerde "kaart" gebruikt.

Volgens mij werd de ZS automagisch herkent, of in iedergeval heel makkelijk, ik heb er geen truuks hoeven uit te halen om het werkend te krijgen.

Offline Ben37

  • Lid
Geluidskaart voor Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/02, 21:52:48 »
Citaat van: BramV
Mijn Audigy2 ZS wordt wel gewoon herkend, en doet het ook goed. Alleen de onboard audio in de BIOS uitzetten omdat Ubuntu anders de verkeerde "kaart" gebruikt.

Volgens mij werd de ZS automagisch herkent, of in iedergeval heel makkelijk, ik heb er geen truuks hoeven uit te halen om het werkend te krijgen.
Bram bedankt voor je reactie.
Audigy2 zs is dat de zelfde als deze ?
Creative Sound Blaster Audigy SE 24bit voor desktop.

Ik heb Audigy2 zs na gezocht dat lijkt op een laptop versie en die wordt ondersteund door linux.
Ben

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Geluidskaart voor Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/03, 20:43:34 »
Een Audigy of Audigy2 werkt zonder problemen.

Offline Ben37

  • Lid
Geluidskaart voor Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/03, 23:11:15 »
Citaat van: Johanvd
Een Audigy of Audigy2 werkt zonder problemen.
Mooi gaan we proberen. Kost ca € 22 Dat is te doen.
Ben