Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Betere uitleg steunpunt zijn en worden

Ja, ik vindt het inderdaad onduidelijk
5 (22.7%)
Ja, dat kan ik ook wel gebruiken
6 (27.3%)
Weet niet
0 (0%)
Nee, gewoon/geen reden
3 (13.6%)
Nee, het staat er al duidelijk genoeg
8 (36.4%)

Totaal aantal stemmen: 19

Auteur Topic: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt  (gelezen 7262 keer)

Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #25 Gepost op: 2009/06/11, 14:36:58 »
Degene die steunpunt zijn moeten in de de wiki hun naam noteren en wat ze doen

Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #26 Gepost op: 2009/06/11, 15:29:30 »
Mijn vraag is hoe wij er nu achter komen welke steunpunten niet optimaal of helemaal niet werken voor de medemens en ze zo van de lijst afhalen.
Want dat is nog al niet wat, misschien een meldpunt maken bij iemand uit de community?

 is alleen, zolang nergens beschreven staat wat er minimaal van een steunpunt verwacht mag worden lijkt het mij moeilijk om er een klacht over in te dienen.

 De wiki is aangemaakt:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Steunpunt

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #27 Gepost op: 2009/06/11, 15:40:58 »
Is het niet veel verstandiger om de al bestaande pagina hierover aan te passen als dat nodig is?
http://www.ubuntu-nl.org/ondersteuning/steunpunten

Zo ingewikkeld is het toch niet? Als je wat bekender bent met Ubuntu en je wil mensen in jouw omgeving graag helpen, dan geef je dat aan. Dat is alles.
Ik denk niet dat we er veel mee op zullen schieten als we het ingewikkelder gaan maken door allerlei regels en eisen op te stellen. Het enige wat je kan verwachten is dat iemand wel actief is. Een steunpunt die nergens op reageert hebben we niks aan. In zo'n geval zou diegene van de steunpuntenkaart verwijderd moeten worden.

Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #28 Gepost op: 2009/06/11, 16:19:16 »
Misschien zo'n keurmerk waar Gijs het over had.
Kubuntu 20.04

Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #29 Gepost op: 2009/06/11, 16:21:26 »
Nee. Hierover is ooit een discussie geweest, maar daarover was veel bezwaar.

Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #30 Gepost op: 2009/06/11, 16:21:43 »
:o Ik zie nu pas dat ik het enige steunpunt in Almere ben!
Maar nog nooit iemand hoeven helpen. :'(
Vind je het gek, als de mensen die tarieven zien op je site, willen ze al niet meer geholpen worden. Ik zelf ben heel vaak in Almere om mensen te helpen.  :rolleyes:

Nee. Hierover is ooit een discussie geweest, maar daarover was veel bezwaar.
Ik weet het. Echter je zal toch iets eraan moeten doen, ik weet ook niet hoevaak dit voorkomt? Als het 1 of 2 gevallen per jaar is/zijn zou ik er niet teveel aandacht aan schenken. Als het veel meer is, dan is het overwegen waard om een meld/klachten punt in te stellen. Waarna, indien nodig deze persoon van de steunpunten kaart verdwijnt.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/11, 16:50:21 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline siegi

  • Lid
Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #31 Gepost op: 2009/06/11, 17:12:00 »
Is het niet veel verstandiger om de al bestaande pagina hierover aan te passen als dat nodig is?
http://www.ubuntu-nl.org/ondersteuning/steunpunten
lijkt me ook verstandiger
+1, Zet het anders even op de agenda van de volgende irc meeting. Als het wordt goedgekeurd dan zal het heel snel op de site worden aangepast. :)
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20090613
En inderdaad niet teveel regels, eisen. Een steunpunt is gewoon iemand die mensen in zijn omgeving wil helpen. Als uiteindelijk het probleem van de vraagsteller te moeilijk is kan het steunpunt nog altijd zeggen dat hij niet kan helpen..

