Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Betere uitleg steunpunt zijn en worden

Ja, ik vindt het inderdaad onduidelijk
5 (22.7%)
Ja, dat kan ik ook wel gebruiken
6 (27.3%)
Weet niet
0 (0%)
Nee, gewoon/geen reden
3 (13.6%)
Nee, het staat er al duidelijk genoeg
8 (36.4%)

Totaal aantal stemmen: 19

Auteur Topic: Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt  (gelezen 7246 keer)

Opgeven Steunpunt >> Wiki Steunpunt
« Gepost op: 2009/06/10, 12:59:17 »
Hallo,
Ik wil graag steunpunt daarbij heb ik twee vragen.

Zijn hier ook eisen aan verbonden?
Moet ik me ook opgeven?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/11, 15:32:04 door Dooitze de Jong »

Offline joop13

  • Lid
Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/10, 14:04:17 »
Volgens mij moet je graag mensen willen helpen met installeren van en probleempjes met Linux-Ubuntu XD Voorzover ik weet zou het ook leuk zijn als je CD's hebt om uit te delen. Verder zijn er geen eisen.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/10, 14:09:08 »
Volgens mij moet je graag mensen willen helpen met installeren van en probleempjes met Linux-Ubuntu XD Voorzover ik weet zou het ook leuk zijn als je CD's hebt om uit te delen. Verder zijn er geen eisen.

Dat helpen is geen probleem en die CD's heb een stuk of 5 van de 10 en heb over 1-2 weken een nieuwe vooraad van 15 Ubuntu CD's

Offline joop13

  • Lid
Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/10, 14:11:32 »
Dus.... Geef je snel op! :rolleyes:
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/10, 14:19:17 »
I have done it

Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/10, 14:23:24 »
Ik vindt wel dat ze iets meer duidelijkheid moeten geven

Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/10, 15:27:51 »
Ik vindt wel dat ze iets meer duidelijkheid moeten geven

In wat?

Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/10, 19:25:01 »
Over steunpunt worden


Offline joop13

  • Lid
Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/10, 19:33:14 »
Over steunpunt worden
een aantal regels zou idd geen kwaad kunnen.
ik zag pas dat iemand op zijn site had staan dat hij het enige officiele steunpunt is, hulp kost daar €50? per uur
Welke site is dat? Is dat iemand die professioneel bezig is of een bedrijf dat ondersteuning biedt?

Want, uiteraard, zijn wij de enige echte officiële XD steunpunten!!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/10, 20:13:59 »
Over steunpunt worden
een aantal regels zou idd geen kwaad kunnen.
ik zag pas dat iemand op zijn site had staan dat hij het enige officiele steunpunt is, hulp kost daar €50? per uur
Arie geweldig, ik schroef mijn tarief gelijk op naar € 30,- zeer concurerent, al zeg ik het zelf. Nog even en ik ben het grootste steunpunt.  =D
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline joop13

  • Lid
Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #11 Gepost op: 2009/06/10, 20:16:14 »
Over steunpunt worden
een aantal regels zou idd geen kwaad kunnen.
ik zag pas dat iemand op zijn site had staan dat hij het enige officiele steunpunt is, hulp kost daar €50? per uur
Arie geweldig, ik schroef mijn tarief gelijk op naar € 30,- zeer concurerent, al zeg ik het zelf. Nog even en ik ben het grootste steunpunt.  =D
Hoho, dan doe ik het voor € 20,= dan druk ik je uit de markt. =D
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #12 Gepost op: 2009/06/10, 20:43:00 »
Hoho, dan doe ik het voor € 20,= dan druk ik je uit de markt. =D
lachen, tegen mijn tarief kunnen jullie toch niet op €0,00 uiteraard incl btw  XD XD XD XD

Dit tarief is uiteraard alleen voor de dames.  :o :o

Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #13 Gepost op: 2009/06/10, 20:45:19 »
Nu even weer ontopic:
Ik ga een poll toevoegen

Offline Dave

  • Lid
Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #14 Gepost op: 2009/06/10, 21:19:19 »
Mis nog wat poll opties.
'twas mij zelf wel duidelijk maar in recent verleden is al gebleken dat meer dan een cd verkrijgen niet aan de orde is bij diverse (volledige)steunpunten.
Ook geven diverse steunpunten geheel geen reactie op aanvragen. Dus waarom opgeven dan als steunpunt?
Om iemand niet te laten zitten na een week afwachten stap je dan zelf maar in de auto om een paar honderd kilometer te rijden dus wat ik van de diverse steunpunten vind zal duidelijk zijn.
Heb mezelf dan ook van die lijst verwijderd. Die personen weer aan een windows installatie geholpen zodat een kennis in de buurt voortaan wel kan helpen.

Mensen vinden het leuk om er op te staan blijkbaar maar er moet natuurlijk geen hulp gevraagd worden in jouw buurtje.



Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #15 Gepost op: 2009/06/10, 21:30:24 »
Laat ik even duidelijk zijn, ik heb het alleen recht voor Amsterdam, concurrentie wordt niet geduld.  :evil:
Poll ook ingevuld, voor mij is het duidelijk, het kan altijd zo zijn dat het voor nieuwkomers niet/niet helemaal duidelijk is. Dus als er wat gewijzigd moet worden, be my guest.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline joop13

  • Lid
Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #16 Gepost op: 2009/06/10, 21:54:27 »
Hoho, dan doe ik het voor € 20,= dan druk ik je uit de markt. =D
lachen, tegen mijn tarief kunnen jullie toch niet op €0,00 uiteraard incl btw  XD XD XD XD

Dit tarief is uiteraard alleen voor de dames.  :o :o
Dan ga ik voor niks en dat zelfs nog excl. BTW! XD XD XD
Niemand uitgezonderd!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #17 Gepost op: 2009/06/10, 22:05:26 »
mij lijkt het wel een goed idee als er gewoon vastgelegd wordt wat je van een steunpunt kan verwachten
Ik ga altijd er vanuit: No cure, no pay. Tja, wat kan je verder van een steunpunt verwachten? Moet ik referenties op gaan geven, mijn BSN opgeven, mijn drankgebruik, mijn burgerlijke staat,een Ubuntu keurmerk, etc. ??? Of je kijkt op het forum hoeveel zinnige antwoorden het steunpunt heeft gegeven ??? Lijkt me toch niet de bedoeling ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #18 Gepost op: 2009/06/10, 22:13:24 »
Het lijkt me dan een goed idee om een wiki te maken waarin staat wat er verwacht wordt van de steunpunten

Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #19 Gepost op: 2009/06/10, 22:16:48 »
Het lijkt me langs de ene kant wel een goed idee, maar ik zou het heel basic houden, zodat het niet betuttelend overkomt.

Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #20 Gepost op: 2009/06/10, 22:40:18 »
Het lijkt me dan een goed idee om een wiki te maken waarin staat wat er verwacht wordt van de steunpunten
Ik zou de vraag omdraaien Wat verwacht iemand van een steunpunt. Daarnaast zou een steunpunt op kunnen geven op welk gebied zijn of haar specialiteiten liggen. Een installatie van de smaken, bekendheid met bepaalde software maar bijv. geen kennis van een server. Of iets verdeeld naar categorieën. Ik weet alleen niet of dat te implanteren is in het huidige systeem.
zou al een stuk schelen als steunpunten de moeite nemen om te reageren, want dat gebeurd nog al eens niet.
drankgebruik opgeven is zeker nuttig, weten de mensen wat ze in huis moeten halen  XD XD XD
Tja ik reageer altijd wel, steunpunten die niet reageren zonder plausibele reden,die kan je beter verwijderen. In Amsterdam is zonder meer bekend dat ik alleen whiskey drink, 's morgens ga ik toch niet op huisbezoek. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #21 Gepost op: 2009/06/10, 22:56:12 »
Citaat
Tja ik reageer altijd wel, steunpunten die niet reageren zonder plausibele reden,die kan je beter verwijderen. In Amsterdam is zonder meer bekend dat ik alleen whiskey drink, 's morgens ga ik toch niet op huisbezoek. xD

In Amstelveen is het ook al bekent XD XD XD

Ik vind het belangrijk, dat je zelf bewust bent van je kennis met computers, dat je nog niet alle problemen kan oplossen is niet van belang, het is meer dat je bereid bent om te helpen en dan eventueel gezamelijk naar de oplossing zoekt, hierdoor vergroot je je kennis om problemen op te lossen.
Dus een norm vastleggen ben ik geen voorstander van, dat houd ook weer mensen tegen.
Wel de mensen er uit verwijderen die niet reageren zonder redenen.

Offline Dave

  • Lid
Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #22 Gepost op: 2009/06/11, 11:39:57 »
wanneer je weet hoe je een partitie aan moet maken en weet wat ext3 is ben je voor velen al een goeroe en redder in nood.
Later nog zaken toevoegen(met pakketbeheer) kan veelal wel per email uitgelegd worden.

Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #23 Gepost op: 2009/06/11, 11:45:26 »
wanneer je weet hoe je een partitie aan moet maken en weet wat ext3 is ben je voor velen al een goeroe en redder in nood.
Later nog zaken toevoegen(met pakketbeheer) kan veelal wel per email uitgelegd worden.

klopt. als je dan ook nog eens de pakketmanager toont, en uitlegt wat het verschil is tussen root en gewone user, zijn de meeste personen (basic users) geholpen. Dan leg je nog kort de werking van het forum uit, en het plaatje is compleet.

Offline jeroenl

  • Lid
Re: Opgeven Steunpunt
« Reactie #24 Gepost op: 2009/06/11, 11:52:27 »
Ik vind het wel een trieste zaak wat ik hier allemaal lees.

Een zogenaamd `officieel` Ubuntu Steunpunt voor 50 euro per uur..

Steunpunten die helemaal geen gehoor geven..

Dit soort dingen geven ubuntu een slechte naam. En als iemand de titel `steunpunt` wil moet hij die in mijn ogen gewoon verdiennen. En niet zelf kunnen krijgen.