Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Akademy 2008 Sint-Katelijne-Waver 9 - 15 Augustus 2008  (gelezen 4321 keer)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Akademy 2008 Sint-Katelijne-Waver 9 - 15 Augustus 2008
« Gepost op: 2008/06/15, 17:28:38 »
Zijn er programeurs die zin hebben om mee te werken aan de KDE desktop omgeving?
Binnen een paar maanden begint Akademy:

http://akademy.kde.org/

Wie wil gaan kan zich inschrijven via de link hierboven. Ik ben reeds ingeschreven en ga zaterdag kijken.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Akademy 2008 Sint-Katelijne-Waver 9 - 15 Augustus 2008
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/15, 17:37:41 »
Leuk dat je dit hier even neerzet :) Ik help zelf mee met de organisatie van Akademy 2008.
Het is trouwens niet enkel voor programmeurs bedoeld. De eerste dagen is het eerder een sociaal evenement.

Daarna zal het wel vooral voor programmeurs bedoeld zijn, maar dan is nog steeds iedereen die een kijkje wil nemen of geïnteresseerd is in programmeren voor KDE welkom.

PS: er is nog heel wat werk te doen.. vrijwilligers die willen helpen met de organisatie kunnen zich melden via http://akademy.kde.org/jobs.php
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Double12

  • Lid
Akademy 2008 Sint-Katelijne-Waver 9 - 15 Augustus 2008
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/15, 18:40:28 »
Wat is er zoal te doen voor mensen die niet meewerken aan KDE?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Akademy 2008 Sint-Katelijne-Waver 9 - 15 Augustus 2008
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/01, 01:50:50 »
Citaat van: Double12
Wat is er zoal te doen voor mensen die niet meewerken aan KDE?
Eventueel (niet verplicht natuurlijk) een paar sociale avonden, bijvoorbeeld een feestje in een brouwerij (gratis drank!) http://akademy.kde.org/events/social_event.php en een boottochtje http://akademy.kde.org/events/day_trip.php

en natuurlijk gewoon heel veel presentaties e.d. Zeer interessante presentaties wel hoor :) Men doet bij KDE tegenwoordig zeer leuke, interessante en innovatieve dingen..

Dit is het schema: http://akademy.kde.org/schedule.php

Mijn vraag is: wie komt er allemaal?
Ikzelf zal aanwezig zijn vanaf vrijdag 8 augustus tot donderdag 14 augustus. Ik verblijf in Hostel Rosendael.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Kev

  • Lid
Akademy 2008 Sint-Katelijne-Waver 9 - 15 Augustus 2008
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/01, 21:15:16 »
Ik zal eens zien wat ik kan doen, ik heb daar in de buurt familie wonen en het is ook niet echt zo ver van waar ik woon, dus ik kan zien of ik kan, maar ik vrees ervoor.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Speedboy

  • Gast
Akademy 2008 Sint-Katelijne-Waver 9 - 15 Augustus 2008
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/08, 00:36:29 »
Kan je ook gewoon een keertje naar de presentaties komen kijken of moet je altijd ingeschreven zijn?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Akademy 2008 Sint-Katelijne-Waver 9 - 15 Augustus 2008
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/10, 07:18:53 »
Je moet ingeschreven zijn, maar dat kan ook aan de inkom aan de infobalie.
Vrijdag en zaterdag was wel best prettig. Later daarover meer :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Akademy 2008 Sint-Katelijne-Waver 9 - 15 Augustus 2008
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/11, 03:02:22 »
Bart, ik heb je zaterdag niet gezien. Was je aanwezig?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Akademy 2008 Sint-Katelijne-Waver 9 - 15 Augustus 2008
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/17, 16:47:22 »
Weinig respons hier :) ondertussen is Akademy voorbij en ben ik weer thuis.
Het was héél leuk. Ook leuk om te horen van alle bezoekers dat dit de beste Akademy tot nu toe was qua organisatie :) als je zoiets hoort ben ik trots om daar deel van uitgemaakt te hebben.

Er is heel veel besproken, heel veel gewerkt, en ook heel veel gesport en plezier gemaakt.

Ik ben blij om weer thuis te zijn zodat ik me met andere zaken kan bezighouden, maar langs de andere kant vind ik het erg jammer dat ik afscheid heb moeten nemen van een hoop nieuwe vrienden. De sfeer in de KDE community is echt uitzonderlijk prettig.

Ik hoop dat ik volgend jaar wat meer volk zie van de Ubuntu/Kubuntu community. Volgend jaar is het te doen in Gran Canaria. Ik zal daar waarschijnlijk aanwezig zijn, maar dat hangt wel af van bepaalde factoren, omdat het niet bij de deur is..

Momenteel ben ik bezig met het testen van mijn Nokia N810 (die 100 developers hebben gekregen) van Nokia. Superapparaat met maar 3 nadelen imo. Geen 2D/3D HW acceleratie, geen HW video decoder en je kan er niet mee bellen zonder wifi ;) voor de rest is het echt een prachtapparaat. Misschien dat de opvolger die dingen wel zal hebben, dan ben ik helemaal verkocht.



Hier draait by default trouwens een Gtk+ based framework op, genaamd Hildon. En ik moet zeggen dat het OS me wel bevalt. Er is goed over nagedacht voor een internet tablet. Maar toch zal ik binnenkort een Qt-based OS installeren zoals Qtopia of zelfs een op KDE 4 / Plasma gebaseerd OS :) Men is met de ontwikkeling daarvan al hard aan de slag gegaan. Zelf heb ik ondertussen ook al Scratchbox e.d. geïnstalleerd om zelf aan de slag te gaan met software development op dit apparaatje.

Binnen een paar dagen schrijf ik een volledig verslag over Akademy op de planet en zoek ik een aantal mooie foto's uit.

Maar de eindconclusie is toch wel dat dit het leukste FOSS evenement was dat ik tot nu toe heb meegemaakt :) volgend jaar wordt het samen met Guadec (GNOME) georganiseerd, dus dat wordt een héél groot feest :) hopelijk zonder al te veel "live flamewars" ;)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Akademy 2008 Sint-Katelijne-Waver 9 - 15 Augustus 2008
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/17, 18:20:39 »
Mooi apparaat, profoX! Proficiat.

Offline Ivan1986

  • Lid
Akademy 2008 Sint-Katelijne-Waver 9 - 15 Augustus 2008
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/17, 22:54:28 »
cool had ik dat geweten... was nu eens vlak bij huis... ik ben er vorig jaar nog afgestudeerd!!! in de nayer... coole school he ;)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Akademy 2008 Sint-Katelijne-Waver 9 - 15 Augustus 2008
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/18, 08:26:45 »
Ivan1986: valt wel mee :P grote, lange treden wel, op die trappen :P heb je les gehad van Bart Cerneels?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)