Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bootable systeem op een externe harddisk zetten?  (gelezen 7303 keer)


Offline PaulDra

  • Lid
Re: Bootable systeem op een externe harddisk zetten?
« Reactie #26 Gepost op: 2014/04/27, 13:46:44 »
@Bobbie: aardig dat je even meezoekt, maar als ik op die pagina naar 'Local Network - Booting the installer from a local server, using DHCP, TFTP, and PXE' navigeer, zie ik dingen die ik eenvoudigweg niet begrijp: 'Configure a bootp service on a linux host.' Dat zegt me niets. Ik heb geen linux host, alleen Windows-pc's... ik zou niet weten waar ik moest beginnen. Zo eenvoudig is dit niet voor iemand die net met (x)ubuntu begint. Misschien ik het te hoog gegrepen, een moeilijk te booten laptop van xubuntu te willen voorzien.

Paul

Offline PKing

  • Lid
Re: Bootable systeem op een externe harddisk zetten?
« Reactie #27 Gepost op: 2014/04/27, 14:54:45 »
Nou, vandaag heb ik dan eindelijk de laptopschijf op een desktop aangesloten via een adapter aan een IDE-kabel waarop ook de optische drive was aangesloten, maar de installatie van Ubuntu 12.04.4 bleef steken op het punt waarop een tweede dvd werd gevraagd met de tekst 'Please insert the disk labeled: LTE _Precise Pangolin_-Release i386 (20140205)'. Bij gebrek aan die dvd kon ik alleen de installatie afbreken en zit ik met de vraag:

Had ik misschien het ophalen van updates moeten uitschakelen door Ubuntu te installeren zonder netwerkverbinding?

Paul
--


Ik begrijp de vraag om een tweede disk niet?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Bootable systeem op een externe harddisk zetten?
« Reactie #28 Gepost op: 2014/04/27, 14:59:51 »
Dat er tijdens de installatie om een 2e schijf wordt gevraagd is niet gebruikelijk.
Ik heb er niet eerder van gehoord.

Misschien dat het uitschakelen van de updates inderdaad kan helpen.

Re: Bootable systeem op een externe harddisk zetten?
« Reactie #29 Gepost op: 2014/04/27, 19:35:02 »
Het vragen om een 2e schijf is heel bijzonder.
Maar je kan wellicht het nog eens proberen met een andere versie:

https://help.ubuntu.com/community/Installation/MinimalCD
Hiervoor heb je zeker een internet verbinding nodig.
En waarom niet eerst de 14.04 uitproberen?

Hoewel een internetverbinding bij installatie zeer aan te bevelen is, kan het ook zonder met:
http://cdimage.ubuntu.com/ xubuntu/releases/12.04/release/
Kies dan voor de alternate versie.


Offline PaulDra

  • Lid
Re: Bootable systeem op een externe harddisk zetten?
« Reactie #30 Gepost op: 2014/05/12, 15:09:34 »
Beste helpers, het is uiteindelijk niet gelukt de Toshiba R100 van Ubuntu te voorzien. Nogmaals bedankt voor jullie input. Ik heb die oude laptop uiteindelij maar weggegooid ;-)