Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adobe Flash Player  (gelezen 1353 keer)

Adobe Flash Player
« Gepost op: 2012/07/01, 22:30:44 »
Ik ben overgestapt van Google Chrome naar Chromium als webbrowser en krijg nu regelmatig de melding: You need the Adobe Flash Player. als ik een website bezoek. Bij Chrome had ik hier nooit last van. Ik heb in het Ubuntu softwarecentrum gekeken en Adobe Flash-plug-in is geinstalleerd en zou volgens de omschrijving ook moeten werken met Chromium. Moet ik wellicht toch nog een plug-in installeren?

Re: Adobe Flash Player
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/01, 22:54:22 »
Kun je ons voorbeelden van websites geven waarop het gebeurt?

Re: Adobe Flash Player
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/02, 11:03:14 »
Kun je ons voorbeelden van websites geven waarop het gebeurt?

http://www.weer.nl/nederland/actueel-en-verwacht-weer.html
http://www.weer.nl/nederland/nederland.html

In plaats van het plaatje, krijg ik de melding te zien. Ook op een aantal online gamesites die mijn vrouw wel eens bezoekt verschijnt deze melding.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Adobe Flash Player
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/03, 10:58:14 »
Ook getest met Firefox ?
Chromium gebruikt (tot nu) dezelfde plugin als Firefox.
Als Firefox ook niet werkt heb je misschien het "te nieuwe Flash Plugin met sommige oudere video chips" verschijnsel en moet je een oudere versie Flash Plugin handmatig invoegen.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Adobe Flash Player
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/03, 11:42:46 »
Ook getest met Firefox ?
Chromium gebruikt (tot nu) dezelfde plugin als Firefox.
Als Firefox ook niet werkt heb je misschien het "te nieuwe Flash Plugin met sommige oudere video chips" verschijnsel en moet je een oudere versie Flash Plugin handmatig invoegen.

Nee. De nieuwe Chrome 20 werkt met een andere plugin: http://www.muktware.com/3778/chrome-20-google-takes-over-adobe-flash-linux-development

Re: Adobe Flash Player
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/03, 12:16:45 »
Voor alle duidelijkheid: ik gebruik nu Chromium 18.0.1025.168 (Ontwikkelaarsbuild 134367 Linux) Ubuntu 10.04. Ik had Google Chrome, maar die startte na de laatste 2 updates niet meer op, vandaar dat ik nu Chromium gebruik. En Firefox gebruik ik al geruime tijd niet meer, omdat deze destijds ook problemen veroorzaakte. Ik dacht dat er geen verschil was tussen Chrome en Chromium, maar dat blijkt dus toch van wel. Ik ga eerst maar eens proberen een oudere versie van Flash te installeren.

Re: Adobe Flash Player
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/03, 12:47:42 »
Of installeer de nieuwste versie van Ubuntu: 12.04

Offline pertrus

  • Lid
Re: Adobe Flash Player
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/03, 14:46:29 »
Is flash al geinstalleerd in Ubuntu 12.04 ?
Ik gebruik 12.04 , maar ik krijg ook altijd de vermelding dat ik flash moet downloaden ?
Maar ik krijg dat niet gefixt !
En ook Java heb ik nodig !
Voor op deze site : http://www.voxopop.com/

Grt.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Adobe Flash Player
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/03, 21:03:00 »
@vistaus
Diverse 32 bit 12.04 installaties op oudere machines voorzien van de oudere flash. Nu wel flashfilmpjes. Voorheen met de updated versie een regelrechte ramp.
Let wel, probleem treedt niet op met de huidige generatie PC's/video kaarten.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Tom

  • Lid
Re: Adobe Flash Player
« Reactie #9 Gepost op: 2012/07/03, 22:23:30 »
Is flash al geinstalleerd in Ubuntu 12.04 ?
Ik gebruik 12.04 , maar ik krijg ook altijd de vermelding dat ik flash moet downloaden ?
Maar ik krijg dat niet gefixt !
En ook Java heb ik nodig !
Voor op deze site : http://www.voxopop.com/

Grt.
Wat Flash betreft > ubuntu restrict extra geïnstalleerd ?
Voor Java gebruik ik Openjdk en uw site werkt prime daarmee.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Adobe Flash Player
« Reactie #10 Gepost op: 2012/07/03, 23:10:10 »
Flash op oudere computers met Linux zijn inderdaad zwaar benadeeld door Adobe, met een Flashplayer die alleen door nieuwe(re) hardware wordt getrokken. Lees er hier maar iets meer over.

Mijn oude computer heb ik inmiddels voorzien van Xubuntu 12.04. Maar die specifieke problemen met Flash is hiermee niet opgelost. Ik vrees dat mensen met oudere hardware aangewezen zijn op óf een gedateerde Flashplayer, óf helemáál geen Flash. Hopelijk gaat de nieuwe eigenaar van Flash voor Linux (Google) dit weer ongedaan maken. Maar liever zie ik Flash helemaal verdwijnen. Maar ja, op dit moment is dit wishful thinking, vrees ik....
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Adobe Flash Player
« Reactie #11 Gepost op: 2012/07/04, 00:09:38 »
Nieuwste Flash Player werkt hier anders perfect op mijn oude laptoppie uit 2000. Op die van mijn maandagse leraar ook uit 2002.

Dus niet per definitie op oudere hardware problemen hoor.

Re: Adobe Flash Player
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/04, 00:13:09 »
Ik draai e.e.a. op een oude PC, dus misschien (ik hoop het niet natuurlijk) heeft het hiermee te maken. Dat zou ik wel jammer vinden, want de PC doet het verder nog perfect. Voor wat betreft installatie van 12.04 zit ik eigenlijk te wachten op de upgrade van 10.04 naar 12.04. Ik heb Firefox geprobeerd, maar ook hier hetzelfde probleem. Ook heb ik geprobeerd Google Chrome nogmaals te installeren, maar deze blijft niet opstarten. Ik heb Firefox en Chrome inmiddels maar weer geheel verwijderd en blijf nog maar even Chromium gebruiken. Ik wacht nog heel even of er nog bruikbare tips komen en anders ga in wellicht toch een schone installatie van Ubuntu 12.04 doen.

Re: Adobe Flash Player
« Reactie #13 Gepost op: 2012/07/04, 00:19:29 »
Upgrade is er al.

Trouwens, de 2 linkjes va jou van dat weer doen het perfect hier op 12.04 in Opera 12.

Re: Adobe Flash Player
« Reactie #14 Gepost op: 2012/07/04, 10:00:12 »
Upgrade is er al.

Ik heb via Updatebeheer nog steeds geen melding gehad dat er een upgrade beschikbaar is.....  ???