Ik zou wel graag een meldpunt hebben voor mensen die totaal geen antwoord hebben gehad op een vraag.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/11, 17:15:36 door siegi »

Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #32 Gepost op: 2009/06/11, 20:13:22 »
:o Ik zie nu pas dat ik het enige steunpunt in Almere ben!
Maar nog nooit iemand hoeven helpen. :'(

Nee hoor, ik ben ook steunpunt :)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #33 Gepost op: 2009/06/11, 20:24:29 »
Citaat
Ik zou wel graag een meldpunt hebben voor mensen die totaal geen antwoord hebben gehad op een vraag. 

dit zou mischien mooi via de community vertegenwoordiger kunnen gaan,
als er klachten komen dan via hem heea doorspelen aan het team bijvoorbeeld.
ik heb nog wel een ideetje of twee maar die komen bij de komende meeting wel aan bod, want hier mag idd best aandacht aan besteed worden imo.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #34 Gepost op: 2009/06/11, 20:29:20 »
Citaat
Ik zou wel graag een meldpunt hebben voor mensen die totaal geen antwoord hebben gehad op een vraag.  

Citaat van: chris
dit zou mischien mooi via de community vertegenwoordiger kunnen gaan,


+1 dit is echt iets wat bewaakt dient te worden
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline joop13

  • Lid
Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #35 Gepost op: 2009/06/11, 20:33:53 »
:o Ik zie nu pas dat ik het enige steunpunt in Almere ben!
Maar nog nooit iemand hoeven helpen. :'(

Nee hoor, ik ben ook steunpunt :)

Ik zou het maar even nakijken want ik kwam er vorige week achter dat ik ook niet meer als steunpunt was genoteerd in mijn profiel en op de kaart.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #36 Gepost op: 2009/06/11, 20:35:05 »
klopt bij mij was het ook ineens uitgeschakeld, al twee keer, hoe dat kan is mij ook een raadsel.

Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #37 Gepost op: 2009/06/11, 20:44:39 »
Ja, dat gebeurt bij mij ook constant. Maar ik sta nog wel op de kaart geprikt en op mijn website staat ook dat ik steunpunt ben.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #38 Gepost op: 2009/06/11, 22:10:32 »
De wiki is aangemaakt:
Maar
Zet het anders even op de agenda van de volgende irc meeting.
Waarom wachten we met het verder invullen van de wiki niet op de irc meeting?

De wiki vindt ik geen goed idee. De bestaande pagina is veel beter. Daar kan je in contact komen met een steunpunt via een forum-profielnaam.
Bij de wiki moet nu allerlei persoonlijke informatie worden opgegeven (n.a.w.+e-mail)? Mogelijk willen niet alle steunpunten dat zomaar op een wiki plaatsen.
Bovendien is op de bestaande pagina heel duidelijk wat het dichtstbijzijnde steunpunt is. De wiki wordt 1 lange lijst.
Waarom verwachten we dat wiki informatie actueler zal blijven dan op de bestaande steunpunten pagina?
Neemt niet weg dat de besproken problemen met de steunpunten aandacht verdienen maar of een wiki starten de juiste oplossing is betwijfel ik.
Ik ben eerlijk gezegd geen steunpunt maar zal ook zeker niet overwegen als ik daarvoor mijn exacte persoonlijke gegevens op een openbare site moet plaatsen. Wellicht wel als het 1e contact, zoals nu mogelijk is, via een persoonlijk bericht op het forum verloopt.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #39 Gepost op: 2009/06/12, 10:16:26 »
Als je helemaal bovenaan de pagina op Ondersteuning klikt kom je hier terecht: http://www.ubuntu-nl.org/ondersteuning
En daar staat ook al wat over de steunpunten.

Offline siegi

  • Lid
Re: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Reactie #40 Gepost op: 2009/06/12, 10:30:40 »
De steunpuntkaart stond overigens eerst op het forum bovenaan in het midden, nu is het daar weggehaald en dat is toch zonde.

Je kan toch moeilijk alle interessante pagina's in het mededelingsgebied zetten? Wat is dan nog het nut van de menubar rechtsboven?
Het echt belangrijke wat je  via het mededelingsgebied onder de aandacht wil brengen wordt dan totaal niet meer gezien...

overigens +1 testcees.
Ik zou graag hebben dat de pagina's over steunpunten op de wiki gewoon verwijderd worden, ik zie er geen heil in...
Waarom zouden we overigens 2 databases aanmaken met steunpunten?