Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Titel en naam van artiest en song niet bij te branden??  (gelezen 3333 keer)

Titel en naam van artiest en song niet bij te branden??
« Gepost op: 2011/02/22, 13:04:40 »
Ik ben bezig om een cassettebestand van een kennis om te zetten naar CD's.
Zelf brand ik nog zelden een audioCD.Speel het wel af van af de PC.
Maar het valt nu weer op dat je geen titel/artiest/songtitel er bij kan branden.
Wel gegoogled hier over,schijnt dat het met Redbook te maken heeft,maar dat zou bij de huidige brandsoftware automatisch gaan...
Dus ben nog niet helemaal overtuigd!
Dus de vraag voor de deskundigen:Kan dat nou wel of niet??En dan bedoel ik natuurlijk de gewone .wav bestanden,geen mp3's....
Ik heb al een paar gebrand,met Nero in Windows en Brasero in Ubuntu,maar hetzelfde resultaat.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/22, 13:06:40 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline barth

  • Lid
Re: Titel en naam van artiest en song niet bij te branden??
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/23, 03:44:54 »

Het redbook...dat is lang geleden...Ooit een cd gemastert voor een uitgeverij op een p2 met minimale brand software...Volgens de perserij was het niet mogelijk om van ons zelf gebrande cd'tje een master te maken, en we zouden het meerkleuren-drukwerk gratis krijgen als het zou lukken...

Ik heb toen dat redbook ter hand genomen en 'ontdekt' waar een (echte) audio cd aan moet voldoen...Stopbit aan begin/einde track, max 99 van deze met een tijdsduur van maximaal 74 minuten.En je kan idd tekst invoeren....Had ik dat toen maar gedaan...Nu heb ik een cd met 99 gedichten van heel veel dichters en ben het hoesje kwijt.

Binnen een dag werd ik door ze gebeld...Het werkte! Gratis hoesjes.... O0
(gelukkig wel, die p2, maar vooral die brander hapte flink in het budget...heb mijn batch bij de leverancier gemeld en ook die waren erg enthousiast, zijn later nog door Nero overgenomen)

Wat ik wil zeggen...haal je opname binnen in Audacity, knip de losse liedjes en exporteer deze, je krijgt nu de mogelijkheid om deze metadata zelf in te voeren. Je kunt zelfs sjablonen maken...Het kost wat moeite maar daar krijg je geen spijt van.

Daarna branden....
 =D


edit:typo
« Laatst bewerkt op: 2011/02/23, 04:12:25 door barth »

Offline barth

  • Lid
Re: Titel en naam van artiest en song niet bij te branden??
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/23, 03:58:22 »
dubbelpost?

Re: Titel en naam van artiest en song niet bij te branden??
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/23, 09:39:32 »

Het redbook...dat is lang geleden...Ooit een cd gemastert voor een uitgeverij op een p2 met minimale brand software...Volgens de perserij was het niet mogelijk om van ons zelf gebrande cd'tje een master te maken, en we zouden het meerkleuren-drukwerk gratis krijgen als het zou lukken...

Ik heb toen dat redbook ter hand genomen en 'ontdekt' waar een (echte) audio cd aan moet voldoen...Stopbit aan begin/einde track, max 99 van deze met een tijdsduur van maximaal 74 minuten.En je kan idd tekst invoeren....Had ik dat toen maar gedaan...Nu heb ik een cd met 99 gedichten van heel veel dichters en ben het hoesje kwijt.

Binnen een dag werd ik door ze gebeld...Het werkte! Gratis hoesjes.... O0
(gelukkig wel, die p2, maar vooral die brander hapte flink in het budget...heb mijn batch bij de leverancier gemeld en ook die waren erg enthousiast, zijn later nog door Nero overgenomen)

Wat ik wil zeggen...haal je opname binnen in Audacity, knip de losse liedjes en exporteer deze, je krijgt nu de mogelijkheid om deze metadata zelf in te voeren. Je kunt zelfs sjablonen maken...Het kost wat moeite maar daar krijg je geen spijt van.

Daarna branden....
 =D


edit:typo

En dan zie je nog niks in de CDspeler of DVDspeler.....Zelfs geen titel of artiest...In de pc gebeurd dat door aan de CCEB website,of zoiets,te vragen wat het is...
Maar dat werkt weer alleen als het een kopie is van het origineel.Ik heb dus een CD met twee cassettekanten,wat twee LP's zijn en ook dan werkt dat niet.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline barth

  • Lid
Re: Titel en naam van artiest en song niet bij te branden??
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/24, 03:58:18 »
Tis maar een tip hoor...Hoe je zelf de metadata kunt toevoegen aan een zelfs opgenomen audiobestand...

Misschien ouderwets de playlist uitprinten en in een doosje erbij doen ?  
 XD
« Laatst bewerkt op: 2011/02/24, 04:16:21 door barth »

Re: Titel en naam van artiest en song niet bij te branden??
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/24, 11:05:24 »
Ja,dat is het enigste wat je kan doen dan....
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.