Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?  (gelezen 29876 keer)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #75 Gepost op: 2007/10/05, 14:48:30 »
Citaat van: schoappied
.... zonder duidelijke aankondiging en argumentatie ...
Dit is de crux. Een aantal forumleden (waaronder ik zelf) heeft hier duidelijk om gevraagd, maar het antwoord heeft te lang op zich laten wachten waardoor (onder anderen) de zaak escaleerde. Ik verwacht niet dat iedereen zomaar inspraak zou moet hebben (lijkt me niet werkbaar), maar met enige vorm van communicatie zou dit gebeuren voorkomen zijn.
Iets voor de toekomst...

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #76 Gepost op: 2007/10/05, 14:51:25 »
Even over het al dan niet misbruiken van de Google zoekfunctie. Dit is geen misbruik, maar gebruik maken van een bestaande service die Google al een tijdje aanbiedt: Google Coop http://www.google.com/coop/

schoappied

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #77 Gepost op: 2007/10/05, 15:06:04 »
Waar ik persoonlijk en wellicht ook een aantal anderen erg benieuwd naar ben is waarom, gegeven de groep mensen die Google liever niet gebruiken er niet gekozen wordt voor de zoekfunctie Scroogle. Dit lijkt me nog wel een wezenlijk punt eigenlijk, waar nog niet op in is gegaan. (Ik hoop niet dat ik nu aan het doordrammen ben ;)...)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #78 Gepost op: 2007/10/05, 15:14:52 »
Ik denk dat er met Google Coop meer mogelijkheden zijn dan met Scroogle.
Met Scroogle kan je wel binnen 1 site zoeken, maar niet in meerdere tegelijk volgens mij.
De Google search bovenaan de pagina zoekt in de mailinglijst, het forum en de wiki.
Bovendien zal het voor verreweg de meeste mensen hier worst zijn met welke zoekmachine ze zoeken, zolang het maar werkt.

Daarom is denk ik voor Google gekozen: het is makkelijk in te voeren, geeft de goede mogelijkheden en het werkt.

schoappied

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #79 Gepost op: 2007/10/05, 15:50:46 »
Ixquick doet het wat het zoeken binnen een site betreft idd beter dan scroogle denk ik...

Goed wellicht is er genoeg over gesproken... en wie weet verandert de kijk van de forumbeheerders nog wel in de toekomst mbt Google... Zo is het bij velen hier ook gegaan mbt Microsoft ;)

Ik ben iig blij :) met de terugkeer van de oude zoekfunctie waardoor ik niet gedwongen ben de Googlefunctie te gebruiken. Voor bredere zoekacties binnen ubuntu-nl zal ik de zoektip van Johanvd toepassen in Ixquick.

Shalom!

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #80 Gepost op: 2007/10/05, 20:08:47 »
Shalom Manisma. :D

Vergeet niet schoappied ,

Het is beter je ergste vijand dicht bij je te houden, (als dat zo is met google huh ? )

En wat betreft mijn woordje Misbruik

Tuurlijk is dit een standaart functie van Google en kan je die gewoon gebruiken.

Echter hoe je Google ook verafschuwd en hoe lief je iets anders zou willen hebben, moet je je afvragen of je dan wel handig bezig bent.

Vraag je af hoeveel mensen Google gebruiken en hoeveel mensen een andere zoekmachine gebruiken ??

juist de meeste mensen gebruiken Google.

Welaan.
Bedenk dan wel dat indien je ergste vijand Google is of zou zijn, diezelfde Google als je hem gebruikt op de manier zoals we nu doen wel ervoor zorgt dat zodra er ook maar ergens iemand op aarde het woordje Linux of Ubuntu in Google gooit hij automatish weer hier of op de Ubuntu site terecht komt.

Dus in die vorm zou je kunnen denken dat je ergste vijand gratis voor jouw reclame maakt en er toch voor zorgt dat hetgeen waar jij voor staat verspreid word over het internet en dus over de aarde.

Dus ipv volledig afstoten kan je ons (Ubuntu) zien als de goede geest in Google.

In alle negatieve dingen zitten toch altijd wel positieve dingen.

Een beetje het 1/2 volle <> 1/2 lege glas verhaal :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline bwman

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #81 Gepost op: 2007/10/05, 23:56:51 »
joepie de oude zoekfunctie is ook terug lekker makkelijk kan je ze alle twee gebruiken.das het mooie hier aan het forum hier word nog geluisterd naar de mensen thx modjes.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast