Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wordt het eens tijd om een upgrade te doen naar 14.04 ?  (gelezen 935 keer)

Offline wowo

  • Lid
Wordt het eens tijd om een upgrade te doen naar 14.04 ?
« Gepost op: 2014/04/28, 12:00:43 »
 Wordt het eens tijd om een upgrade te doen naar 14.04 ?  ;)

Zelf heb ik het volgende beleid om op mijn werkcomputer een LTS versie te installeren echter ....
Ik wil ook altijd graag gebruik maken van nieuwere software versies.
In de loop van de tijd voeg ik (natuurlijk op eigen risico) allerlei ppa's toe om bij de tijd te blijven.

Tot nu toe gaat dit altijd goed.
Inclusief de normale software bronnen zit ik in 12.04 nu op zo'n 30 tal.
Zie bijlages.

Dus ik denk dat het inderdaad weer eens tijd wordt om te gaan upgraden naar 14.04 want dan kunnen er weer een hoop verdwijnen.
In de loop van de tijd zal de lijst dan wel weer groeien. :)
 
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline wowo

  • Lid
Re: Wordt het eens tijd om een upgrade te doen naar 14.04 ?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/28, 12:01:16 »
Volgende pakketbronnenpagina....
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Wordt het eens tijd om een upgrade te doen naar 14.04 ?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/28, 12:59:44 »
Behoorlijke hoeveelheid PPA's ........ , ik zou sowieso een nieuwe installatie doen en de PPA's tot een absoluut minimum herleiden. Het is misschien beter gewoon uit het softwarecentrum te installeren (?) .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline wowo

  • Lid
Re: Wordt het eens tijd om een upgrade te doen naar 14.04 ?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/28, 15:06:22 »
ik zou sowieso een nieuwe installatie doen
Ben ik natuurlijk ook van plan. ;)
Het is misschien beter gewoon uit het softwarecentrum te installeren (?) .
Ook daarmee begin ik ook altijd.
Maar na verloop van tijd krijgt bv een programma als Shotwell een nieuwe versie met extra's die voor mij nuttig zijn. Dan voeg ik weer een ppa toe, meestal van een van de ontwikkelaars van desbetreffend programma. En dan groeit de lijst van ppa's weer .....
Maar zoals gezegd heb ik (afkloppen) nog nooit problemen gehad.
Ten overvloede ik vind 5 jaar erg lang om te wachten op handige software upgrades.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/28, 15:09:26 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Wordt het eens tijd om een upgrade te doen naar 14.04 ?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/28, 16:13:40 »
En niet alleen functies, maar ook bug fixes. Zo was er bijv. een paar versies geleden van Shotwell een update met een paar nieuwe functies maar een bug fix om te zorgen dat je weer naar Facebook en Flickr kon uploaden, wat in de versie daarvoor kapot was gegaan. Maar een backport van Ubuntu van in ieder geval die fix? Nope. Tja, als je je foto's naar één van die twee upload en je houdt van Shotwell, dan moet je wel een PPA gebruiken (gelukkig heeft het team een eigen PPA)...

Re: Wordt het eens tijd om een upgrade te doen naar 14.04 ?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/29, 10:01:33 »
Van 12.04 naar 14.04 zou ik sowieso een schone installatie doen. Onder de motorkap is nogal wat verandert sinds 12.04, waardoor je met allerlei vage bugs kan komen te zitten indien je upgrade.

Bovendien zit jij met unlimited ppa's die je hebt toegevoegd, wat het extra spannend maakt. Als je al zou willen upgraden in plaats van een clean install dan zou je eerst ppa purge moeten doen, en alle software in hun oorspronkelijke versie brengen zoals die was ten tijde van de uitgave van 12.04.

Maak maar een back up van je bestanden en ga een schone installatie doen, want dit upgraden is vragen om problemen.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Wordt het eens tijd om een upgrade te doen naar 14.04 ?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/05/02, 12:12:46 »
Als je regelmatig met je digitale camera foto's neemt, wacht dan maar even om naar 14.04 over te stappen. Het downloaden van foto's via ptp werkt niet meer: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gvfs/+bug/1296275 . Hoe linux op bepaalde ogenblikken toch bijzonder klein kan zijn.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wordt het eens tijd om een upgrade te doen naar 14.04 ?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/05/02, 12:34:41 »
Hoe linux op bepaalde ogenblikken toch bijzonder klein kan zijn.
Ach welnee. Als je geen zin hebt om af en toe een kinderziekte mee te maken van een spiksplinternieuwe LTS, dan wacht je gewoon tot de eerste puntuitgave (gepland in juli).

Of denk je soms dat andere besturingssystemen geen kinderziektes hebben, zo vlak na verschijning van een nieuwe versie?  =D

Re: Wordt het eens tijd om een upgrade te doen naar 14.04 ?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/05/02, 13:11:48 »
Als je regelmatig met je digitale camera foto's neemt, wacht dan maar even om naar 14.04 over te stappen. Het downloaden van foto's via ptp werkt niet meer: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gvfs/+bug/1296275 . Hoe linux op bepaalde ogenblikken toch bijzonder klein kan zijn.

Dat laatste kun je wel zeggen, want je denkpatroon is erg klein. Beetje vreemd hoe jij het aanhaalt als een feit dat die bug voor iedereen geldt, maar niets is minder waar, want anders zou ik er ook last van hebben en het werkt prima hier. Volgens GNOME's Bugzilla is de bug er ook alleen voor *bepaalde* modellen camera's, dus niet voor alle.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/02, 13:15:57 door Vistaus »

Offline wowo

  • Lid
Re: Wordt het eens tijd om een upgrade te doen naar 14.04 ?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/05/03, 10:16:40 »
Om nog even terug te komen op mijn vraag:  Wordt het eens tijd om een upgrade te doen naar 14.04 ?

Het afkloppen had blijkbaar niet geholpen zie het andere draadje (Ubuntu 12.04 LTS start na inloggen niet meer verder op. Systeem vastgelopen)  ;)

Het probleem was, denk ik , veroorzaakt door de nieuwe Firefox 29: De boel liep vast en ik moest de computer geheel uitzetten met de hardware aan/uit knop.

Ik heb de nieuwe installatie (Ubuntu 14.04) nu uitgevoerd en dan begin ik weer met een schone lei.

Het antwoord op de bovenstaande vraag was aldus: Ja
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS