Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PC start niet meer op  (gelezen 884 keer)

Offline lowieke

  • Lid
PC start niet meer op
« Gepost op: 2007/11/23, 18:33:24 »
vandaag Ubuntu 7.10 ontvangen en geprobeerd om deze in dual boot te installeren op PC.Besturingssysteeem Windows XP proffessional en Kubuntu 6.06.CD geplaatst en opgestart maar PC liep vast met afwisselend oranje en verticaal blauw gestreept scherm met kleurblokken .Dacht aan interactie met geinstalleerde Kubuntu 6.06 en deze dan door partioneren van dit gedeelte van  de hare schijf verwijderd,pc bleef op ogenblik nog correct werken.Opstart cd terug geplaatst  maar krijg nu de melding GRUB loading error 22 waarna de PC blijft hangen.Had voordien gepobeerd in veilige modus maar steeds liep alles vast,dan nog de cd getest op fouten en ja disk error .
lowieke

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
PC start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/23, 18:56:16 »
Citaat
dan nog de cd getest op fouten en ja disk error .
Dus als ik goed begrijp zit er een foutje op de CD?
Kan je aan een andere CD geraken of zelf downloaden en op een schijfje schrijven?
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
ยท Mijn persoonlijke Linux blog

Offline lowieke

  • Lid
PC start niet meer op
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/23, 19:14:20 »
Het is niet alleen zo dat er een fout zit op de CD maar door het partitioneren van het gedeelte harde schijf waar kubuntu 6.06 op stond start mij PC niet meer en geeft steeds fout GRUB error 22.
En ja ik kan terug een nieuwe CD aanvragen maar dan zijn we terug een paar weken verder.
lowieke

Offline PeterF

  • Lid
PC start niet meer op
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/23, 20:19:00 »
Je kunt met de Windows installatie CD de MBR of bootloader terugzetten zodat de GRUB niet meer geladen wordt, daarna zou je PC normaal Windows moeten starten. Bij het formatteren heb je het GRUB menu verwijderd en zonder krijg je een error.

Offline lowieke

  • Lid
PC start niet meer op
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/23, 20:21:15 »
spijtig genoeg heb ik geen installatie cd ,is er nog een ander mogelijkheid?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
PC start niet meer op
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/23, 20:21:35 »
Citaat van: PeterF
Je kunt met de Windows installatie CD de MBR of bootloader terugzetten zodat de GRUB niet meer geladen wordt, daarna zou je PC normaal Windows moeten starten. Bij het formatteren heb je het GRUB menu verwijderd en zonder krijg je een error.
Juist. Kijk hier eens:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/overig/grubverwijdering/